Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 19 649 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tinna | 2008-04-23 01:20 | |
![]() | mobiloperatörer.. Ja, vilken ska man välja? Bytte för några veckor sen till Telenog kontant, men det strular bara hela tiden. =/ Vill ha något enkelt, billigt och strulfritt. :) Är det bara jag som har drömt, eller finns det något där man kan välja ut X antal nr som man kan ringa gratis till? Dvs, oavsett vilken operatör de tillhör.. Hade vart en bra grej iaf. =) Well, kom med förslag till mig nu. :) Gärna ett som är billigt både när det gäller samtal och sms.. =) | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-23 01:25 | |
![]() | Jag tyckte att det lät väldigt billigt med 39 kr/mån (för studenter) för ett Kompisabonnemang. Men å andra sidan har jag inte några kompisar, så det skulle kanske inte löna sig ändå? Dessutom verkar det vara mycket strul med Comviq. SMS som inte kommer fram, dålig ljuskvalité, osv. Själv använder jag Comviq Knock-out (kontantkort) för tillfället. När jag t ex surfar via GPRS så tar det c:a 15 minuter innan jag lyckas uträtta mitt ärende, om det går alls... (överföra pengar till mitt konto via min Internetbank). Det är lite irriterande att behöva fylla på pengar hela tiden, men samtidigt en trygghet eftersom man inte kan göra av med mer pengar än man redan spenderat. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-04-23 04:26 | |
![]() | ESolu.... om du håller på att surfa via grps så är det klart att det blir dyrt. billigare att du uppdaterar din mobil till en med WLAN så kan du ju gå in på lokala fiket och använda trådlösa nätverket. for frei. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-04-23 04:29 | |
![]() | Vad jag menar är en mobil med nätverk for trådlost (WIFI). | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-04-23 09:55 | |
![]() | Vi har ca en av varje här hemma, Telenor abonnemang, Telia kontant, Comviq kompis, 3.. Kan säga att ingen av dom fungerar prickfritt och ingen är särskilt billig heller, även om det kommer sms hela tiden att dom sänker och sänker.. =) Jag har ett 199:-/månaden abonnemang som man alltså får ringa för hela summan och också får ett sms när man är uppe 199 så man kan hålla lite koll själv. Särbon har 299:-/mån och kommer aldrig upp i det vilket känns lite meningslöst att betala då.. Äldsta sonen har 3 och eftersom han ALDRIG ringer någon så har han ett abonnemang med superbillig månadsavgift men svindyr taxa.. Ett barn har telia kontant och det fungerar sådär och är väldigt enkelt att fylla på, även direkt på nätet.. Det andra har comviq kompis för alla hennes polare har det och då blir det ju billigt, bara 69 öre i uppkoppling och prata hur mycket som helst =) Borde gå att jämföra på typ Pricerunner vilket som passar just dig bäst.. Men det är en djungel.. Vill man ha "gratis" telefon eller vill man ringa billigt??? Lycka till!!! | |
| Hedenstierna | 2008-04-23 10:00 | |
![]() | Telenor abonnemang, tror jag har samma som myran? låter som så iaf, jag är dock inte nöjd med det. För höga kostnader för allt. Hade halebop förut, grymt bra faktiskt. 3000gratissms varje gång du fyller på mobilen med minst 200 eller 300:-. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-23 10:44 | |
![]() | Telia student! men då måste man vara student iofs... 49:-/månad och då har man 5000 gratis sms, 2.25:-/mms, 69 öre i uppkopplingsavgift därefter gratis Kommer sällan upp i 200 spänn per telefonräkning, men mmsar jag och ringer bra mycket.... | |
| pelle32 - Ej medlem längre | 2008-04-23 10:45 | |
![]() | www.cint.se opartisk granskning sida för alla operatörer. gämför allt ...... kolla och bedöm skälv ;) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-04-23 11:11 | |
![]() | Halebop har ju telianätet att tillgå.. Synd bara att man måste ringa/smsa för min 49kr i månaden. Jag vill bara ha mitt kort liggande och brukar kanske 100kr på ett år. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-23 11:14 | |
![]() | Tänk efter vad du ska ha telefonn till... Myrans inlägg var ju ganska bra.. man kanske inte BEHÖVER gratis sms om man inte messar så ofta... Ta och kolla in pelles länk och se om du kan få någon klarhet... | |
| emmylicious | 2008-04-23 11:40 | |
![]() | Jag använder Halebop.. Ligger på Telias nät så det är alltid bra mottagning i stort sett, dessutom ringer man gratis till alla andra som har Halebop, t.ex. min pojkvän och jag ringer gratis till varandra. Väldigt praktiskt. | |
| emmylicious | 2008-04-23 11:41 | |
![]() | Så finns det såklart den där gränsen på 49 kr påer månad som trashone nämnde... Jag har inga problem alls att ringa/sms:a upp 49 kr på en månad iaf så det funkar bra för mig. | |
| Fruktskrutt | 2008-04-23 12:29 | |
![]() | Håller med Emmylicious... Inga problem med 49kronor för mig heller.. Men väldigt bra att ringa gratis till de andra Haleboparna.. Brukar bli rätt långa samtal.. :) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-04-23 15:42 | |
![]() | Halebop rockade på tiden meditv fanns.. | |
| Tinna | 2008-04-23 22:25 | |
![]() | Telia student lät som en idé.. :) Halebop hade jag innan.. Kanske borde byta tillbaka ;P | |
| Nemi | 2008-04-23 23:14 | |
![]() | tinna: använd www.telepriskollen.s...ts ida.aspx som är en sida som pts står för. (post-och telestyrelsen) Där kan man kika vad som är mest lämpligt för en själv. Jag använder 3 och ett av deras gamla abbonemang, jag kan ringa rätt mycket för 299kr per månad och framförallt ringer jag "gratis" till min sambo då han har samma operatör. Jag har i stort sett aldrig problem med täckningen (på landet har jag bättre mottagning än telia..) eller något annat. Jag är väldigt nöjd eftersom detta abbonemang passar mig och mina telefon-vanor så bra som det går. | |
| -Proletären- - Ej medlem längre | 2008-04-23 23:17 | |
![]() | Med 3 så ringer jag för hela min abbonemangskostnad på 199kr i månaden och då får jag en ny lur varje månad. Att sedan en hjärntumör och sms-tumme ingår framkommer inte i köpvillkoren är en annan femma. | |
| UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-04-23 23:17 | |
![]() | Går nog inte att jämföra med Halebop,,,telias nät...billiga taxor och gratis till Halebops kunder..och de 49 kr du ska spendera per månad är ju absolut inga problem att spendera...Nackdel är att support om man behöver det är via mail. | |
| -Proletären- - Ej medlem längre | 2008-04-23 23:17 | |
![]() | ny lur varje år skulle det stå. | |
| Tinna | 2008-04-24 21:50 | |
![]() | Någon som har erfarenheter av Glocalnet Mobil PRAT ? www.telepriskollen.s...du ktID=684 | |