Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 79 |
Mobilspel
| Pågående | 19 685 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Persdotter_1 - Ej medlem längre | 2008-04-22 19:51 | |
![]() | Felhört Har ni någonsin sjungit med fel i en låttext? Själv trodde jag Bryan Adams sjöng: "I got my first real sexdream" i låten summer of '69. Tog ett tag innan jag insåg att han sjunger "I got my first real six-string" dvs hans första, riktiga gitarr. Jag har även läst att en man i USA ringde in till en radiostation på 80-talet för att de spelade en sån hemsk låt där de sjöng "Who you're gonna call? Those bastards!". Låten var - Ghostbusters | |
| WordTour2008 - Ej medlem längre | 2008-04-22 19:53 | |
![]() | Nu kommer det snart en länk här. | |
| WordTour2008 - Ej medlem längre | 2008-04-22 19:53 | |
![]() | Those bastards var rätt kul. :-) | |
| Stjärtmesen | 2008-04-22 19:57 | |
![]() | Ja, jag kommer med länken: www.kissthisguy.com En gång i tiden fanns en liknande tråd, men den tycks vara raderad. Jag får väl bidra med ett eget exempel: "Djungelflickans sång" i Djungelboken låter "jag är den som går till källan, tills jag själv en make får." Min syster sjöng "tills jag själv en MAGE får". | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-22 19:59 | |
![]() | WT blir du arg om jag länkar? www.betapet.se/forum...am p;page=0 | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-04-22 22:07 | |
![]() | Men men.. har ni inte sett den där ...hm.. var är den nånstans, på youtube kanske? Brasilianska Idol. Hon ska sjunga låten "Ken Lee" av Mariah Carey... oslagbar! | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-04-22 22:09 | |
![]() | Här är den: www.youtube.com/watc...Rg L2MKfWTo | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-04-22 22:13 | |
![]() | För övrigt hade jag jättesvårt att höra en viss passus i låten Smells like teen spirit med Nirvana, där han i refrengen sjunger "a denial, a denial, a denial..." Alltså, jag VISSTE ju vad han sjöng, för jag hade läst texten. Men ändå tyckte jag hela tiden att han sjöng "jag e nära, jag e nära, jag e nära...". Helskumt. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-22 22:16 | |
![]() | Förr på lördag morgnar (om jag inte missminner mig) så hade dom ett inslag på p3 där lyssnare skrev in vad det lät som de sjöng på svenska fast det var utrikiska låtar... Tror de kallade inslaget "se på lille Lennart" då det i just den låten (har glömt bort resten av den) lät EXAKT som det var det de sjöng... | |
| Vasterljung | 2008-04-22 22:29 | |
![]() | mamman, möjligtvis från dessa fantastiska musikvideos eller? www.yawah.com/media/...ha tten.swf | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-22 22:32 | |
![]() | nej, men den sidan är rolig (se annan tråd) Det här var alltså vanliga pop-låtar som var poppis just då och några år tidigare.... | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-04-22 22:34 | |
![]() | Vasterljung, TACK! Den länk jag hade förr till Hatten slutade funka. | |
| Candee | 2008-04-22 23:14 | |
![]() | Hehe..den va ju bra..libu dibudauchoo..haha | |
| perzyboy | 2008-04-23 00:48 | |
![]() | Se på lille Lennart-låten heter Yeke Yeke och spelades in av gruppen Mory Cante. | |
| perzyboy | 2008-04-23 00:53 | |
![]() | I Queens låt "Bicycle race" sjunger Freddie Mercury "I don't believe in Peter Pan, Frankenstein and Superman, men jag trodde länge att han sjöng "I don't believe in Peter Pan, Fred Astaire and Superman. Som om han vore en superhjälte eller nåt annat övernaturligt! | |