Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
9
Inloggade24
Mobilspel
Pågående20 075

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bennyboll - Ej medlem längre2008-04-16 08:39
Antal inlägg: 8806

mardrömmar...
Vaknade nyss av hemska mardrömmar. Först drömde jag att jag skulle till jobbet kl.12 ( och det sa jag idag!) och skulle innan det till ett "gympapass" ( jag som aldrig går på gympa) Ledaren var försenad och vi hittade inte dit m.m. Var riktigt nervös för att jag inte skulle hinna till jobbet, men helt plötsligt satt jag hos frissan med färg eller papilotter i håret och hon glömde bort mej! Superstressad ringde jag efter en vän som skulle hämta mej och han fick vänta m.m

Nästa dröm var att en av mina tanter på jobbet "rymde" från boendet och jag var på väg någonannanstans..Hade inte riktigt tid o leta, men gjorde det iaf.. Stressigt värre! Allt händer i drömmen som inte får hända, och alla möjliga personer dyker upp..
Vaknade alltså väldigt stressad...

Har ni "mardrömmar" någongång, och vad handlar dom om då isf?

mamman - Ej medlem längre2008-04-16 08:42
Antal inlägg: 6379

Oftsast är väl mardrömmar saker som inte är så farliga när man vaknat... ;-)

och ja, jag bruakr ha mardrömmar, men ofta glömmer jag dom. Ibland kommer jag ihåg dom... kommer ihåg en gång när jag vaknade och var skitarg på en av mina bästa kopisar..
Hon hade, i drömmen, sagt något jättedumt och skulle aldrig säga så i verkliga livet, men "argigheten"satt liksom kvar ett tag...

therese_832008-04-16 08:45
Antal inlägg: 97

I natt så drömde jag att jag och min sambo var på McD och att när vi hade käkat klart så hade nån snot min bil! Och jag ringde polisen men de svarade inte. Fy attans vad panik jag fick. jag vaknade för att jag var så ledsen och arg...

zimba - Ej medlem längre2008-04-16 08:51
Antal inlägg: 2256

Jag har ofta mardrömmar om att jag blir jagad och att jag springer allt vad jag kan men det går bara i slowmotion. Känns som att springa i vatten, sen får jag panik för förföljarna närmar sig och sen vaknar jag utan att veta vilka förföljarna är..

bennyboll - Ej medlem längre2008-04-16 08:59

Mina drömmar är ofta så verkligehetsbaserade..Int e drömmer jag om monster eller andra konstigheter, utan det är sånt som SKULLE kunna hända mej..Det är väl därför jag är så uppstressad då jag vaknar, för jag vet inte om det är sant eller inte..MEN va skönt det är att vakna i sängen o inse att det inte är sant!!

annelille2008-04-16 09:12
Antal inlägg: 500

... jag har ofta mardrömmar om att min man är helt avvisande och dissar mig totalt.... att han lämnar mig.... det kan få mig att gråta i sömnen och vakna helt superledsen..... =( .... då är det gôtt att vända sig om och krypa ihop bredvid honom...... det ligger säkert ngt i det undermedvetna att jag är rädd att bli lämnad.... men jag borde vara lugn efter 16 år ihop.... =)

zimba - Ej medlem längre2008-04-16 09:51
Antal inlägg: 2256

jag har drömt att min sambo var otrogen.. och när jag vaknade var jag helt säker på att det var sant.. blev mindre kul för honom, när den stackaren fick försvara sig för något han inte gjort.. =)

dr indianJAN - Ej medlem längre2008-04-16 09:52
Antal inlägg: 72

ok

bennyboll - Ej medlem längre2008-04-16 09:53

en doktor, va bra...Kan du tolka drömmarna här?

mantikoran2008-04-16 10:18
Antal inlägg: 183

Du borde nog stressa ner lite bennyboll (;
De senaste månaderna har en demon med raggig hund härjat i mina drömmar - jag får inte ut den ur mitt hus o försöker på alla vis att låsa om mig men så är den där nånstans i huset ändå... Måste komma ihåg att hålla upp en spegel el ett kors nästa gång den dyker upp :D

bennyboll - Ej medlem längre2008-04-16 10:19

jo jag vet...men det är bara kuliga saker jag gör just nu, men dom är många:)
Vet oftast varför jag drömmer det jag drömmer..Kan koppla ihop det med vardagen..

emmylicious2008-04-16 10:45
Antal inlägg: 4501

Min värsta mardröm var när min yngsta kusin drunknade (i drömmen alltså). Vi stog på en brygga vid någon mindre sjö eller tjärn. Plötsligt ramlade han i, och han sjönk... Det enda jag såg var en uppsträckt hand mot ytan. Ställde mig på knä och stoppade ner handen i vattnet så långt jag kunde, men hans hand försvann mer och mer.

En annan kusin var med också (hans storebror) och medans jag hade stått på knä hade han tagit av sig tröja och skor och sen hoppade han i men han kunde inte hitta sin lillebror trots att han dök under vattnet. Tjärnen var bottenlös.

Ballerina2008-04-16 18:24
Antal inlägg: 1726

Oj

jag brukar vara mördare i mina drömmar. Det skummaste drömmen jag har haft var när jag drömde att jag mördade 2 tjejer som låg och solade för att de hade biljetter till en Iron Maiden konsert, sen dumpade jag dem i stångtjärn (en sjö i Falun) likdelara flöt upp hela tiden.

Observera att jag inte ens lyssnar på Iron Maiden :P

yayasout - Ej medlem längre2008-04-16 19:00
Antal inlägg: 1408

Jag drömde att min mormor dog samma natt som hon avled. Sen dess har jag ogillat mardrömmar något. Fast för det mesta drömmer jag riktigt störda saker istället för läskiga. Har tex drömt att jag gjorde en gynundersökning på min pojkväns exflickvän.

emmylicious2008-04-16 19:03
Antal inlägg: 4501

Jag har drömt att jag kraschade med ett flygplan en gång. Precis när planet kraschade så ramlade jag ner på golvet.

DennisPlz2008-04-16 23:30
Antal inlägg: 4031

Har inte haft en mardröm på 20 år. Saknar dem otroligt mycket, allvarligt...

Pialina2008-04-16 23:35
Antal inlägg: 665

Dennis, du kan få mina. *generös* Jag drömmer lyckligtvis nästan aldrig sådana mardrömmar att jag vaknar skräckslagen, men mildare mardrömmar har jag alltför ofta.

oceano - Ej medlem längre2008-04-16 23:40
Antal inlägg: 1563

Jag drömmer otroligt mycket i perioder. Kan vakna av att jag skrattar, gråter, slår näven stenhårt i väggen. Mina barn säger att jag pratar långa meningar och skriker högt emellanåt. Lite äckligt faktiskt;-)

Miraculous2008-04-16 23:41
Antal inlägg: 73

Jag drömde att min makes huvud förvandlades till en hög med potatisar, råa och oskalade. De låg där på kudden och bara väntade på att bli till mos....
Oroväckande eller har jag inte högre tankar om min äkta hälft??

dudeniro - Ej medlem längre2008-04-17 01:58
Antal inlägg: 6214

Jag är nog som denniz... minns inte när jag hade en mardröm sist, men säg 21 år sedan då bara för att vara värst (läs: bäst). Saknar dem inte, gör jag.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?