Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 19 994 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Stagnelius | 2008-05-07 18:07 | |
![]() | Att spela taktiskt eller vara snäll? Eftersom möjligheten att passa trots att man kan lägga ett ord existerar i betapet brukar jag av rent taktiska skäl göra detta när anledning finns. Har stött på en del kommentarer som tycker att man är en "fuskare" eller "fegspelare"; men passningen är ju en del av spelet. Visst, jag kan bli irriterad om någon jag spelar mot "taktik-passar" men förstår å andra sidan att personen gör det för att vinna matchen. För man sätter sig väl inte och drar ett lir för att förlora? Vad tycker ni? | |
| -bara Ann - Ej medlem längre | 2008-05-07 18:09 | |
![]() | det finns en enkel medicin mot passare... passa tillbaka bara så vinner du. | |
| Stagnelius | 2008-05-07 18:13 | |
![]() | Jovars. Men om personen jag spelar emot har sämre rating än mig så är det jag som drar på mig minuspoängen. | |
| -bara Ann - Ej medlem längre | 2008-05-07 18:14 | |
![]() | Jo iof, fast hur troligt är det? | |
| gnill | 2008-05-07 18:15 | |
![]() | när någon passar så ser jag bara till att de inte får spela in sin rull (dvs lägger inget de kan haka på) och så talar jag om i chatten att jag inte kommer att bjuda på rullen :) då brukar de sluta passa... | |
| BosseBolle | 2008-05-07 18:16 | |
![]() | ratingpoäng är skit samma säger jag, jag spelar för att vinna. Tycker inte det finns något som kan kallas fegspel, allt är tillåtet i krig och scrabble! It´s a word war! Towards war i... | |
| skrabban | 2008-05-07 18:37 | |
![]() | Jag tycker man ska spela taktiskt och inte passa, men det är ju många som inte våga spela mot dom gula och röda rutorna. Då blir det ju att man passar för att se vad den andra spelaren gör. Det är ju också lite av taktik tycker jag. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-07 18:37 | |
![]() | Vara snäll? Ehh jag förstår inte. | |
| Skogsis | 2008-05-07 18:40 | |
![]() | "Taktika" på bara! Passa bort massa poäng är väl inte särskilt smart!? | |
| Radagast | 2008-05-07 18:46 | |
![]() | Ett läge då det är taktiskt rätt att passa: I ledning med några brickor kvar i påsen, däribland alltid lika trista Z. Att passa för att få ut en rullning är nog sällan rätt. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-07 18:46 | |
![]() | Är man rullningsfanatiker så passa på, själv brukar jag inte orka vänta. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-05-08 16:30 | |
![]() | Känns Konstigt att lägga sig i hur ngn annan spelar. Vill man passa har man väl all rätt att göra det. Sen kan man ju inte sitta och gissa sig till varför den andre passar heller, har själv råkat trycka på fel knapp några gånger. Sen tycker jag dock det är väldigt sällan det lönar sig att passa. Kan nog inte komma på en enda gång. Väldigt sällan som folk gör det också. | |
| vulcan | 2008-05-08 16:41 | |
![]() | Om du får STENRAD i öppningsbrickor så kan du nog testa att passa om du har fördel. Där finns nämligen flera åttor att bilda ur dessa brickor, men ingen sjua (STANDERT, NEDERSTA, NEDRUSTA, UNDERSTA, NEDRÖSTA, RÖSTANDE och säkert några till som jag glömt just nu) Annars är det i princip den situation som Radagast beskriver som taktiskt kan vara rimlig att passa i. Jag orkar inte vara så taktiskt när jag nätspelar, men har vunnit ett par tävlingsmatcher IRL det senaste året på det viset. | |
| Lyle | 2008-05-08 19:43 | |
![]() | Håller klart med BosseBolle. Varför klaga när det ingår i spelet. Däremot är det i väldigt få situationer jag passar (förutsatt att det inte är i slutet av slutspelet), och om jag mot förmodan skulle göra det så måste jag veta exakt vad jag håller på med och vad jag strävar efter. Att passa på måfå tror jag väldigt ofta blir misslyckat. | |