Spelrum
Giraffen1
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 365

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Silverin - Ej medlem längre2008-04-13 21:01
Antal inlägg: 1760

Besvikelse
Hur hanterar ni det?

Blir förbannad på den som ni satt tilltro till?
Stänger av o låtsas som inget hänt?
Slutat lita på andra o blir därför inte besviken?

Eller annat...

mamman - Ej medlem längre2008-04-13 21:04
Antal inlägg: 6379

Det beror nog på vilken besvikelse det är.
Om min kompis ska komma 18.00 och sedan ringer 17.55 och säger att hon inte kan, suckar jag och inser att hon troligtvis är lite oberäknerlig. Detta gör att jag då inte litar på henne till fullo...

Medan jag sitte roch skriver detta inser jag att det är petitesser. Jag gillar inte min kompis mindre för att hon inte kan komma just den gångenoch inte går jorden under för den delen heller....

Nattravn - Ej medlem längre2008-04-13 21:05
Antal inlägg: 9141

"Slutat lita på andra o blir därför inte besviken"

vindsus862008-04-13 21:18
Antal inlägg: 3785

jag låtsas att jag inte litar på folk, men jag gör det och sedan blir jag besviken.^^

Nattravn - Ej medlem längre2008-04-13 21:25

Man vill gärna lita på folk, för i ens utopivärld kan man det. :)

myran_64 - Ej medlem längre2008-04-13 22:15
Antal inlägg: 3157

Slutat lita på andra o blir därför inte besviken!!

Precis så enkelt är det =) Gjorde det för flera år sedan och saknar dom inte.

upa - Ej medlem längre2008-04-13 22:28
Antal inlägg: 2565

Jag försöker att fortfarande lita på folk. Skulle bli enormt besviken på mig själv om jag hade en misstro till allt och alla. Tappar inte tillit och löften sin funktion om alla går runt och misstror hela tiden? Jag vet att det är jobbigt med svek, men jag tror inte ökad misstro hjälper.

Nattravn - Ej medlem längre2008-04-13 22:29

Man behöver inte misstro, man kan helt enkelt bara ta allt med en nypa salt, och blir det som det ska, så är det en bonus. :)

Nattravn - Ej medlem längre2008-04-13 22:30

Fast det kanske är att misstro iofs. >_<

UffeUppsala - Ej medlem längre2008-04-13 22:50
Antal inlägg: 706

Man vill ju lita på sin partner...det är ju så fruktansvärt härligt med kärlek men så fruktansvärt hårt när det tar slut..just när det gäller svek,,,jag börjar komma tillbaka till det normala men känner att,,,fan,,,Jag skiter i tjejer så slipper man bli hjärtekrossad,,,,,

E Solu - Ej medlem längre2008-04-13 22:53
Antal inlägg: 4715

Jag tycker att det är trevligt att bli besviken ibland„, Då värderar man de värdefulla relationerna mycket högre sedan...…

dr indianJAN - Ej medlem längre2008-04-13 22:54
Antal inlägg: 72

Du får nog utveckla besvikelse, jag blir besviken om mjölken är slut när jag är törstig..

tuta2008-04-13 22:57
Antal inlägg: 770

har lärt mej att inte ta allt så himla allvarligt.
om de e småsaker som gör en besviken. fine skakar av mej de o går vidare.
om de e större saker som gjort en besviken., ja klart man blir lessen o deppig men försöker att inte lägga för mkt tid i de. de leder ingenvart, man blir bara bitter till slut o vem lider av de mest om inte en själv? utan ja gråter väl en tår för att sedan kolla de ur ett annat perspektiv o gå vidare i livet.

katalias - Ej medlem längre2008-04-14 00:20
Antal inlägg: 2032

upa,
tycker som du.
hellre bli besviken än att inte våga lita på nära och kära.

emmylicious2008-04-14 00:26
Antal inlägg: 4501

min mamma litar inte på någon, inte mig, inte min pappa, vilket har satt sina spår i mig. har blivit uppvuxen med orden "lita aldrig på någon". trots detta så försöker jag iallafall lita på folk, men den enda som jag litar på till 110% är nog min bästa vän, för hon litar lika mycket på mig.

mina föräldrar litar jag inte på. skulle aldrig kunna berätta något i förtroende för min mamma. dagen efter skulle halva släkten veta om det.

min sambo... tja, där har vi svartsjuka istället. men jag försöker verkligen, och jag tror aldrig att han skulle vara otrogen mot mig eller ljuga för mig om något? eller...? tja, han köpte ju en dator utan att berätta något för mig så lite anledning har jag väl.

Little_Red - Ej medlem längre2008-04-14 00:45
Antal inlägg: 1092

Jag håller med upa, ökad misstro leder väl snarare bara till mer svek, man måste tro gott om folk i längsta möjliga mån, och ge sina medmänniskor något bra att leva upp till i stället för någonting dåligt.

klobba2 - Ej medlem längre2008-04-15 05:08
Antal inlägg: 2332

Hela livet är en besvikelse.........
så varje dag man vaknar är bara en repris
på föregående dag

emmylicious2008-04-15 09:04
Antal inlägg: 4501

då har du ett väldigt tragiskt liv :P

Äppelkatten - Ej medlem längre2008-04-15 09:17
Antal inlägg: 1290

Emmy:

Känner verkligen igen det där med föräldrar och inte lita på nån. Måste vara den äldre generationen som "haft det tuffare än vi". Lite trist då man själv påverkas av det, samtidigt så kan inte alla vara Uncle Toms :)

regina_12008-04-15 09:43
Antal inlägg: 35

Jag brukar säga att man blir besviken efter sina förväntningar. Höga förväntningar = stor besvikelse, Mindre förväntningar = mindre besvikelse, Man kan inte gå igenom livet utan att bli be(sviken), det hör till livet, det gör att man lär sig massor om sig själv oxå tror jag, men jag försöker lära mig att inte ta allt så personligt, du kan ju ändå inte ha kontroll på allt runt ikring dig, det är bara att försöka leva så som man själv vill och försöka vara den person man vill vara och "gilla läget", vissa blir man besvikna på men för det kan man inte dra alla över en kam :-/

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?