Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 719 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LemonTart | 2008-04-25 21:06 | |
![]() | IRL-turneringar? Är det många som kommer helt själv? Skulle gärna vilja gå, men är lite nervös inför att att alla ska känna varandra väl? | |
| Labyrint | 2008-04-25 21:12 | |
![]() | Jag kände ingen när jag spelade min första IRL-turnering för ungefär tre år sedan, men det var jätteroligt ändå. Alla var hur trevliga som helst =) Förutom tävlingar tränas det ju på många orter, har du möjlighet kan du ju gå på en träning först, heja på lite folk och provspela lite IRL. Men det går utmärkt att dyka upp på en tävling direkt också. | |
| -Proletären- - Ej medlem längre | 2008-04-25 21:23 | |
![]() | Träning? bah! Jag föddes redo. Bring em on. Jaha detta var inte tråden om mig hmm. Inget att vara nervös över, alla är trevliga och goa. Det brukar vara träningar i Göteborg, Stockholm, Umeå, Örebro, Uppsala, Åbo och säkert på mer ställen? Bor du nära någon av de städerna kanske du kan komma och kolla först innan du gör din debut om det känns bättre. | |
| vulcan | 2008-04-25 21:25 | |
![]() | Det är förstås så att en hel del känner varandra på turneringar. Men det kommer ju kontinuerligt in nya spelare. Andra spelar mer sällan och är inte "tjenis" med alla. Hur som helst så tror jag att vi här hyfsat bra på att välkomna nya spelare in i vår lilla community. Ett bra tillfälle att göra debut kan ju vara ABC Cup som går nu i Stockholm om några veckor. Det är ju en turnering för nybörjare och spelare med lite lägre rankning och därför behöver man knappast vara orolig för att man är den enda nya som kanske känner sig lite vilsen. Jag gjorde själv min IRL-debut på ABC Cup för 5 år sen ganska precis och det har jag ju aldrig ångrat :) Läs mer om tävlingen här! www.scrabbleforbunde...av ling=213 | |
| LemonTart | 2008-04-25 21:36 | |
![]() | Tack så mycket för hjälpen! Det kommer jag absolut att gå på. :) | |
| Pialina | 2008-04-25 21:56 | |
![]() | ABC Cup är bra då den vänder sig till nya. I övrigt rekommenderar jag mindre tävlingar framom riktigt stora. Tex på SM som hade över 80 deltagare, är antalet så stort att nya spelare lätt drunknar i mängden om de inte själva är aktiva att ta kontakt. På SM träffas också folk som inte träffats på länge och pratar lätt med dem istället för att söka sig nya bekantskaper. På en mindre turnering ser man ju som ny samma människor hela tiden och inte en massa nya ansikten. Själv fick jag rekommendationen att inte starta med Stockholm Open över två dagar och då drygt 30 deltagare utan startade istället med en endagstävling med 13 deltagare och det är jag glad över. Passade mig bättre som start. Sedan dess har det blivit ett mycket stort antal turneringar av alla de slag. IRL:arna är ett trevligt gäng av alla åldrar och alla sorter. Välkommen med, LemonTart! | |
| vindsus86 | 2008-04-26 12:02 | |
![]() | Ensam är stark! | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2008-04-26 12:12 | |
![]() | Hah, min första IRL-turnering var just SM; håller med Pialina om att det kan bli svårtmed "sammanhållningen" när så många som redan känner varann kommer; däremot så känns det på nåt sätt skönare att veta att man just är en i mängden och pekas därför inte ut på nåt sätt :) Dessutom är scrabblefolket i regel väldigt söta, trevliga och lätta att börja diskutera med! Så kör hårt, inte ska du blygas LemonTart! :) | |
| uberbacon | 2008-04-26 12:48 | |
![]() | 2 platser kvar till abc cup! jag ska dit, har inte heller irl:at tidigare och känner ingen :p | |
| Luka Modric - Ej medlem längre | 2008-04-26 13:12 | |
![]() | Jag är fruktansvärt sugen på att göra debut efter att spelat detta sjuka spel många år, men jag har absolut inte nerver för det. Jag kan sitta i min ensamhet och lira ett spel på nätet där min motståndare är en boot (datorspelare) och bli galen av ilska om det blir torska - även om spelet skulle vara fia med knuff. Vill men kan inte grrr | |
| vindsus86 | 2008-04-26 13:17 | |
![]() | jag hade bara chattat med ett par stycken inför min första turnering, men det blev ju mer spännande så. om man inte känner någon. plus att, om man känner någon där så kanske man inte lär känna de andra som är där. förresten! det är ju en ganska liten förening så nya medlemmar är varmt välkomna. vilket man känner som ny medlem också. det är inte direkt så att folk kastar ilskna "du är överflödig"-blickar. jag kände mig välkommen då jag var ny. är ju alltid roligt med nya irl-spelare då det inte finns så många. om man jämför med typ.. usa. | |
| vindsus86 | 2008-04-26 13:25 | |
![]() | det finns andra som blir arga också. gå på en turnering och gå aldrig tillbaks igen om du tycker det blev för pinsamt. ingen vet ju vem du är. | |
| LemonTart | 2008-05-02 22:43 | |
![]() | Då får vi stötta varann Uberbacon ;) | |
| y not | 2008-05-02 22:54 | |
![]() | Det gör ni rätt i lycka till. Jag hade hoppats få åka på ABC, men det passar inte. Jag hr spelat de två turneringarna som vart i Umeå som var små och så har jag träffat Äppelkatten på SM och hon var just så snäll och trevlig som hon verkar. Det roligaste live tycker jag är just att träffa alla andra som i så mycket är så olika men har detta knäppa spel gemensamt. Hoppas det går bra för er och att vi ses nån tävling framgent. | |
| saduria | 2008-05-02 22:54 | |
![]() | Jag ska också till abc- cup utan att känna någon. Vi ses där uberbacon och lemontart!!! | |
| y not | 2008-05-02 22:57 | |
![]() | Kul med många nya på ABC 9 hittils av 27 och en plats återstår, Vem kniper den? | |
| Maybach | 2008-05-02 23:28 | |
![]() | Irl is da shit | |
| saduria | 2008-05-02 23:43 | |
![]() | positivt! | |