Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 112 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tinna | 2008-04-25 18:58 | |
![]() | Långa tågresor Ja, vad kan man fördriva tiden med på dessa långa tågresor? :) Ge mig tips nu, ska åka tåg imorgon och på tisdag :P | |
| Kronprinsen - Ej medlem längre | 2008-04-25 18:59 | |
![]() | Få se nu, klurig fråga. Läsa bok, lyssna på mp3/cd-spelare, barhäng? | |
| Tinna | 2008-04-25 19:04 | |
![]() | Tack för svar, men var ute efter lite mer roliga svar som kanske inte är så självklara. ;P | |
| Kronprinsen - Ej medlem längre | 2008-04-25 19:17 | |
![]() | Inom militärmakten är vi sällan roliga. Men vill du ha humor så att du ramlar av stolen så vänta på Worldtours svar, den killen kan få stenasikten att se ut som som en marijuanapårökt publik på en Robert Gustafsson show. | |
| WordTour2008 - Ej medlem längre | 2008-04-25 19:26 | |
![]() | Det är ju fan att du inte har lärt dig att stava mitt namn ännu. Och byt uniform för i helvete! Detta är ICKE frimurarordnen! Lediga! | |
| Maninskij | 2008-04-25 19:28 | |
![]() | Kanske räkna IKEA-byggnader, kolla hur många jordnötter man kan få in i käften, köpa käk åt alla i vagnen (som i reklamen), smyga ner hemliga lappar i folks jackor/väskor, byta ut tvålen på toan mot senap, pipa när du backar tillbaka till din plats. Eller så tar du med dig en bärbar med trådlöst modem och spelar betapet ;) | |
| vindsus86 | 2008-04-25 19:28 | |
![]() | köp ett resescrabble, sitt vid såntdär mittemotnågonannan-bord där man sitter fyra liksom (antingen under hela resan eller så kan du gå till eventuell restaurangvagn eller nåt om de nu har såna där. tror aldrig jag gått till restaurangvagnen på nåt tåg så jag vet inte hur de ser ut) och utmana folk! (glöm inte SAOL! ni vill ju kunna kolla så ni lägger godkända ord) eller ta med en laptop och se på film. något roligt vore ju om ni typ spelade twister på tåget. fast det lär väl inte hända. eller quackle. ett spel där man skall sitta och göra olika ljudläten. men då kan resan bli kort för dig/er. eller så kan du vara vaken under flera veckor inför resan (lite sent för det, kanske) och sova när du åker. det är också en hit. | |
| Tinna | 2008-04-25 19:30 | |
![]() | Hehe.. NU börjar det likna någe. =) Twister på tåget.. Intressant. ;) Hehe.. Min bärbara stannar dock hemma, ska ju på semester :P haha.. =) | |
| vindsus86 | 2008-04-25 19:30 | |
![]() | jag tycker nog ändå det låter roligare att ragga upp medpassagare för lite scrabblespel än att sitta och spela på nätet. men om du försöker införa "nu skall vi följa SAOL" så, VAR FÖRSIKTIG. det finns säkert sådana som kan få för sig att slita huvudet av dig då du triumferande säger "nej, BLÄ står inte i SAOL." | |
| Maninskij | 2008-04-25 19:31 | |
![]() | Vad är Quackle för nåt? Det låter ju hur ballt som helst! Mer knasiga spel till folket! | |
| skrabban | 2008-04-25 19:32 | |
![]() | Köp ett resescrabble och spela på resan. Du kan också läsa en bok eller plugga om du studerar. Ta med en bärbar dator om du har någon. Det finns mycket man kan göra när man åker tåg. | |
| vindsus86 | 2008-04-25 19:32 | |
![]() | eller säg "tyvärr" istället för "nej", förresten. det låter lite mer tyket. välj gärna ut äldre motståndare för lite hätska ord- och "Då jag var ung så fanns minsann BLÄ..."-diskussioner. lycka till! | |
| Maninskij | 2008-04-25 19:33 | |
![]() | När jag och min sambo åkte till Dominikanska tog vi med oss varsin Game Boy och köpte nöter och öl och satt och lirade mot varandra. Riktigt najs om man gillar öl, nötter och spel =) | |
| Linders - Ej medlem längre | 2008-04-25 19:34 | |
![]() | Baren? | |
| Kronprinsen - Ej medlem längre | 2008-04-25 19:36 | |
![]() | Jag kommer kalla dig worldtour tills du visar nog skicklighet att kliva över 2000 på 20 matcher. Nu till tråden igen, testa att resa genom sibirien utan att skratta. | |
| vindsus86 | 2008-04-25 19:37 | |
![]() | maninskij: quackle är typ ett spel för upp till.. åtta pers tror jag... där man har en liten lada framför sig och ur en påse väljer man ett litet gummiplatsdjur... alla väljer varsitt djur sedan skall alla runt bordet i tur och ordning visa hur dess djur låter. så om man valt katt skall man liksom.. "mjaaaauuu". sedan ställer man in sitt lille djur i sin lille lada. så de andra inte ser vad för djur man har, utan de skall komma ihåg det istället. så finns det kort.. med bilder på djur på. och det finns flera kort med samma bild på.. öh. (bara spelat en gång och jag var inte nykter alls. försöker komma ihåg..) sedan så tar en person i taget ett kort och lägger upp på bordet. man har ett kort framför sig på bordet per varv, när man tar nytt kort lägger man typ det kortet över sitt förra.. sedan om två personer vid bordet lägger upp kort på samma djur.. till exempel två lägger upp KATT och KATT så skall de försöka göra den andre personens djurläte så fort som möjligt. och i förvirringen och stressen är det lätt att glömma djuret så man sitter och försöker flera stycken. och den som har rätt först vinner den duellen och då får den andre den hög med kort som vinnaren plockat på sig dittills under spelet. och det hela går ut på att bli av med sina kort. ungefär något sånt. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-25 19:44 | |
![]() | Korsord :) | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-04-25 20:13 | |
![]() | När jag åker tåg brukar jag med blicken försöka följa alla saker man åker förbi som håller ett avstånd på ungefär fem meter från tåget. Det är faktiskt bra ögonträning, sen blir man trött så man förhoppningsvis somnar. Sova är faktiskt det bästa sättet att fördriva tiden. | |
| vindsus86 | 2008-04-25 20:17 | |
![]() | läste om någon som somnat på en buss, lutat sig mot personen bredvid och dreglat på dess jacka. det är otäckt att sova när man åker kollektivtrafik. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-04-25 20:21 | |
![]() | Man ska då försöka se till att få en fönsterplats, det går ju faktisk att önska när man bokar biljett. Så lutar man sig mot fönstret med något mjukt för huvudet och gärna en jacka över ansiktet så slipper man bekymra sig över andra uttråkade passagerare som sitter och glor på en utan ens vetskap. | |