Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 19 527 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sote | 2008-04-09 19:29 | |
![]() | Förskolerättvisa? Ser på nyheterna angående detta med att vissa kommunde stänger av barn vars föräldrar inte har betalat sina avgifter. En förskolechef menade på att förskolan är ju till för barnen för att dom ska kunna träffa kompisar och lära sig saker och inte för att föräldrarna ska ha barnpassning när dom jobbar. Men hallå!! Jag skulle ju inte ha haft mina barn i barnomsorgen om jag inte behövde vär dom var små. Jag arbetar själv inom skola-barnomsorgen så jag är väl insatt i deras verksamhet men jag måste ändå säga att om man ser det som en självklarhet oavsett om man behöver det eller inte så är det ju nånting fel. I så fall borde väl tex museum,teatrar, eller varför inte utlandsresor också vara en självklar rättighet som alla oavsett om dom har råd eller inte skulle få ge till sina barn. Skolan är en sak men barnomsorgen är ett måste hur bra den än är. Föräldralediga som gnäller över att dom "måste"sysselsätta sina äldre barn för att dom bara får begränsad eller ingen tid i förskolan är ju bara patetiskt. Jag skaffade mina barn för att jag ville vara med dom och hade jag haft ekonomi så hade jag inte jobbat. Jag jobbade deltid hela deras småskoletid och först nu när dom går i högstadiet jobbar jag heltid igen. Det är väl inten som tvingar folk att skaffa barn ändå. Jag blir bara så trött. Föressten så får jag väl tillägga att jag har aldrig haft någon familj(syskon far/morföräldrar m.m) eller andra till hjälp. Jag har faktiskt aldrig ens haft barnvakt eller gått tex på bio själv och jag mår alldeles utmärkt. | |
| Spader triss - Ej medlem längre | 2008-04-09 19:29 | |
![]() | jag är för rättvisa | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-04-09 19:31 | |
![]() | jag med! | |
| DennisPlz | 2008-04-09 19:37 | |
![]() | Jag är inte emot de som är negativa emot de som inte är för rättvisa. | |