Spelrum
Giraffen | 9 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 10 |
Mobilspel
Pågående | 20 340 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
onobond | 2010-10-17 18:19 | |
![]() | 5783 Jag är en mycket stark motståndare mot att använda öknamn, gjorde det temporärt bara för att få ett slut, vilket tyvärr inte hade bestående effekt. Min förhoppning är att vi framöver skall slippa allt sånt här, som är uttryck för enkla former av härskarspråk; 1. förlöjligande - upprepat användande av öknamn, till vissa deltagare t.o.m. i ett stort antal. 2. osynliggörande - negligerande av tråddeltagare i upp till tvåsiffrigt antal sidor i följd, att identifiera preferenser hos andra, och med varje tillgängligt medel försöka beröva vederbörande tillgängligheten härtill. 3. påförande av skuld och skam - kritik mot "yngre" tråddeltagare att göra sådant som man sedan upprepade gånger tillåter sig själv att göra i tråden, 4. dubbelbestraffning - nedlåtande kommentarer till dem som försöker lätta upp stämningen (när man själv inte förmår, eller förstår), så att alla alternativ blir fel; ibland kopplat till användande av 1/ ovan, 5. undanhållande av information - inte det tydligaste härskarspråkstecknet, men tydligt nog här ändå. Tar sig bl.a. uttryck i att underhandsdiskussioner plötsligt offentliggöres som sanningar uppkomna efter konsensus; Tråden ska stängas, evärdlig ära över de som då låg i topp ( av förklarliga skäl ej aktuellt längre...) Trådens konstruktör upphöjes (mot sin vilja) till den "verkliga inläggs-kungen, då den egentliga regenten ÄR (och alltid förväntas VARA) den som till nya deltagare faktiskt presenterar sig som "Drottningen". Det är därför jag riktar mig till dig, inte för att visa att jag också förmår hitta öknamn, utan för att be dig att framgent avstå från alla härskarspråkstendenser, och låta "den snälla tråden" faktiskt vara just det. Vi ska heller inte glömma att tråden är placerad i forat "Ordlekar" | |
memento-mori | 2010-10-17 18:35 | |
![]() | Men driver du med mej? Jag orkar inte ens läsa allt du skrivit utan konstaterar bara att den här tråden tar upp för mycket plats i ditt liv. Och som du själv skrev i slutet av din roman, denna tråd är plaserad i ordLEKAR! Det är inte så att man behöver ta allt här inne på blodigt allvar. | |
onobond | 2010-10-17 18:43 | |
![]() | 5784 Snälla MM, förra inlägget inte riktat till dig. Det har hänt en hel del här på några månader... | |
LenaG | 2010-10-17 20:00 | |
![]() | 6213 Och vad är nu detta? Snälla O, det som hänt som du hängt upp dig på kan väl inte ge sådana proportioner? Glöm det och gå vidare i tråden! Eller låt bli! | |
onobond | 2010-10-17 20:09 | |
![]() | 5785 Att inte låtsas om allvarlig kritik, och framför allt - undvika att gå i svaromål, är också en del i helheten | |
LenaG | 2010-10-17 20:16 | |
![]() | 6214 Ja du Onobond (!), att gå i svaromål tänker jag verkligen undvika! Jag tycker inte det är värt besväret faktiskt :) Vi är väl här för att ha lite skoj och jag tror man får tåla ett och annat tjuvnyp i ren vänlighet... och försöka läsa mellan raderna... hälsar Dronningen :) hihi... Fattar du verkligen inte när man skojar? | |
onobond | 2010-10-17 20:26 | |
![]() | 5786 Tjuvnypen i vänlighet har inte varit föremål för kritik; den återkommande mobbingen har, däremot. "inte.. ...värt besväret" kan tjäna som undanflykt, när man inte k a n försvara det som skrivits, och fortfarande finns bevarat, i tråden, i sparade PM, mm Jo "när man skojar" har vi fått lära oss, att om man sätter ett :) i varje inlägg, förväntas man kunna komma undan med att denna smiley antingen anger något man gläds över, eller något man inte alls menar... Posten därmed omedelbart ogiltigförklarad, men de som tog illa upp är bortskrämda... | |
LenaG | 2010-10-17 20:33 | |
![]() | 6215 Hu... minusgrader ute nu! | |
onobond | 2010-10-17 20:40 | |
![]() | 5787 Som väderkartan ser ut på yr.no tror jag att du förväxlar kylan du får av vad du sagt och skrivit, med gällande väderlek... | |
LenaG | 2010-10-17 20:49 | |
![]() | 6216 Termometern visa på -1.4 grader utomhus just nu, själv är jag dock varm och go! | |
onobond | 2010-10-17 21:49 | |
![]() | 5788 Termometern inomhus? Senare två egenskaper diskutabla. | |
LenaG | 2010-10-17 22:20 | |
![]() | 6217 Nu bär det dock strax till sängs! *bär med mig Lillans kudde* | |
onobond | 2010-10-17 22:22 | |
![]() | 5789 Samvetet säkert tyngre att bära, kuddarnas antal o storlek säkert av underordnad betydelse | |
LenaG | 2010-10-17 22:27 | |
![]() | 6218 Samvetet är det inga problem med, inte kudden heller :) | |
memento-mori | 2010-10-17 22:28 | |
![]() | braaaa L1.. ta min kudde å sov gott! och du onde, L1 är jävligt varm å go, så de va en riktigt onödig kommentar! Gonatt | |
LenaG | 2010-10-17 22:32 | |
![]() | 6219 Gulledej Lillfia :) Det blev inget jobb i natt? God Natt! | |
onobond | 2010-10-17 22:42 | |
![]() | 5790 MM, hoppas du har tid att kolla vad som hänt i tråden, när du varit borta. Att du sedan för andra gången använder ett ord du tidigare (före idag) inte använt, tillåter jag mig att tolka på lämpligt sätt. Jag föreslår att du går tillbaka till veckorna efter du sist var här, får du se hur dina "vänner" beskrivit din frånvaro. | |
uwen | 2010-10-18 01:05 | |
![]() | 1670 Hej på er alla i tråden!! Herr Onobond! Även jag har gett smeknamn, åt trådskrivare !!!! Och jag fortsätter nog,att kalla Memento-Mori för Vesslan:), mm Detta skall väl vara en glad och vänlig tråd,eller hur ??? Med en vänlig hälsning Uwen | |
uwen | 2010-10-18 01:11 | |
![]() | 1670:2 Vi hade rimfrost på marken i morse,men solen började lysa,så det blev en riktigt bra dag! Försäljningen gick bra på Ekorrsvansens loppis... Fyndade lite kläder åt Lillemannen och 6-åringen fick en fleecejacka. Han sålde själv lite av sina leksaker och några pekböcker,de pengarna fick han behålla.. | |
Fruktskrutt | 2010-10-18 08:54 | |
![]() | 1228 Hej Uwen och ni andra! Snart dags för mig att ta adjö. | |