Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 18 |
Mobilspel
| Pågående | 19 304 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bagerimarie | 2008-04-16 18:20 | |
![]() | Jericho Är det någon bildad människa i Göteborgstrakten som vet varför tunneln mellan typ Partille o Lerum, heter Jerichotunneln? Har undrat, sökt, men ingen verkar veta och jag hittar inte svaret.. | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-04-16 18:22 | |
![]() | säkert en mördar tunnel | |
| Spader triss - Ej medlem längre | 2008-04-16 18:28 | |
![]() | Jag tror det är för att Jericho bodde där under sina tidiga år | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-04-16 18:29 | |
![]() | Kanske det är från nåt gammalt slagfält? Jag tänkte bla. på Joshua fit de battle of Jericho.... | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-04-16 18:44 | |
![]() | En av världens äldsta städer. Jeriko var redan 7 000 f Kr en stad. Jerikos murar har blivit ett berömt begrepp. Murarna föll när Josua ledde folket runt staden och med trumpetstötar blåste så att murarna föll. Efter den 40 år långa ökenvandringen kom äntligen Israels folk fram till sitt mål Kanaan. De hade flytt från slaveriet i Egypten för att finna friheten. När de kom fram till Jeriko erövrade de staden bl a med hjälp av Rahab, en kvinna som bodde i staden. Den kända gospeln Joshua Fit the Battle of Jerico handlar om hur Jerikos murar föll. En tanke från mig bara.. | |
| Ballerina | 2008-04-16 18:47 | |
![]() | varför finns det en busshålplats i enskede som heter pungpinan? | |
| Bim1964 | 2008-04-16 20:00 | |
![]() | Det finns en byggnad inte långt ifrån tunneln. Den kallas för Jeriko därav namnet. Allt enligt Wikipedia :). | |
| mantikoran | 2008-04-16 20:04 | |
![]() | Pungpinan var namnet på en krog just där. Man söp upp alla pengar o pinade penningpungen (: Min son , 7 år, tyckte att det var pinsamt att säga att farmor o farfar bodde i Pungpinan - jag hörde en kompis till honom fråga om han varit i Stekpannan (: | |