Spelrum
| Giraffen | 51 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 37 |
| Inloggade | 88 |
Mobilspel
| Pågående | 19 854 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| maariia | 2008-05-04 20:55 | |
![]() | Ringa eller inte ringa? För ett tag sedan föll jag pladask för ett par vackra ögon när en kollega, som jag nästan inte lagt märke till tidigare, kom fram och behövde hjälp. Efter det har vi inte pratat men haft ögonkontakt. Sista dagen, då hade han ej vart där på nästan 3 veckor, hade jag hoppats fråga honom om en dejt men fegade, fanns en del ögonkontakt där dock bla när jag skulle gå. Det är en stor arbetsplats där alla inte kan varandras namn men jag tog reda på denne killes namn. Skickade ett sms samma kväll, fast han vet kanske inte vem jag är till namnet. Nu har det gått några dagar men ej svar. Tänker att han struntat i att svara och sen tänker jag att så länge jag ej fått ett nej finns ett hopp. Så nu funderar jag på att ringa...Bra eller dåligt? | |
| Tinna | 2008-05-04 20:56 | |
![]() | Ja, ring. :) | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-05-04 20:58 | |
![]() | Nja... Vad vet du om killen? Han kanske har familj och då är det ju inte så lämpligt. Kan ju faktiskt förstöra för honom. | |
| vindsus86 | 2008-05-04 21:00 | |
![]() | precis som oceano sade så vet du ju inte. det vore ju inte så smidigt om han har flickvän och sådär och du börjar ringa och ragga. smsa hellre igen isåfall, helt allmänt beträffande något på jobbet eller så (inte yuuuhuuu, raggiragg*wink wink*) och lämna ditt namn och telefonnummer och säg vem du är. du kanske bara inbillat dig att det skulle varit något speciellt med ögonkontakten. han kanske inte tänkt på det alls. | |
| lottisplotti | 2008-05-04 21:00 | |
![]() | Ring..tveka inte....du kommer bara ångra dig på ålderdomshemmet sen...ler...lev "syster" | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-05-04 21:02 | |
![]() | Aldrig i Universum. Han får väl ta kontakt om han vill nåt. | |
| maariia | 2008-05-04 21:16 | |
![]() | Om jag ringer och frågar om en dejt hur kan det förstöra för hnm? Då kan han ju bara säga det eller hur? Och när en kille inte är ringmärkt är det väl fritt fram att fråga iaf, eller? | |
| Uffetuffe | 2008-05-04 21:23 | |
![]() | Håller med Oceano,,man kan sabba något fint som redan finns....snacka med honom Irl i stället,,, | |
| maariia | 2008-05-04 21:25 | |
![]() | Uffetuffe, det är lite svårt att ta det irl då jag inte jobbar kvar... | |
| emmylicious | 2008-05-04 21:31 | |
![]() | Ring, och ge oss fortsättningen :) Fråga om en fika bara. | |
| Uffetuffe | 2008-05-04 21:31 | |
![]() | Finns inte huset kvar som ni jobbade i? Fjöla av och ta tjuren i hornen...man har inget att förlora...är det så att han har sällskap redan så blir han iaf smickrad av att veta att du är intresserad. | |
| emmylicious | 2008-05-04 21:31 | |
![]() | Inte förbjudet att fika med en gammal kollega. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-05-04 21:33 | |
![]() | Det finns ju inga regler. Gör det som känns bäst! | |
| magre_memed | 2008-05-04 21:33 | |
![]() | ring... | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-05-04 21:37 | |
![]() | Tycker nog inte att det har med ringmärkning att göra om man ska fråga eller inte. Känns bara lite dåligt underbyggt för att du ska förvänta dej en date eller intresse över huvud taget. Det va ju bara som jag uppfattar det lite ögonkontakt som det handlar om. Känns lite som en inbillad förälskelse. Och tänk på att det kan se illa ut för den killen om han har en tjej. Hon kan ju få för sig att det varit nåt mer än ögonkontakt. Har själv erfarenhet av en kille som fiskat reda på mitt nummer och ringde mej när min pojkvän va hos mej. Min pojkvän trodde givetvis att jag hade haft nåt tillsammans med honom. Men så va inte fallet!! Så det kan förstöra. | |
| maariia | 2008-05-04 21:44 | |
![]() | Vad gäller hans nummer så är det hans jobbmobil, alla anställdas kontaktuppgifter är tillgänglig för all personal. Så jag har inte letat upp det alls | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-05-04 21:50 | |
![]() | Sms har ju helt klart nackdelar, det underbygger folks feghet. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-05-04 22:01 | |
![]() | Jag skulle nog ha ringt eller försökt få kontakt på annat sätt (man lever bara en gång och många förspillda tillfällen får man ångra) men så här fick man nog också vara beredd på negativ respons. Svårt när man inte vet ett dugg om varandra. Finns det ingen på arbetet som känner killen och kan hjälpa till med upplysningar? Jag skulle nog ha hört av mig ändå. Sagt som det var, att han såg trevlig ut och att jag gärna ville lära känna honom mera. Och hoppats att han inte var nygift, hade småbarn eller var gay :) | |
| emmylicious | 2008-05-04 22:06 | |
![]() | nu ska jag ge ett av mina spiontips..... på hemsidan ratsit.se kan man ju söka efter folks adresser, precis som på eniro eller hitta.se. fast, på ratsit kan man även söka bara på gata + postort. så när man har sökt upp gatan som personen bor på, och gatunumret, så skriver man in det istället, tillsammans med postorten och söker (inget namn alltså). då får man upp en lista på alla som bor på den adressen. är det ett hyreshus han bor i så blir det dock lite knepigt, för det finns ju många att välja på.. men ibland kan man lista ut ändå. sen kan det ju vara så att han har en flickvän fast dom inte bor ihop också, men det är värt ett försök kanske :P | |
| Suds McDuff | 2008-05-04 22:09 | |
![]() | Ja, ring. Men som alltid är det lätt att ge råd när man själv inte behöver följa dom... | |