Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade12
Mobilspel
Pågående21 748

Forumkategorier

Användare Inlägg  
licketi2008-09-07 15:39
Antal inlägg: 10

Corrupt a wish
Såg en rätt kul forumlek på ett annat forum, den går ut på att man skriver en önskning man vill ska gå i uppfyllelse och personen under "förstör" önskningen genom att komma på ett scenario som gör att önskningen kanske inte skulle vara så bra om den gick i uppfyllelse.

Exempel:
Jag önskar att jag hade tio miljoner kronor.

Exempelsvar:
Du vinner tio miljoner på lotto men ungefär samtidigt går världsekonomin under, människosläktet återgår till byteshandel och pengar blir därmed värdelösa.

Och så önskar den "förstörande" personen nånting och så rullar det vidare..

Let's try men kom ihåg att ta allt med en nypa salt, bara för att nån sågar er önskning om världfred betyder det inte att den personen vill utplåna mänskligheten :P

Okej. Jag önskar att jag var världsetta inom någon sport och vann ett OSguld!
 
Ellebellebii - Ej medlem längre2008-09-07 17:02
Antal inlägg: 7733

Du vinner ditt OS-guld och sporten är backhoppning. Vid dopingtestet testas du positivt vid både A och B-prov. Det kommer fram att din tränare fifflat med din energidryck och du blir av med din guldmedalj. Både du och din tränare stängs av på livstid.

Jag önskar att jag uppfann en jättebra grej att ta patent på. Denna grej ska kunna hjälpa många människor.
 
Nunnelunan2008-09-07 17:07
Antal inlägg: 1172

En kinesisk forskargrupp kommer fram med stora resultat i stamcellsforkningen. Din uppfinning var avsedd att hjälpa människor med dagligt insulinintag. Ingen ville ha din uppfinning.

Jag önskar att jag kunde alla skogens svampar!
 
Ellebellebii - Ej medlem längre2008-09-07 17:13
Antal inlägg: 7733

Du har lärt dig alla skogens svampar, men efter en naturkatastrof kan inga svampar växa längre och dina kunskaper blir således överflödiga.

Jag önskar att jag fick råd att starta upp ett hem för övergivna djur.
 
Nunnelunan2008-09-07 17:21
Antal inlägg: 1172

Du får en massa pengar och har din grundplåt för djurhemmet. Då kommer det en snubbe som föreslår samverkan, vilket du tycker låter bra.
Han föreslår att ni skall starta hemmet på Kos, vilket du också tycker låter bra.
Det finns bara en hake, mannen är en känd sol och vårare som får tillgång till hela din kassa. Han försvinner med dina pengar. Du blir så deprimerad att du framledes kommer att få leva på sjukpenning!

Jag önskar att Internet brakade ihop och vi blev tvungna att börja om igen.
 
licketi2008-09-08 22:09
Antal inlägg: 10

internet brakar ihop, men alla inser hur bra man egentligen kan klara sig utan internet att ingen bryr sig om att bygga upp det igen, betapet är därmed history och alla återgår till att spela sten-sax-påse.

jag önskar att alla näringsämnen man behöver dagligen kunde komma i en nyttig godisform!
 
Nunnelunan2008-09-09 00:53
Antal inlägg: 1172

En ny jättelik tandtrollsart upptäcks av astronauter på Mars och kommer av misstag med till jorden, på grund av att astronauterna drack stora mänger sprit innan uppskjutningen.
De angriper alla Tellus invånares tänder, så att förmågan att tugga maten försvinner. Där sitter du med ditt godisberg och kan inte konsunera annat än alger och slem.

Jag önskar att det var vår året runt!
 
remvanrijn2008-09-09 14:56
Antal inlägg: 16273

Just 1a våren som börjar då är ovanligt kall, regnigt och blåsigt och så varar den.. just det.. året runt..


jag önskar att jag kunde vara på fler än 1 ställe samtidigt
 
Nunnelunan2008-09-10 00:07
Antal inlägg: 1172

Du upptäckte att det var möjligt för dig. Din psykiatriker ansåg att din idé var så underbar, att han fick samma önskan. Han utvecklade din önskan, gav dig insomningsmedel varpå han gick och hämtade en såg. Med den styckade han dig och lade ut dina kroppsdelar i fyra svenska städer.


Jag önskar att jag aldrig hade prövat på alkohol!
 
Ulice - Spelvärd/Forumvärd2008-09-10 08:23
Antal inlägg: 3488

Du var på fest och lät bli att dricka, som den nykterist du är, vilket innebar att det fanns en hel del starkdrycker kvar som någon annan började hinka i sig. Denna person blev så aspackad att han började kräkas på allt och inget, inklusive dig. Personen i fråga hade dessutom ätit rödbetssoppa tidigare under dagen så både du, dina kläder och stora delar av hemmet där du befann dig på fest har nu spår av rödrosa fläckar, näst intill omöjliga att bli av med.

Jag önskar att jag kunde få tillbaka min matlust.
 
Nunnelunan2008-09-18 20:37
Antal inlägg: 1172

Du får tillbaka din matlust; men på ett sätt du aldrig kan ana. Du klarar bara av att äta kosttillskott och kolhydrater.
Du överlever men bara växer och växer.
Efter ett år måste brandkåren ta ut dig genom balkongen, då du skall ut från din bostad. Du vinner en titel och blir årets Viktökare.
Då kom du på var det hela började och loggade in dig på Betapet för att söka rätt på tråden "Corrupt a wish". Du hade tänkt skriva in en önskan om att sluta äta.
Oturligt för dig hade spelvärden Ulice stängt tråden. Du får stå ut med ditt nya Jag.

Jag önskar att jag hade en mycket miljöeffektiv bil!
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?