Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 22 |
Mobilspel
| Pågående | 19 706 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| brini | 2008-05-01 19:51 | |
![]() | Sammanslagna helgdagar När jag läste att man skulle göra 1:a maj och Kristi Himmelfärdsdag till SAMMA dag trodde jag det var 1:a april. Men till och med i min almanacka står det så. Den som har hittat på detta har ingen aning om kristendomen, och vi lever väl i ett kristet land även om mycket tyder på annat. Det går inte att göra så...... Ska man spara in en helgdag så stryk Kristi Himmelfärdsdag som helgdag, men den kan ju inte flyttas på, det borde alla begrip. Kr. Himmelfärdsdag är alltid en torsdag beroende på att långfredagen är en fredag. Men vi ska kanske säga att 1:a maj är en torsdag även om det råkar vara måndag. Spelar tydligen ingen roll hur vi slänger om dagarna längre. Usch och fy!!! | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2008-05-01 19:53 | |
![]() | Men... är det inte så att det bara råkade bli så i år? Påsken låg ju ovanligt tidigt t ex. Annars har jag sannerligen missat något. | |
| laiste | 2008-05-01 19:55 | |
![]() | sista gången dessa 2 dagar inföll var 1913 tror jag det stod i tidningen härom dagen. | |
| Vigdir | 2008-05-02 00:21 | |
![]() | Att Kristi Himmelsfärd infaller 1 maj är bara så, det har som Gunilla N med påsken att göra. Jag borde kunna det där med 40 dagar efter... osv, men det sitter inte i huvudet. I vilket fall är 1 maj det tidigaste Kristi Flygare kan infalla, enligt mig närstående präster. Det blir roligare nästa år. Tror jag. Fast då är 6 juni en lördag, så då missar vi i alla fall en ledig dag. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-02 00:23 | |
![]() | Kristi himmelfärdsdag har inte någon särskild betydelse eftersom påsken firas på fel tidpunkt ändå, för att sammanfalla med tidigare hedniska ritualer. | |
| jonaker | 2008-05-02 00:38 | |
![]() | Det är bra att de sammanfaller för då slipper jag betala ut en helgdagsersättning till de anställda. | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-05-02 00:39 | |
![]() | Helgdagar?? bara vanliga dagar i min kalender....... | |
| sabato | 2008-05-02 00:45 | |
![]() | Var glada, staten och näringslivet tjänar i runda tal 55 miljarder kronor per sammanslagen helgdag. | |