Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade43
Mobilspel
Pågående19 719

Forumkategorier

Användare Inlägg  
tilduskan - Ej medlem längre2008-05-03 13:49
Antal inlägg: 1208

vågar ni?
prova på nya saker som

Ny mat

Nya sorters böcker, musik, filmer

nya kläder

nytt nytt nytt nytt....

eller bangar ni när det gäller något?

och varför?

-Fånga Dagen - Ej medlem längre2008-05-03 14:00
Antal inlägg: 73

Jag provar sällan nya maträtter. Korv med bröd, makaroner och ost på smörgås är standard. Det mest vågade jag gör är att testa orientaliska kryddor, men det smakar tvi! Kläder syr jag själv och virkar ibland. Jag har virkat en kofta i vitt.

Meddelas endast på detta sätt

tilduskan - Ej medlem längre2008-05-03 14:01
Antal inlägg: 1208

jag tycker det är intressant hur jag själv bangar inför vissa saker men inte för andra.

tex så vågar jag nu mer prova det mesta i matväg så länge jag vet att det inte är något jag inte klarar av i själva maten.

när det gäller böcker så är det vissa typer jag vet jag gillar bara jag ser den och ja jag har ju min egen klädstil...

är det feghet eller bara för att jag har min stil?

maarieell2008-05-03 14:10
Antal inlägg: 109

Jag vågar prova på nya saker, speciellt mat (kan bero på att varje helg när jag åker hem till mamma och pappa provar mamma någon ny maträtt).
Kläder... jag har bytt stil totalt varje år de senaste tre åren, men så brukar det ju vara på gymnasiet.

Böcker är det enda jag bangar på - jag älskar deckare och läser nästintill bara deckare.

E Solu - Ej medlem längre2008-05-03 14:12
Antal inlägg: 4715

Jag provar nya saker när jag känner för det. Eller när jag inte känner för det, för att tvinga mig själv att inte gro fast i invanda mönster. Men inte alltid, utan bara med slumpmässig variation, annars blir det för tråkigt. Man kan inte variera sig hela tiden, det skulle ju bli trist i längden.

Meddelas bland annat på detta sätt

maarieell2008-05-03 14:13
Antal inlägg: 109

Förresten: musik. Jag har alltid varit inne på metal (och alla subgenrer inom metal) och rock. Men sista året har jag börjat lyssna på indie, punkrock, pop (gud förbjude), klassiskt (Peter Robinson-böckerna är väldigt inspirerande), "EMO" och screamo.

halvkass2008-05-03 15:20
Antal inlägg: 78

Jag provar på allt jag är sugen på (och som plånboken tillåter). Vill inte dö nyfiken.
Därmed inte sagt att jag gör en massa livsfarliga saker bara för sakens skull. Men jag leder ligan på jobbet vad gäller att ringa och sjukanmäla sig för olika benbrott.

Äppelkatten - Ej medlem längre2008-05-03 15:26
Antal inlägg: 1290

Jag försöker hela tiden tvinga mig själv att prova nya saker för att inte bli en sån med fasta åsikter om livet vid 20-års-åldern om man säger så.

Särskilt när det gäller kulturella företeelser, så som musik, litt., teater, mat etc. kör jag stenhårt på regeln "ta inte ut segern i förväg" dvs. att man aldrig, aldrig bör förkasta säg en låt bara för att den är "fel" genre. Man vet ju aldrig...

Never say never, med andra ord.

impala-582008-05-03 15:28
Antal inlägg: 535

Jag vågar nog prova det mesta men sen stoppar det ibland på att jag inte vill.
T.ex. finns det ju vissa maträtter som jag hade vågat prova som exempelvis testiklar o liknande men jag vill helt enkelt inte.

zimba - Ej medlem längre2008-05-03 15:28
Antal inlägg: 2256

Av ren vana så fortsätter jag ganska mycket i samma spår men är inte rädd för att prova på nytt om jag är intresserad.

watson22008-05-03 15:33
Antal inlägg: 59

jag jobbar som kock och testar ofta ny recept sen görs dom lite grann massor av mums bor i borås och vi har massor av mysiga restaurager att testa och fins mysiga ute stället inte så dyrt heller

mommesfrites - Ej medlem längre2008-05-03 15:45
Antal inlägg: 7605

Älskar nya saker, resmål, maträtter, nya bekantskaper men jag vågar inte klappa en skorpion.

mamman - Ej medlem längre2008-05-03 15:48
Antal inlägg: 6379

Är inte feg att smaka annan mat, men är feg att laga den själv. Helst om jag inte smakat det tidigare utan hittar ett recept...
Kläder köper jag det som passar mig, vet inte om det är någon speciell stil direkt.. inte "tant"-stil i alla fall... ;-)
Böcker läses nya konstant, dock enbart kurslitteratur... än...
Musik lyssnar jag på det som är på TV radio... orkar inte engagera mig mer..

Meddelas på många andra sätt

Linda88 - Ej medlem längre2008-05-03 16:23
Antal inlägg: 241

Vad gälelr mat så prövar jafg nog allt omd e inte innehåller saker ifrån havet eller grönsaker så haha jag är nog rätt feg. Va gäller kläder så fattar ja inte riktigt va du menar va då pröva nått nytt, va jag vet så fins de bara olika forme av tröjor, byxor, underkläder,klänningar och kjolar hehe o de e ju de man har på sig :D ää inte vet ja

Candee2008-05-03 16:27
Antal inlägg: 1256

Jag älskar nya maträtter och bangar inte ett dugg för att testa nytt.

Vad det gäller kläder så har jag min smak och byter inte direkt efter trender och det senaste utan det som jag tycker är snyggt och trivs i.

Böcker ska väl vara nya?? Filmer...jupps..kan kolle de flesta och i andra ganger än de jag brukar titta på..no problemas..;)

Bergarn12008-05-03 17:37
Antal inlägg: 726

maarieell: Du är inte lika tuff som jag. Jag lyssar också på all hårdrock, men kom på att jag skulle åka till sensation white i sommar, ett av europas största rave (massa house och grejer). :D du hittar ingen med bredare musiksmak än jag :-P

Äter allt!
Har allt från skatekläder till seglargrejer och ck-finkläderna.
Reser överallt

Man ska prova allt (förutsatt att det inte skadar någon annan) innan man dör! Annars ångrar du dig bara när det är försent :-P

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?