Spelrum
Giraffen41
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade69
Mobilspel
Pågående19 588

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Gnillot - Spelvärd/Forumvärd2025-07-07 09:44
Antal inlägg: 339

En spökhistoria
Ska vi skriva en saga ihop? Antingen skriver du ett stycke som fortsättning på stycket innan, eller så kommer du med förslag på detaljer som ska in i historien. Jag hoppas någon vill vara med, vi får se vart det tar vägen!

Det var en ljummen sommarkväll i slutet av juni. Jag var på väg hem lite sent och doften av rosor och schersmin låg tung över parken. På avstånd kunde jag höra bilars brus och människors stoj. När jag närmade mig den stängda glasskiosken märkte jag hur -

Tessica2025-07-07 11:24
Antal inlägg: 2223

(Kul initiativ :)

När jag närmade mig den stängda glasskiosken märkte jag hur det sipprade ut en rödaktig rök genom det mörka fönstrets ena karm.
Jag hajade till och insåg genast att...

annemiri2025-07-07 16:52
Antal inlägg: 1549

(Jättekul, Gnillot!)

...jag var i fara! Den röda röken slingrade sig nämligen hastigt fram mot mig och jag kunde känna hur den tog sig in i min kropp fast jag försökte att inte andas. Jag höll andan och vacklade bakåt mot gångstigen jag kom ifrån men...

Gnillot - Spelvärd/Forumvärd2025-07-08 14:38
Antal inlägg: 339

röken vällde upp och omslöt min kropp. Det kändes som den kröp över mig och ned i mina lungor, ut i mitt kött. Det brände som eld i mitt skelett och ...

Germain702025-07-08 14:55
Antal inlägg: 427

… plötsligt såg jag bara blixtar och ljussken runt mig, hörde ett högfrekvent vinande ljud och hela jag skakade. Efter kanske en halv minut avtog ljudet, vibrationerna upphörde och det blev tyst.
Röken började långsamt skingras. Den brännande känslan inom mig avtog något.
Nu kunde jag se genom röken. Och förstod ingenting.
Jag befann mig inte längre nära glasskiosken.
Jag var inte ens i min hemstad.
Jag befann mig nu istället mitt på …

Tessica2025-07-08 19:08
Antal inlägg: 2223

... ett operationsbord! Paniken började långsamt tillta inombords och första impulsen var att försöka fly.
Jag försökte resa mig upp men kunde inte röra mig!

Jag hörde avlägsna röster långt bort, som långsamt blev allt starkare. Det lät som att minst två varelser närmade sig. Jag hörde någon form av otydligt mumlande och plötsligt lät det som att en dörr öppnade sig...

annemiri2025-07-10 08:44
Antal inlägg: 1549

och jag kunde höra de mumlande rösterna närma sig. Jag försökte igen att röra mig med samma resultat - jag kunde inte. Kroppen lydde inte. Jag snyftade till och i samma ögonblick ...

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?