Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade9
Mobilspel
Pågående19 527

Forumkategorier

Användare Inlägg  
y not2008-04-08 10:26
Antal inlägg: 9014

Handledning, enkät
jag intresserar mig lite för handledning och dess betydelse för när man arbetar med människor.

Har du någon form av handledning på jobbet?
intern, extern, individuellt, i grupp?

Hur ofta?

Vad arbeta du med?

Kan du kort beskriva vad handledningen har för betydels för dig.

Om du vill svara men inte offentligt så går det även bra med ett privatmess.

Ballerina2008-04-08 11:00
Antal inlägg: 1726

Y not

Jag arbetar på gruppbostad och har gjort det i 2,5år men på olika ställen. Ett tag sprang jag runt som timmis på 3 ställen. Har för det mesta arbetat som timanstäld och då får man inte gå på nåt. Men när jag blev månadsanstäld på ett av ställena så fick vi gå handledning och det var toppen. Men jag fick indirekt sparken för att min chef fick reda på att jag hade TS. Lång historia. Nu arbetar jag bara på 1 gruppbostad och har ett långtidsvik, vi har konferans varannan vecka men ingen handledning. Vi har dock pratat om att vi skulle behöva det, men jag vet inte om vi kommer hinna få det innan jag slutar.

Min erfarenhet av handledningen var bara positiv, vi hade det med en beteendevetare som kände till alla brukarna. Det är superviktigt med handledning eftersom vi inte är utbildade i beteenden och hur man ska hanskas med dem. Vissa tips fungerade inte men på det stora hela så fick vi bra mallar att arbeta efter. Önskar att man kunde ha handledning i hur man ger och tar kritik som du såg i min förra topic. Vad som är väsentligt att ta upp och när man ska se att alla människor har olika syn på smådetaljer. Stora saker måste man göra lika, men när det gäller småsaker så är man inte mer än människa :=)

Anglie_2008-04-08 21:37
Antal inlägg: 2

Vi har grupphandledning på mitt jobb på socialtjänsten två timmar var tredje vecka ungefär.

För mig betyder den en möjlighet att utvecklas i mitt arbete och få nya infalls-(och utfalls-?)vinklar och tankar kring de ärenden jag arbetar med. Mycket för att försäkra klienterna om bästa möjliga hjälp istället för risk för godtycklig hjälp endast baserad på mig och min bedömning.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?