Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 270 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bitte - Administratör | 2008-04-18 08:04 | |
![]() | Barn i värden I en annan tråd pratas det om vem som har rätt att skaffa barn,, jag skulle vilja säga så här,, vad har man för rätt att göra saker mot barn,, vi har alla Engla fallet i tanken det finns många fleraa sånna fall, Det finns fall där barn far illa pga olika anledningar och detta uppmärksammas inte,,eller som detta fallwww.aftonbladet.se/n. ..279143.ab, Hur sjukt är inte det.?? Men det finns oxå saker som får mig att le då barn är rådiga och kloka ,, som denna flicka. www.aftonbladet.se/k...22 79320.ab | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-18 08:24 | |
![]() | Bitte: Tänk att vara så smart och vara 8 år. Snacka om modig tjej!! | |
| vulcan | 2008-04-18 09:52 | |
![]() | Forumadmin: Jag har tagit bort ett inlägg där ett flertal personliga uppgifter angående familjemedlemmar lämnades ut av en spelare som hade fullständiga personuppgifter i sin profil. Precis som en annan spelare (vars inlägg jag också raderade av följdskäl och för att namnet på den andra spelaren nämndes) påpekade så är inte detta lämpligt. Du väljer själv om du vill lämna ut personliga uppgifter kring din egen situation. Men vi kan inte godta att uppgifter som kan vara integritetskänsliga för andra personer lämnas i trådar här, åtminstone inte om det kan vara möjligt att spåra vilka personer det kan röra sig om. I övrigt så anser jag inte att det här är en tråd för Seriöst. Jag ser inte att den innehåller något egentligt uppslag för en diskussion. Det finns knappast några medlemmar på Beta som anser att man har rätt att mörda barn. Jag flyttar därför tråden till snack. Din första länk fungerar f.ö. inte Bitte. | |
| dr indianJAN - Ej medlem längre | 2008-04-18 10:26 | |
![]() | Ta bort , på slutet så funkar första länken. | |
| -Proletären- - Ej medlem längre | 2008-04-18 11:19 | |
![]() | "I övrigt så anser jag inte att det här är en tråd för Seriöst. Jag ser inte att den innehåller något egentligt uppslag för en diskussion. Det finns knappast några medlemmar på Beta som anser att man har rätt att mörda barn. Jag flyttar därför tråden till snack." Fast hade man haft en tidsmaskin hade man väl åkt tillbaka i tiden och dödat Hitler som knatte? ett oskyldigt barn till råga på allt. | |
| vulcan | 2008-04-18 11:27 | |
![]() | Nja... det beror väl på hur mycket man tror att enskilda individer styr historiens utveckling, eller hur mycket saker och ting drivs fram av större och mer kollektiva krafter. Naturligtvis hade inte allt hänt som det hände om inte Hitler hade funnits. Men förhållanden som tyskarnas känsla av förnedring och behov av revansch efter WW1 och starka antisemitiska tendenser i samhället i allmänhet hade mycket väl kunnat lyfta fram någon annan Hitlertyp istället tror jag. Precis som jag menar att misslyckandena i kommunistiska samhällen inte beror på att man haft "otur" som fått upp psykopater som Stalin, Mao och Kim Il Sung i högsta ledningen - det är systemet och människosynen i sig som kommer att driva upp sådana karaktärer till toppen i de allra flesta fall. Hur många som verkligen hade kunnat tänka sig att döda ett litet barn, även med kunskapen att det skulle växa upp till ett monster, kan man ju förstås spekulera i också. Jag tror ändå inte att det skulle vara så många när man väl stod där. | |
| Dyslekso | 2008-04-18 11:29 | |
![]() | Va fan...nu är ni där och försöker diskutera. Håll bara med om att det ena är hemskt och det andra är bra, så blir det lugn i båten.;) | |
| vulcan | 2008-04-18 11:31 | |
![]() | Okej förlåt! Ingen diskussisjon i Snack var det - det har ju tillåme jag själv föreslagit. :) | |
| MatsJoel | 2008-04-18 16:11 | |
![]() | -Proletären-: www.abyssandapex.com...st ory.html | |