Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 0 |
Mobilspel
| Pågående | 19 345 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bergatroll | 2008-04-12 00:23 | |
![]() | Medeltidsnördar? Finns det några medeltidsnördar här på beta? Sitter och funderar på vilka evenemang det kan vara värt att åka på i sommar. Tycker att kvalitén på medeltidsveckan har sjunkit lite lågt så det vore skoj med lite alternativ. | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-04-12 00:26 | |
![]() | Jag är ingen medeltidsnörd men jag funderar starkt på att bli en. Vilka evenemang finns? Jag vet bara glimmingehus i skåne. | |
| Bergatroll | 2008-04-12 00:52 | |
![]() | Jag har lite dålig koll på dem också. Har bara varit på medeltidsveckan och Leksands Medeltidsmarknad i stort sett. Skoklosterspelen har jag hört talas om också, men vet inte hur bra det är. | |
| dr indianJAN - Ej medlem längre | 2008-04-12 08:47 | |
![]() | hm.. medeltidsvecka låter måttligt roande. Vad gör man på en sån vecka, stänger av sina mobiltelefoner sen bakar man bröd och skjuter pilbåge lr? :F | |
| Melindor_ | 2008-04-12 09:33 | |
![]() | Har ingen koll på sånt här själv, men det borde väl gå att söka efter olika lajv.. om det nu är sånt du önskar | |
| Bergatroll | 2008-04-12 09:50 | |
![]() | Ja, på medeltidsveckan så bakar man bara bröd och skjuter pilbåge, sju dagar i rad :) Jag spelar medeltidsmusik så det är väl mestadels det jag brukar göra. Det är inte lajv jag är ute efter, det är inte riktigt samma sak, men tack ändå! | |
| Skogstokig - Ej medlem längre | 2008-04-12 10:02 | |
![]() | Jag har varit på otal träffar med medeltidsfolk, det är jävligt roligt, jag har en så länge bara serverat mjöd och njutit av de andra. Men ibland hettar det till och folk drar svärd mot varandra. Min senaste träff var i Norrköping 2005 och där var vi runt 130 personer. Dock så ringde det ett par mobiltelefoner under träffens gång, jävligt amatörmässigt. | |
| lellemor | 2008-04-12 10:18 | |
![]() | JAg har varit på skokloster spelen en lördag (Det gör jag inte om.)Mycket folk, dyrt att komma in om man går en hel familj.om man vill se torneringen oxå. Fast jäntan blev vald som riddar De Gotias väna mö och fick sitta på parketplats.(han vann inte) Det var mycket att se men som vanlig besökare så räckte det med en dag. Vikingaspel marknad slottet och tornering han vi med. | |
| RITAD | 2008-04-12 10:28 | |
![]() | Det ska visst vara något sådant på Gotland i augusti, min svägerska har varit där och det var trevligt sa hon | |
| Caaia | 2008-04-12 10:33 | |
![]() | Hova riddarvecka, några mil norr om Mariestad, går ju av stapeln någon gång u juni/juli varje sommar. Det kanske kan vara nåt? Vet ett gäng folk som alltid brukar åka dit, och uppskattar det mycket... | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-04-12 10:57 | |
![]() | www.riddardagarnaima...in dex2.htm | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-04-12 12:50 | |
![]() | Jag tycker det är bättre att satsa på att ta vara på medeltidsveckan och ge den nytt krut, Visby som stad har ju enorma förutsättningar för just en medeltidsvecka. Galet vackert. Så sluta gnäll och styr upp det som finns istället. ; ) | |
| nina1 | 2008-04-12 13:33 | |
![]() | hova riddarvecka börjar 5 juli och håller på till o med söndag 13 juli. där brukar det bjudas på riddarspel ( om man är medeltidsklädd o går med i kortegen) annars kostar det en peng att titta på och medeltidsmarknad. Det brukar vara festligt och rökigt och stimmigt och mycket musik och spelemän. gycklare som springer omkring och roar både stora och små. sen finns det skänninge medeltidsmarknad och vadstena medeltidsmarknad o arboga. skokloster och ekenäs slott. det finns massor av just medeltidsmarknader och riddarspel. hoppas att det fanns nåt som kändes bra att titta närmare på | |