Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 270 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Guldlock88 - Ej medlem längre | 2008-04-18 11:37 | |
![]() | Ouppfostrade ungar är dagens barnuppfostran för slapp? Nu mener jag inte barn på låg - mellanstadiet utan riktigt små barn. Väldigt ofta man ser barn som bara springer fram till tex hundar och skrämmer livet ur dem. Unar springer hur som helst och föräldrarna har inen kontroll. det har hänt mig flera gånger att barn sprungit fram till mig och kramat mian ben eller sträckt up armarna och vill sitta i mitt knä (till och med på resturanger när man bara vill sitta o fred och äta). Och de är ungar de fattar inte att ma inte får göra så men de är då jag blir så arg på föräldrarna för va gör de jo de sitter och ler och tycker att de är gulligt att de springer fram i kramas. Jag menar hur många vill att en främande dreglig unge ska komma fram. Sen så vet jag att jag är extrem för jag gillar verkligen inte barn men jag menar nu är inte jag psykopat o sparkar bort ungen (fast jag vill) men nå fasen finns de folk som gör de. Själv har jag hund och älskar hundar men jag blir inte glad när främmande hundar springer fram till mig och min hund. Tror inte heller folk skulle bli så glada o jag släpper fram min hund till alla människor o hon hoppar upp i deras knä o jag bara står o ler. Man måste väll för sjutton lära ungarna att låta folk vara ifred. | |
| Villse | 2008-04-18 11:49 | |
![]() | Ja barnuppfostran är alldeles för slapp i de flesta fall, det verkar som folk tror att man är elak om man har fasthet. Kärleksfull uppfostran inbegriper kommunikation på nivå efter den lilla människan. En del som blir föräldrar tror att dom får idioter som inget fattar, men man får inte glömma att barn är som oskrivna blad och föräldrarna skriver in den första tiden i deras liv så då gäller det att göra det bästa av den tid man har dom. Tilläggas bör att det är en av världens svåraste uppgifter att fostra ett barn. Barn behöver både en mor och en far. Alla går att fostra på ett eller annat sätt, med kärlek och kommunikation. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-18 11:53 | |
![]() | Mina barn skulle aldrig göra något sådant!!! Möjligtvis springa ifrån dig och skrika, men varken krama dina ben eller vilja sitta i ditt knä.. Vad har du träffat för barn egentligen??? | |
| vulcan | 2008-04-18 11:55 | |
![]() | Barn som bara springer fram på det sättet du beskriver kan ha en neuropsykiatrisk eller psykosocial problematik i bakgrunden som gjort dem distanslösa. Jag skulle t.o.m. våga mig på att säga att sannolikheten för det är ganska stor. Det tycker jag är ett större problem ärligt talat än att du mår dåligt pga fysisk kontakt i några sekunder med en liten människa. | |
| barbi | 2008-04-18 11:57 | |
![]() | hahaha guldlock du måste verkligen ha ett tråkigt liv först kommer du me elaka kommentare om tjocka o nu ska du börja me barn! tycker att de e lite lågt av dig o hålla på nu när de uppenbart att du bara skriver för o provosera!! | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-04-18 11:57 | |
![]() | Nej det låter konstigt. Om barn väljer att gå till någon så brukar det vara de som ler mot barnet.. Inte någon som ser äcklad ut. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-18 11:57 | |
![]() | As usual: WORD Vulcan! ;-) tycker oftast de gånger ett okänt barn råkar gå till fel mamma att de blir otroligt blyga och skyndar till den riktiga mamman snabbt som ögat. Har inte sett en unge som frivilligt sätter sig i någon annans knä.. möjligen de som Vulcan beskrivit. | |
| Miss_jk | 2008-04-18 12:02 | |
![]() | Haha, sätter sig i någons knä har inte jag heller sett. Däremot vet jag att min "svärbrorson" gärna promenerar runt lite om vi är ute och äter. Men han går aldrig ända fram till någon, utan ställer sig en bit ifrån och kikar nyfiket på vad de äter och har för sig. Skulle sällskapet han tittar på titta på honom såblir han generad och går därifrån. Det har jag sett ganska många barn göra, och jag fattar inte det hemska med det. Jag hade nog blivit lite rädd om en vuxen man/kvinna hade gjort det, men ett litet barn... Vad är det obehagliga? | |
| Nannie - Ej medlem längre | 2008-04-18 12:02 | |
![]() | Vulcan, du äger:-) | |
| Miss_jk | 2008-04-18 12:06 | |
![]() | Vad menar du med realistiskt då, guldlock? Att tycka att tjockt alltid är fult? Att barn är äckliga och att föräldrar inte kan uppfostra? | |
| barbi | 2008-04-18 12:06 | |
![]() | hahaha du är ju för rolig lille vän:=)) ja har aldrig sagt att ja har ett perfekt liv! men ärligt varför startar du en ny tråd när du inte ens klarar av o stå för de du har skrivit i den andra ?? alltså du kommer me idiotiska kommentarer o sen bara sluta o skriva o sen starta en ny idiotisk tråd *suck* | |
| Ond jävel - Ej medlem längre | 2008-04-18 12:08 | |
![]() | Guldlock, mår du bra? Du startar två ganska provocerande trådar och sen blir du skitförbannad när folk inte håller med dig... Istället för att argumentera för din sak så hoppar du på folk, dessutom är din stavning katastrofalt usel. | |
| c72 | 2008-04-18 12:09 | |
![]() | Hahahah:) mmm vad ska man säga!!! du har så rätt "barbi":) | |
| tuta | 2008-04-18 12:09 | |
![]() | ja men jösses, inte springer då piff o puff o kramar nån som dom inte känner. o sätter sej verkligen inte i dennes knä! o håller på vulcans linje att det finns någon sorts problematik i de hela om barn inte har nån sorts intimzon eller distans mot främmande människor. men för övringt kan ja tycka att många har en mkt slapp uppforstran. barn som beter sej hur som helst o föräldrana lyfter inte ett finger när ungarna gormar o skriker o rusar som tokar. ibland ser man till o med barn som smäller till sin mamma/pappa o förälderna lixom "tillåter" det. ALDRIG att ja skulle acceptera den sortens betende från mina pojkar! de gäller att lära sina barn en frisk respekt gentemot andra. | |
| tuta | 2008-04-18 12:12 | |
![]() | men sen å andra sidan, hur kan barn lära sej respekt mot andra när en del vuxna beter sej otroligt respektlöst mot varandra? | |
| Guldlock88 - Ej medlem längre | 2008-04-18 12:13 | |
![]() | jo men de n säger är ju att de inte alls finns såna ungar, de gör de ju. de är lika idiotiskt som att sitta o säga att de inte finns mördare bara för att ni själv inte träffat på någon. O ond jävel nej jag vet jag är skitdålig på o stava men de finns värre problem här i världen, tex ouppfostrade ungar! | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-04-18 12:14 | |
![]() | Du är en av dem Guldlock. | |
| barbi | 2008-04-18 12:16 | |
![]() | hahaha lider me dig nu vännen:=) om du tycker att de är ett så STORT problem... varför försöker du inte hjälpa till ist för o gnälla? | |
| Guldlock88 - Ej medlem längre | 2008-04-18 12:17 | |
![]() | zimba där har du fel jävlar va lydig ja va när ja va liten o inte fan sprang ja fram till främmande människor. de är på snare år jag insett vilket jävla sjukt sammhälle vi lever i. | |
| mantikoran | 2008-04-18 12:18 | |
![]() | Jag blir på dåligt humör av dig Goldilocks - är du bitter? | |