Spelrum
Giraffen | 10 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 2 |
Inloggade | 12 |
Mobilspel
Pågående | 20 148 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
FrökenSvåår - Ej medlem längre | 2007-06-23 13:21 | |
![]() | Okej, låter härligt! Jag är definitivt med. Men tyvärr går sista tåget strax över 9! | |
FrökenSvåår - Ej medlem längre | 2007-06-23 13:25 | |
![]() | Vi som hinner kunde ju förstås starta redan 5, eller? Det finns ett tåg som anländer 17.00, så jag kan vara på plats strax över fem. Vi avvaktar med vädret - om det blir Hunters eller Koulu. Vi ses! Gerd | |
auranita | 2007-06-24 11:21 | |
![]() | Jag har inga problem att starta redan 17.00. Om resten av gänget inte kan komma så tidigt så vi ju börja Du och jag! (Har inte ditt mobilnummer, skicka det via PM till mig, så messar jag var vi spelar). | |
Pialina | 2007-06-25 18:41 | |
![]() | Jag är på vift 2.7, annars vet jag hemskt lite ännu om min sommartidtabell, men förhoppningsvis kan jag komma till Åbo något tag. TURNERING: Nytt datum för Sommarviken i Esbo, nämligen 1.9. Nu går det att anmäla sig så ni som är på väg får gärna göra det nu. Alla intresserade är välkomna! Info finns på www.scrabbleforbundet.se | |
auranita | 2007-06-30 23:25 | |
![]() | Nästa IRL-spel i Åbo blir måndagen 2.7. kl. 17.00 på Skolan (Eriksgatan 18). Den som inte hinner komma så tidigt, kan dyka upp senare, vi lär nog sitta där ett tag! Alla välkomna! | |
sa fröken - Ej medlem längre | 2007-07-02 12:55 | |
![]() | hur var det, skulle vi spela efter 12 eller 13 idag..? ska jag ta med min? jag siktar på att vara på Skolan vid femsnåret; ev blir jag en stund sen... | |
auranita | 2007-07-02 14:23 | |
![]() | Ta med 12:an du, så tar jag med 13, vi får väl se vad de andra helst spelar med. Just nu är vi minst 5 som kommer. | |
auranita | 2007-07-02 22:01 | |
![]() | Vi var fem spelare som hade en skön kväll i Bryggeri-restaurang Skolans, (f.d. "flickis", tror jag, alltså Cygneus-skolans) trädgård (vi spelade med SAOL 13, och hade som vanligt en lång diskussion om böjningarnas vara eller icke vara). Några regndroppar stänkte på oss, men de drog vidare. Vi som spelade var Gerd (som kom hela vägen från Karis), Anders, Maria, Anita och nybörjaren Catrin, som senast spelat alfabet för över 10 år sedan, men snabbt kom in i scrabblesystemet med protokoll, klocka och utmaningar. Under paus-snacket kom vi underfund med att kvällens spel nästan var Jakobstads-derby, och annars även "plask i den finlandssvenska ankdammen"! I.o.m. att vi var ojämnt antal spelare, blev det några frironder, men vill minnas att slutställningen blev såhär; Gerd 3 vinster Maria 1 vinst Anders 1 -"- Anita 1-" - Catrin 0 -"- Anders som brukar ha stenkoll på nuffrorna, kan säkert korrigera mig om jag har fel. Maria rullade VäNSLAS, Gerd hade visst också en rullning, som jag dessvärre glömt..:(. Hur som helst; Vi siktar på svarsvisit i Karis om en dryg vecka, torsdagen den 5.7. antagligen tar vi tåget, då hinner vi dra någon match på vägen. Vi hörs av här! AM | |
sa fröken - Ej medlem längre | 2007-07-02 22:44 | |
![]() | ja, det var en trevlig kväll!! känns dock lite som att hamnat tillbaka i startrutan sas (inte riktigt kanske men nästan), med alla ändringar som saol13 för med sig... men samtidigt är det stimulerande också. kul att catrin hittade med, och jag instämmer i anitas omdöme ovan. en liten korrigering ang datumet för scrabbletåget till Karis: det är planerat till torsdagen den 13 juli, dvs nästa vecka och inte redan nu den femte. bara som ett litet extra förtydligande! själv måste jag väl ännu kolla upp att det inte kolliderar med nåt... | |
auranita | 2007-07-03 00:02 | |
![]() | Nu har vi visst båda tittat snett i kalendern; Torsdagen den 12.7. är det ju! | |
auranita | 2007-07-03 00:13 | |
![]() | SAOL 13 kommer förr eller senare. Med eller utan starka böjningar. Upp till scrabbleförbundet att besluta om vad som gäller officiellt. Förmodligen kommer Betapet att följa samma linje, det gäller att anpassa sig. | |
sa fröken - Ej medlem längre | 2007-07-03 10:59 | |
![]() | jaja... man ska akta sig för att komma med korrigeringar!! stackars dem som inte var med på diskussionen och som här försöker komma underfund med fakta med våra inlägg som grund... =D | |
FrökenSvåår - Ej medlem längre | 2007-07-09 10:51 | |
![]() | Hej på er! Jo, Anita, du hittade slutligen rätt: Torsdagen den 12/7 är ni välkomna till Karis! Var det kl. 5 vi sa? Om inte, så föreslår jag det. Tiden formligen rusade fram sensat! Jag är inte säker på var vi ska vara. Hemmet har sina fördelar, men det har Knäppens uteservering också. Vi får se hur vädret blir. Pia kommer troligen också, jag har meddelat tiden (17.00) till henne. Naturligtvis hämtar jag alla på järnvägsstationen - om ni inte kommer med bil alltså. I så fall är det bara att svänga till höger vid Säästöpörssi, mer info senare. Jag har SAOL 13, en klocka och en bräda, dock inte tävlingsbrickor. Välkomna! Gerd P.S. Min rullning senast var SToRDiA, jag var mäkta stolt, fast jag egentligen borde ha fått in den två lägg tidigare. Maria meddelade mig också att efter ett litet eftertänk hade hon kunnat få in en rullning i sista lägget vilket totalt skulle ha förgjort mig! D.S. | |
FrökenSvåår - Ej medlem längre | 2007-07-09 10:54 | |
![]() | "sensat" är österbottniska och betyder senast ... | |
sa fröken - Ej medlem längre | 2007-07-10 22:23 | |
![]() | det låter riktigt trevligt detdär, och det börjar se ut som att jag kan hänga med till karis (såg lite hotande ut på jobbfronten ett tag men det torde vara avvärjt...)! har inte haft närmare kontakt med nån av spelarna härifrån men jag utgår precis som du, gerd, ifrån att vi härifrån tar det tåg som är där kl. 17 och därifrån åker tillbaka med tåget som avgår kl. 21. Låter lyxigt om du kommer och hämtar oss, vi lär väl inte blir fler än att man kan packa sig in i en bil... jag tror inte på att ta bilen, man måste visserligen passa tiden med tåget men resan tar längre med bilen, såpass att åtm jag inte hinner med annat än tåget. till er andra i denhär änden som tänker sig till karis: ska vi skaffa biljetterna på varsitt håll och sitta var vi sitter på tåget; om vi råkar bli spelsugna på vägen vet jag inte om det finns några andra möjligheter att smälla upp bräde än i cafevagnen eftersom vi åker vanligt expresståg (lite tvivelaktigt om det gillas av personalen eller andra resenärer...). eller ska vi skaffa biljetter i grupp..? i såfall bör vi ganska snabbt komma överens om nåt. vi kan säkert spåna här (jag har inte har inte mobilnummer till nån annan än anitam, tror jag) om det behövs kan jag (förutom förhoppningsvis segrar och rullningar, hehe!) bidra med 1 st bräde jämte brickor (vanliga, ej tävlings-). vi hörs!! | |
auranita | 2007-07-10 22:44 | |
![]() | Jag har varit (nästan) avstängd från yttervärlden den här veckan (glömde mobilen hemma). Har nog varit inställd på Karis-spel på torsdag. Det går väl nå´t tåg vid 16-tiden? Gruppbiljett låter bra, vet dock inte hur många som behövs till det. Fr.o.m. onsdag förmiddag har är jag anträffbar på mobilen igen, jag kan åta mig att kontakta resten av Åbo-borna. | |
sa fröken - Ej medlem längre | 2007-07-10 22:50 | |
![]() | fint, anitam, jag har hunnit med att sända en puff åt anders på betamailen. men du kan säkert telefonera till Catrin (har hon hunnit regga sig här, vet du..?). herr ögor skulle kanske vara intresserad att ansluta sig till sällskapet och dan borde vi håva in från seglandet om han nu fortfarande är där... men vi hörs närmare, som sagt. tåget till karis går 16:02. | |
auranita | 2007-07-11 08:05 | |
![]() | Fick nyss sms från Anders, han kommer med (kliver på tåget i Kuppis), men han hänger inte med på gruppbiljett, han reser billigare med studentrabatt. Har messat åt Dan och Ögor, väntar på svar. Catrin far till Österbotten, så hon kommer inte. | |
auranita | 2007-07-11 09:36 | |
![]() | Nu har Dan hört av sig. Han far till Karis idag och blir där ett tag, så han kommer med och spelar imorgon! (Lyckligt sammanträffande att han ändå råkar vara i Karis när det blir IRL-premiär där!) Vi behöver bara meddela var vi är, Knäppens uteservering känner han till, är vi hos Gerd behöver han hennes adress. Väntar fortfarande på besked från Ögor. | |
FIN Börje | 2007-07-11 09:41 | |
![]() | Hejj!! Nu har jag åxå hittat hit (tack anitam).. Jag är självklart med till Karis! jag huserar faktiskt där annars åxå den dagen, så det passar utmärkt.. :) jag har brickor, klocka och hade ett bräde.. men det stal anitam av mig senast jag var med :D ;) men det skall väl hita sin väg tillbaka det åxå :) -Dan- | |