Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
43
Inloggade86
Mobilspel
Pågående21 869

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Rakbladsvass - Ej medlem längre2005-12-30 20:47
Antal inlägg: 105

Övervakare...
En kompis spelade mot en övervakare - som stängde av honom precis när han skulle lägga ut de sista brickorna. (Jag behöver väl inte påpeka att han ledde stort).
Det måste väl ändå ha varit höjden av maktmissbruk. Att folk blir avstängda när de beter sig illa är allmänt känt - men vem sanerar bland övervakarna?
 
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2005-12-30 20:48
Antal inlägg: 2977

du skall anmäla det till nån annan övervakare isåfall
skall ej missbruka sina rättigheter då riskerar man förlora dem!
 
Acrobaticue - Ej medlem längre2005-12-30 21:07
Antal inlägg: 13

Tyvärr är detta något som hänt många fler.
Flera olika spelare har påpekat för mig att viss/vissa övervakare ska man passa sig för".
"Man MÅSTE förlora!", sas det.
Jag trodde inte riktigt på saken förrän jag själv upplevde att jag, efter att ha tackat nej till spel, omedelbart fick till svar "fuskar du eller"?
Jag upplyste övervakaren vänligt men bestämt om att jag undanbad mig sådan trakasserier och att jag själv...helt och håller SJÄLV, avgör vilka jag finner det trevligt att spela mot!
Tilläggas kan att det var just DEN Övervakaren jag varnats för...
En spelare lade ett rullord som ÖV inte kände till...samma anklagelse om fusk!
En annan stängdes av på fullständigt obegripliga orsaker direkt efter matchen...som han vunnit! Han fick senare upprättelse men..hade tappat lusten och återgick till annan spelsajt!
Samma mycket dåliga sätt...av samma övervakare!
Idag 30 dec, har tydligen något liknande åter upprepats.
Sånt här förstör stämningen och ärligt talat...VEM vill vinna för att man mer eller mindre TVINGAR motspelaren att förlora?



 
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2005-12-30 21:11
Antal inlägg: 2977

då är den övervakare på felaktiga grunder
 
Acrobaticue - Ej medlem längre2005-12-30 21:15
Antal inlägg: 13

Instämmer till fullo med dig tsarraz...
 
Acrobaticue - Ej medlem längre2005-12-30 21:21
Antal inlägg: 13

Mitt råd är att om man råkar ut för den här personen...KOPIERA!
Kopiera allt som skrivs (hela matchen) och inlägg sedan en protest mot det dåliga uppförandet.
Tyranniet är nämligen avskaffat i vårt land och det torde innebära att Tyranner överflödiga....
 
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2005-12-30 21:36
Antal inlägg: 2977

Se ibland har vi rätt
 
Skumgodis - Ej medlem längre2005-12-31 13:27
Antal inlägg: 158

Jag har också råkat ut för otrevliga övervakare, två stycken närmare bestämt. På ungefär samma sätt som Acrobaticue skrivit, att när jag tackat nej till att spela mot dessa så har det kommit mindre trevliga ord.

Men det Rakbladsvass berättar om tycker jag är konstigt. För även om det skulle vara så att någon spelare i ett spel är så otrevlig mot en övervakare att det i sig befogar att personen stängs av tycker jag inte att det ska kunna göras under pågående match.

En annan sak, en avstängning är ju den strängaste åtgärd som kan drabba en spelare (bortser från att något så allvarligt skulle hända här att det blev polissak), är det då så att EN övervakare kan ta till det utan att det varit något slags "råd och diskussion" i övervakargruppen innan?
 
odin - Administratör2005-12-31 13:35
Antal inlägg: 7442

Detta skall inte diskuteras här, det ska skickas till mig personligen
 
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?