Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 365 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Macson | 2008-04-13 14:54 | |
![]() | Vad är värt att se i Danmark? Jag och min sambo funderar på att åka till Danmark i sommar. Vi önskar att få lite tips på resmål och helst billiga sådanna eftersom vi har en ganska stram budget. Vi vill gärna ha tips på mysiga ställen dit inte så många andra turister hittar. Vi gillar att sola och bada, äta och dricka gott och fin natur. | |
| stonehuggery | 2008-04-13 14:58 | |
![]() | roskilde är en skitmysig stad. dock inte när det är festival.. åt dom godaste revbenen ever på en restaurang där! kolla gärna i min bilddagbok. brunnforce.bilddagboken.s e/ jag har ett album som heter "dansk roadtrip". där kan du få en hel del tips kanske. vi åkte runt på bara en av öarna, men nästan inga pengar alls. fantastisk resa! | |
| stonehuggery | 2008-04-13 15:00 | |
![]() | kolla på bilderna från möns klint! har ni inte varit där tycker jag verkligen ni ska åka dit! | |
| Nannie - Ej medlem längre | 2008-04-13 15:06 | |
![]() | Rubjergs Knude Fyr... Häftigt ställe, åker dit varje gång jag är i Danmark för att se hur mycket sanden slukat. Otrolig utsikt och härliga vidder. www.fotosidan.se/gal...ht m?set=mp | |
| Nannie - Ej medlem längre | 2008-04-13 15:07 | |
![]() | Sen ligger Lönstrup nära, det är ett helmysigt litet samhälle. | |
| Nannie - Ej medlem längre | 2008-04-13 15:19 | |
![]() | Nordsjömuseet i Hirtshals får man inte heller missa. Kostar 120 dkr per vuxen men det är väl värt de pengarna. www.nscentre.dk/defa...x? AreaID=7 | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-04-13 15:38 | |
![]() | Bakkens tivoli är ganska trevligt. europas äldsta trä berg och dal-bana finns där. | |
| sejmårr | 2008-04-13 18:13 | |
![]() | Träbanan på Bakken är en klassiker! Annars är Skagen ett härligt resmål. Två hav möts där och ljuset är obeskrivligt vackert. Kanske går det att beskriva på danska, men då går det ju inte att förstå..... | |
| Huzan | 2008-04-13 18:20 | |
![]() | århus, på sommaren är oslagbart! haven möts där..otroligt vackert. | |
| Cait | 2008-04-13 18:22 | |
![]() | Louisiana! Glyptoteket i Köpenhamn | |
| MP3 | 2008-04-13 18:40 | |
![]() | Jag älskar ju Köpenhamn och jag blev lite impad av deras nybyggda (anlagda) pir/badplats som man kan ta buss en bit och sedan promenera till. Kph har också fina parker och mysiga fik. | |
| -Proletären- - Ej medlem längre | 2008-04-13 20:27 | |
![]() | Skagen såklart, gemytlig stad och underbar natur. | |
| veggie_d | 2008-04-13 20:51 | |
![]() | Christiania är alltid värt ett besök, speciellt om man gillar hundar och udda byggnader. Louisiana. Om man befinner sig i södra Jylland kan man ta en liten tur till Mögeltönder med stockrosor och små, fina gamla hus, och gärna en avstickare till Flensburg i Tyskland som är en väldigt trevlig liten stad. Ligger bara några mil bort. Därifrån är det inte heller långt till Europas största stad (som inte är en huvudstad), Hamburg, som naturligtvis också är värd ett besök. | |
| Iamx | 2008-04-13 20:55 | |
![]() | Nej åk inte till Danmark, det är ett skitland. Christiania finns inte längre, allt är svindyrt och danskar är nog eurpas drygaste folk, | |
| veggie_d | 2008-04-13 21:01 | |
![]() | Pusher street finns inte, men Christiania var kvar sist jag kollade. Förresten finns en kyrka något kvarter därifrån som har en spiralformad trappa utanpå taket på tornet, där kan man klättra upp för en billig peng och få en rätt fin utsikt över Köpenhamn. Också kul :) | |
| Macson | 2008-04-13 21:23 | |
![]() | Tack för alla tips! Den där fyren verkar spännande och att åka berg- och dalbana är ju skoj... Kom gärna med fler tips. Gärna med bildlänkar. | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-04-14 14:56 | |
![]() | Christiania är fint. | |
| Ond jävel - Ej medlem längre | 2008-04-14 14:58 | |
![]() | Haha, dvb, inte nu längre...;) | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-04-14 15:10 | |
![]() | :p så synd då. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-04-14 15:14 | |
![]() | Är det bara jag som väger Danmarks fina natur och sevärdigheter mot det faktum att man tvingas träffa danskar och lyssna på danska där? Är skittråkig men semestrar hellre annanstans | |