Spelrum
Giraffen | 33 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 22 |
Inloggade | 55 |
Mobilspel
Pågående | 20 010 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
OneW | 2006-01-02 23:03 | |
![]() | Biltullar. Nu är det dags! Vad tycker ni? Personligen kommer vi inte drabbas så mycket då vi bor i utkanten av Stockholm och sällan är i stan. När vi väl åker dit åker vi taxi eller kommunalt. Enda gången är när vi åker till Hovet. Nu kommer det att bli en omväg men men. Är biltullar bra eller dåligt och vad ska pengarna gå till? | |
Kängan | 2006-01-03 01:29 | |
![]() | Tja... biltullar för stockholmare är väl som höjd bensinskatt är för norrlänningar och alla andra som bor i glesbygden | |
Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2006-01-03 01:54 | |
![]() | Biltullar är bra tror jag. Bra för miljön och bra för buller/trängsel osv, synd att det är de fattiga som drabbas hårdast kanske bara. | |
eurythmech - Ej medlem längre | 2006-01-03 02:48 | |
![]() | Hoppas verkligen att folk gillar det :) | |
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2006-01-03 06:48 | |
![]() | Jag röstar för biltullar | |
OneW | 2006-01-03 09:14 | |
![]() | Hela morgonen har dom på både tv och radio tjatat om biltullarna.. som om det vore något nytt! Norrtull, Roslagstull, Skanstull.. har fått sina namn av EN anledning! Det är föredetta tullstationer! Biltull är säkert bra men systemet som kostar 3,5 miljarder tror jag lite på. Är övertygad om att många kommer att hamna hos kronofogden på grund av stulna reg.skyltar och andra problem! | |
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2006-01-03 09:21 | |
![]() | Alla bra saker för dåliga saker med sig. Hur skall vi få mindre avgaser i innerstan annars? | |
alizaced | 2006-01-03 10:38 | |
![]() | Läst i DN att biltullarna kostade mellan 3,5 - 3,8 miljader kr så vad pengarna ska gå till är ju ganska uppenbart... Är ofta i Norge o där har dem ju vägtullar. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om detta än. Men jag tror det kan bli bra i längden. | |
OneW | 2006-01-03 11:54 | |
![]() | Jag tror oxå att det blir bra i längden problemet är att det enligt polis bland annat inte är "riktigt" genomtänkt.. vissa delar! | |
myran_64 - Ej medlem längre | 2006-01-03 12:33 | |
![]() | Jag tror också många kommer att hamna hos fogden för att dom inte förstått bättre. Lånat ut sin bil, fått skylten stulen, glömmer bort att betala och så vidare. Själv åker jag bara "förbi" Stockholm ibland, på Essingeleden, så jag drabbas nog inte. Har bott i stan och jag tror inte att biltullar är svaret på problemet, inte så länge det inte kostar mer att åka genom dom som att köra egen bil. För om jag har läst och förstått så ska det finnas någon typ av max-månadsavgift (har inte läst speciellt noga om jag ska vara ärlig) som inte var speciellt hög, och om så är fallet så ska den i så fall höjas så att det ska löna sig att åka kommunalt för alla dessa som sitter i bilköer halva dagen för att ta sig in i stan. Vore det inte bättre med manuella tullar typ USA, som inte bara verkar lättare (du kan inte glömma betala) utan också skapar arbeten? Eller skulle det bli ännu dyrare för skattebetalarna? | |
eurythmech - Ej medlem längre | 2006-01-03 12:48 | |
![]() | myran: manuella tullar låter som någom som tar ohyggligt jävla lång tid | |
OneW | 2006-01-03 14:57 | |
![]() | Tar säkert jättelång tid men jag tror MER på den idén än på kamera systemet! Och precis som myran skriver så skapar det arbetstillfälle! | |
IMO - Ej medlem längre | 2006-01-03 17:59 | |
![]() | hehe! det snajjsiga brevet hamnade med ett kallt konstaterande i den vänstra "det rör inte mig högen" i den högra ligger dessvärre ännu brevet från Skatteverket om att som visst vill att jag pytsar in 26 000 drygt på deras konto... PUH!!! | |
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2006-01-03 18:10 | |
![]() | Dom skall man ej bråka med IMO | |
IMO - Ej medlem längre | 2006-01-03 18:12 | |
![]() | det är just precis vad jag ska tsarraz!!! :-) | |
eurythmech - Ej medlem längre | 2006-01-03 21:24 | |
![]() | Varför är "skapa arbetstillfälle" helt plötsligt ett självändamål? Låter ungefär som fåniga ams-åtgärder, och jag kan inte tänka annat än att det är konstgjord andning. | |
OneW | 2006-01-03 21:44 | |
![]() | handlade om vad du tycker om biltullar.. inte vad du tyckte om andras åsikter. Så länge det skapas arbetstillfälle så ser inte jag något fel i det. | |
eloffe | 2006-01-03 23:53 | |
![]() | Det värsta som finns är att sitta fast bilköer. Om billtullar kan förhindra köer är jag för. Manuella biltullar skapar ju i sig gigantiska köer, och då missar man själva målet. 3,8 miljarder kan låta mycket. Men man får inte glömma att minst hälften av dessa pengar går till att skapa mer kollektivtrafik, vilket bara är bra. | |
eurythmech - Ej medlem längre | 2006-01-03 23:57 | |
![]() | OneW: Jag blir så trött. Om vi ponerar att det manuella arbetet i tullstationerna inte ger samhället någon nytta, vad är då poängen med att sysselsätta människor med att arbeta där? | |
saikkonaut - Ej medlem längre | 2006-01-04 00:21 | |
![]() | Någonstans håller jag med "eurymech" om det här med sysselsättningen. Om sysselsättning är det primära - så kan man lika gärna spendera pengarna på något lite mera spektakulärt (så att alla uttråkade pendlare som behåller bilen har något att glo på medans de pendlar). Mitt förslag: zeppelinare. | |