Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade62
Mobilspel
Pågående19 672

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nina12008-04-14 16:55
Antal inlägg: 203

varför lämna spelet?
varför lämnar man spelet när det är noll bokstäver kvar i påsen och spelet snart är slut?
hände mig alldeles nyss. jag ledde i o för sig men inte mycket så jag fattar inte varför.
sen vann ju jag i alla fall men det är tråkigt att en del inte ens vill spela klart.
förstår inte.

UffeUppsala - Ej medlem längre2008-04-14 17:04
Antal inlägg: 706

blir kanske tokiga och väljer att lämna spelet för att de är pisst off...vet inte om man förlorar så mycket på att lämna spelet eller att förlora stort tills det tar slut

Brittson2008-04-14 17:05
Antal inlägg: 467

Din motspelares tid kanske gick ut? Det hände mig nyss. Den jag spelade mot "gav upp/lämnade spelet i förtid". Jag tror att det blir så om man drar över tiden mer än fem minuter när man spelar hets.

nina12008-04-14 17:07

nej det verkade inte som att spelaren förlora så mycket men det hade den ju inte gjort om han / hon spelat klart heller så det var antagligen av ren lathet eller så. men tråkigt är det när en spelare gör så.

nina12008-04-14 17:09

detta var en stress match och vi hade mycket tid kvar båda två så det var inte av den anledningen

zimba - Ej medlem längre2008-04-14 17:13
Antal inlägg: 2256

Du förlorar ingen rating på det så varför bry sig. Kanske någon ringde på dörren, maten kanske var klar, eller vad som helst kan hänt..

nina12008-04-14 17:24

Nej det har inte nån som helst betydelse om jag förlorar rating eller ej . Det var inte därför jag tog upp detta. Jag blev så snopen bara. Bara dra när det är sekunder kvar att spela bara?
Och det var nog inte nåt av dina förslag (zimba) som gjorde att spelaren gav upp heller...........Jag såg att han/hon startade ett nytt på en gång igen.
Undrar om han/hon gjorde samma sak med den spelaren? ( om inte nån bryr sig och tar upp en sån här grej. vart håller då detta spel på att ta vägen) Jag spelar detta spel för att det är ett kul spel och jag förväntar mig att andra som spelar också spelar för att det är kul.

emmaperson2008-04-14 17:35
Antal inlägg: 30

jag blir lika besviken varje gång nån lämnar spelet mitt i. Därför gör jag det inte själv.. =)

zimba - Ej medlem längre2008-04-14 17:40
Antal inlägg: 2256

Men det finns ju en ge upp knapp så alltså är det inget konstigt att det finns de som gör det. Fullt tillåtet och ingenting att bry sig om =)

Astrogirl2008-04-14 18:58
Antal inlägg: 90

Jag har ibland givit upp i ren frustration över att jag på tre drag ligger 300poäng efter.... men det känns alltid lite taskigt. Försöker därför stanna kvar och stå mitt kast, man få ju skylla sig själv när man spelar på slumpad! Värre tycker jag är nä folk bara lämnar spelet och låter tiden gå istället för att spela klart. DEt gör ju att alla deras drag tar full tid och hela grejen drar ut på tiden.... Trist!

daga2008-04-14 19:14
Antal inlägg: 4

Här är det inte svårt att bli kritiserad! Det är ju bara ett spel, ett tidsfördriv, och det finns ett liv utanför betapet. Lägg frustrationen där den hör hemma istället. Det känns inte kul att veta att det är så lätt att göra folk besvikna här.

Prindo2008-04-14 19:18
Antal inlägg: 85

jag har varit med om samma sak, men de kan vara oxå att datorn krånglar, för de har ja råkat ut för att mitt internet lagt av =(

Prindo2008-04-14 19:18
Antal inlägg: 85

då står det ju att man kopplat ner de va så jag menade

Veevee2008-04-14 19:23
Antal inlägg: 1

Jag har råkat ut för att datorn krånglat så det är inte med flit jag åkt ur spelet dom gångerna.

Q-tile - Ej medlem längre2008-04-14 19:33
Antal inlägg: 1319

zimba:

Men det finns ju en ge upp knapp så alltså är det inget konstigt att det finns de som gör det. Fullt tillåtet och ingenting att bry sig om =)

Håller med här.

Jag blir oftast glad när folk ger upp, för då slipper jag ju spela flera, ibland tidsödande och kanske till och med tråkiga matcher för att åtnjuta motsvarande ratinguppgång. Idealscenariot är ju att ens motståndare ger upp efter första ordet. Då tjänar man rating utan att göra direkt skäl för det alls.

Allvarligt talat.

Jag tycker det ska stå var och en fritt att lämna ett spel utan tråkningar, så länge det sker under ordnade, civiliserade former. Jag tycker personligen inte det är särskilt ohyfsat att lämna ett spel oavsett anledning. Däremot tycker jag det är direkt oförskämt att kalla folk för fega eller dylikt för att de lämnar ett spel.

Jättedålig2008-04-14 20:43
Antal inlägg: 20

Ja för står värkligen att du blir upp rörd av sånna här saker!!11!! D e bra att du gör en tråd om d tycker jag faktis!1111 Ett viktit ämne som ee intresannt för alla faktis hehu!!!11

nina12008-04-14 20:51

Denne tråd jag skapade var ju inte till för att kritisera spelare....

Det var en undrar över varför man ger upp ett spel när det är några sekunder kvar och inga bokstäver kvar att få. Fattar liksom inte poängen med att spela då. Om man inte vill spela till slutet.
Sen kan det ju vara som endel säger här att det är nåt som har hänt eller att man bara måste gå och då finns ju knappen "ge upp". visst. Det har hänt att jag har gett upp jag också men då har det varit för att det har varit nåt som har hänt här hemme. inte för att jag ligger efter eller att jag bara får för mig att ge upp.
Sen är detta ett tidfördriv och visst man behöver inte bry sig. Det är upp till var o en o tycka.

klobba2 - Ej medlem längre2008-04-14 20:56
Antal inlägg: 2332

why fight a losing battle?

sejmårr2008-04-14 21:44
Antal inlägg: 843

jag jobbar på sjukhus och här kan det gälla sekunder då ngn blir akut dålig. jag spelar då det är lugnt, men det sker på en sekund att det ändras. Då får man vara glad om man hinner klicka på "ge upp".

Uffetuffe2008-04-14 21:48
Antal inlägg: 246

Ibland när spelet startar och jag ser att motståndaren får börja med ett läge som kan ge flera hundra poäng så ger jag upp innan första ordet läggs,,,inget kul att spela när matchen förloras på första ordet

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?