Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 0 |
Mobilspel
| Pågående | 19 364 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-04-13 11:32 | |
![]() | TVn Fått ett ryck o börjat med lite vårstädning. Undrar över bildskärmen på TVn. Har fått höra att man inte ska använda medel på den, av någon anledning jag glömt. Eller är det bara en gammal myt? Hur gör man då för att få bort såna där "fettränder" som brukar dyka upp med tiden? En grej till, ofta när jag stängt av TVn så kan den börja knäppa till. Rätt högt till råga på allt. Har jag hunnit somna kan det t.o.m va så högt att jag vaknar o blir orolig att den ska explodera. Skitläbbigt, varför gör den så? Ge mig gärna lite feedback som jag kan läsa, en anledning att pausa i denna tråkiga syssla. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-04-13 11:37 | |
![]() | Diskmedel blandat med vatten och trasa borde väl inte innebära någon fara. Det där handlar väl om att det inte på något sätt får komma in vätska i tv:n bara? Jag vet inte varför den gör så, men det låter inte så kul. Du är sååå duktig som vårstädar! Kör på bara. ; ) | |
| Villse | 2008-04-13 11:39 | |
![]() | Det låter som om du har en gammal TV. De e inte farligt att det knäpper man kan säga att den svalnar och då knäpper det. Om du har en gammal TV så kanske du kan byta till en nyare, är säkrare. Visst kan du använda medel men i regel behövs inte det, men annars tar du det på en trasa, du behöver inte ha den blöt för det e onödigt om det droppar som kan kortsluta hela elsystemet om du har otur. Nu för tiden brukar det inte vara anledning till oro men man kan aldrig vara 100%. Ta de nu lugnt och fortsätt med din vårstädning i lugn och ro. Varma tankar till di o lycka till!!! | |
| emmylicious | 2008-04-13 12:17 | |
![]() | våran tv knäpper också men jag har aldrig sett det som något farligt. oftast så är det efter den har varit på längre så jag har antagit att det har nåt att göra med det som Villse skriver om. | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-04-13 12:20 | |
![]() | Fått för mig att det e höljet som låter o inte någonting inuti. Pestigt ere iaf emellanåt. Aldrig haft det så med tidigare TV. Blir trasa o medel då, inte blaska på för mkt. TackTack. | |
| tuta | 2008-04-13 12:31 | |
![]() | om du har en lätt fuktig microfiberduk slipper du medel på tv.n o ränderna försvinner lätt.. de kör ja med iaf på speglar, tv.n o alla andra blanka ytor. slippa kemikalier i onödan lixom. | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-04-13 12:32 | |
![]() | To late. ;-) Men bra o veta till nästa gång. | |
| tuta | 2008-04-13 12:45 | |
![]() | haha då får vi se om den sprängs nästa gång du klickar på den (hoppas du inte tog diskmedel!!?) de e rena dynamit om man tvättar tv.n me den ;P hahaa | |
| dr indianJAN - Ej medlem längre | 2008-04-13 12:57 | |
![]() | haha orka städa? Jag betalar folk för att städa | |
| DennisPlz | 2008-04-13 13:24 | |
![]() | Varje gång du städar själv så STJÄL du arbete från en balt. Lite solidaritet tack! | |