Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade21
Mobilspel
Pågående21 328

Forumkategorier

Användare Inlägg  
riwinx2021-12-18 22:52
Antal inlägg: 393

Roliga felgissningar-charader
Här kommer första charaden:
Jag står på ett ben och sträcker på min hals. Jag har precis före visat att jag står på en salt plats...jag har låtsats salta marken. Nu flaxar jag graciöst i en cirkel, flyger ett större varv och landar och ställer mig på ett ben. Jag pekar på min rosa tunga och visar att jag har den färgen på hela min kropp.

Nu ska ni gissa fel, men det ska finnas en rimlighet i era "antaganden", dvs. kopplingar till vad charaden "visar". Gissar man rätt så får man -1, men man får direkt +1 för att man åtar sig att omedelbart göra nästa charad. Den som avbryter en charad på det viset får ge +2 till den som hade roligast felgissning till den senaste charaden. Du får inte rösta på sig själv och du får inte klaga på den subjektiva bedömningen. Håll reda på era poäng.
 
riwinx2021-12-18 22:56
Antal inlägg: 393

...på dig själv...ska det ju stå. Regel-tillägg: Om den som avslutar en charad inte rätt snart gör en ny charad, så får någon annan ta initiativet och få +1.

Jag leder just nu (+1). 😊
 
riwinx2021-12-18 22:57
Antal inlägg: 393

&#128522 betyder glad smiley.
 
riwinx2021-12-28 08:57
Antal inlägg: 393

Roliga felgissningar-charader... Repris!

Här kommer första charaden:
Jag står på ett ben och sträcker på min hals. Jag har precis före visat att jag står på en salt plats...jag har låtsats salta marken. Nu flaxar jag graciöst i en cirkel, flyger ett större varv och landar och ställer mig på ett ben. Jag pekar på min rosa tunga och visar att jag har den färgen på hela min kropp.

Nu ska ni gissa fel, men det ska finnas en rimlighet i era "antaganden", dvs. kopplingar till vad charaden "visar". Vi struntar i poängräkning. Alla som har roligt får ses som vinnare i denna ordlek.
 
Tessica2021-12-28 22:17
Antal inlägg: 2130

Aha men här kommer lite frågor på detta:
Hur ska vi någonsin få reda på det rätta svaret om vi ska gissa fel?
Vad är tanken med att vi ska gissa fel?

Får jag godkänt om jag gissar på fjäderboa fast jag egentligen skulle vilja säga en viss rosa fågel?
Är det tillräckligt fel?
Du får kanske se detta som en testomgång innan folk inser vitsen med detta :)
 
riwinx2022-01-09 10:58
Antal inlägg: 393

Jag tror den här blir nedlagd.... :)
Kan man själv ta bort ett forum man startat?
 
stupidity2022-01-09 11:18
Antal inlägg: 594

Du. Kan min sarkastiska tråd om att räkna från 0 till 5000, istället för den redan existerande 0 till 8000, få över tusen inlägg. Då kan säkert denna tråden också överleva, underskatta inte vad folk på detta forum gör för att underhålla sig själva 😂
Eller så gör du en "räkna från 0 till 4000". Det är ett säkert kort!
 
Mollee32022-01-09 12:09
Antal inlägg: 1542

Men riwinx :/ Du kan ju inte berätta för alla på forumet om den där gången då jag var iklädd i en rosa-panter dräkt och hade stulit med mig alla saltkar (25 st) från restaurangen vi besökte. Det var halloween och jag var faktiskt jättefull...



 
Mollee32022-01-09 12:15
Antal inlägg: 1542

Ny charad:

Jag lever under jorden och har nedsatt syn. Man skulle kunna säga att jag är lite av en eremit. En del människor tycker inte om mig eftersom de anser att jag förstör deras trädgårdar, men själv tycker jag nog att jag är rätt söt... På kroppen har jag en skimrande, brun päls.
 
riwinx2022-01-09 12:22
Antal inlägg: 393

...hm...måste tänka lite. :)
 
riwinx2022-01-09 15:34
Antal inlägg: 393

:) Rosa Pantern... Nä, flamingo, ju.

Mm...ny charad...typ charad...hm, måste nog vara en mycket gammal bäver som tröttnat på sitt gamla blöta liv.
 
riwinx2022-01-09 15:58
Antal inlägg: 393

Ny charad:
Jag sträcker ena armen framåt och snurrar underarmen fortare än nånsin medan jag ligger på mage på en stol och särar mina och samtidigt formar min andra hand till en stjärtfena... Vill ju surra och säga att jag är högt upp i luften, men det är ju en charad jag utför...ska ju vara tyst. :)
 
riwinx2022-01-09 15:58
Antal inlägg: 393

Ny charad:
Jag sträcker ena armen framåt och snurrar underarmen fortare än nånsin medan jag ligger på mage på en stol och särar mina och samtidigt formar min andra hand till en stjärtfena... Vill ju surra och säga att jag är högt upp i luften, men det är ju en charad jag utför...ska ju vara tyst. :)
 
riwinx2022-01-09 17:41
Antal inlägg: 393

(...särar mina ben, ska det ju stå...)
 
pellefax2022-01-09 21:55
Antal inlägg: 536

Är det tillräckligt fel för att få poäng om jag gissar på Eremitkräfta på Mollee3 charad hihi.
Lever i havet så inte i jorden men på meningen att man kan säga att den är liten av en Eremit. Så en felaktig långsökt gissning skulle kunna vara Eremitkräfta då kanske
 
pellefax2022-01-09 21:57
Antal inlägg: 536

Men egentligen är det nog en Mullvad
 
riwinx2022-01-09 23:08
Antal inlägg: 393

Jag veeet! Det är en Mullkräfta!
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?