Spelrum
Giraffen18
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade21
Mobilspel
Pågående20 145

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pialina2007-11-28 22:44
Antal inlägg: 665

Hade ni trevligt? Blev halsont, stegring och vila för mig istället. Får bli en annan gång för mig!

auranita2007-11-29 15:29
Antal inlägg: 652

Trevligt, som vanligt! Vi blev bara Gerd och jag, tre matcher hann vi med.

Gerd vann två, 370 - 305 och 356 - 258, Anita vann en, 362 - 334.

En rullning, Anita lade världens tråkigaste rullning; tRASSEl för 61 p.
Inga syningar.

Nu är det Göteborg nästa, hoppas den finska framgångsvågen håller i sig!

Se´n blir det väl Skolan som vanligt på måndag kväll.

ANDERStG2007-12-02 12:30
Antal inlägg: 7560

Skolan ja. Jag vet inte när jag är tillbaka från Esbo men jag försöker hinna till skolan.

FrökenSvåår - Ej medlem längre2007-12-03 14:29
Antal inlägg: 191

Hej på er i Åbo! Är ni spelsugna också nästa måndag eller tisdag? Mina kvällskurser har slutat då inför julen, så jag kan tänka mig att komma til Åbo. Men om jag räknat rätt så är Anita på jobbb, eller hur?
Jag kan tänka mig att börja redan efter 4. Nån som vill ställa upp?

Gerd

auranita2007-12-05 00:03

Usch, det har nog aldrig varit såååå seeegt att traska till Skolan en måndagskväll....

Göteborgsförlusterna sved ännu i skinnet (trots vinst i specialklassen, men konkurrensen var ju inte allför förödande), måste att reda upp en hel del tråkiga privata ärenden på eftermiddagen, skulle helst ha dragit något gammalt över mig, men "the game must go on".

Resultat;
Anders - Maria 318 - 371
Rull; Maria SKIDORt 74 p.
Synat; Anders TRANCH

Anita - Anders 212 - 352
(egentligen borde Anita ha vunnit med ca. 40 p., men åkte på rejält tidsavdrag på 150 p.)
Rull; Anders sTÄDARE 70 p.

Anita - Maria 240 - 303
Rull; Maria ANSAMlA 60 p.
Synat;
A: *INS(K)ALAD
ANSAMlA

Tja, nya tag nästa vecka!

Jo, Gerd, Du har räknat rätt, jag jobbar nästa måndag och tisdag. Hoppar nog över Karis på onsdag, räknar med att vi hinner med en hel del träningsmatcher på vägen till Uppsala.
Men Anders, Maria och Du kan säkert pricka in en passande spelkväll i Åbo, kanske Dan också hinner haka på.

Ser fram emot Uppsala, det var jätteskoj senast!

FrökenSvåår - Ej medlem längre2007-12-05 14:21

Ja, vad säger ni alla?
Kom med förslag! Roligt om vi kunde bli jämna par!

ANDERStG2007-12-06 08:16

Auranita, nu blandade du till det. Du vann ju mot mig, det var mot Maria som du fick 5 minuter övertid. Frågan är om det ska bokföras som 153-303. Hör efter med någon som förstår sig på turneringsbokföringen.

Måndag eller tisdag kväll nästa vecka låter bra.

ANDERStG2007-12-08 16:54

Då säger vi tisdag. Bokade just måndagen för pizza. På skolan? Vilken tid?

auranita2007-12-08 23:33

Anders, har Du träffat Dan efter SM, eller har Du fortfarande två kompletta förbundsutrustningar? Det behövs ev. utrustning till Uppsala. Det klarnar förhoppningsvis snart. Om det behövs, så kan vi säkert träffas nå´n gång mellan onsdag morgon och torsdag kväll, annars får Du skicka utrustningen med Gerd.

Gerd, tar Du med Ditt träur?

sa fröken - Ej medlem längre2007-12-09 16:48
Antal inlägg: 353

lilla moi skulle hellre spela på måndag kväll men i princip kan jag väl ordna tisdag också om gerd också hellre kommer då.

gerd: om du vill träffas redan tidigare (vid 16-tiden var det..?) så kan vi starta med att spela ett parti eller två så kan du lira resten så mkt du/ni hinner behöver mot anders. låter det som en plan..?

ANDERStG2007-12-09 19:07

På tisdag kan jag också börja kl 16.

FrökenSvåår - Ej medlem längre2007-12-09 21:50

ok, då säger vi tisdag. Jag tar tretåget från Karis och är där ca 5 över 4.

Och Anita, jag tar med mig träklockan till Uppsala. Vi ses torsdag kväll med magen mätt och belåten, eller? Så hinner vi spela mer den kvällen. Fredag får vi ju ägna rätt så mycket åt träning också.

auranita2007-12-10 00:10

Låter bra. Funderade på att kolla på förbundsforumet eller uppsalas tråd här, om någon uppsalabo kanske skulle ha lust med ett par träningsmatcher på fredag, vad säger Du om det?

FrökenSvåår - Ej medlem längre2007-12-10 15:01

jo, gör det

FrökenSvåår - Ej medlem längre2007-12-12 20:59

Rapport från spelet i Åbo den 11 dec:
Gerd-Anders 359-306
Anders-Maria 280-403
Maria-Gerd 362-288
Anders-Gerd 277-364
Sista matchen: ??

Rullningsmaskinen Maria har rullat åtmoinstone ÅTNJUTA, BORTlAG(D) och SKITbRA. Den första gav 107 p! Resultatet från den sista matchen saknas, eftersom undertecknad var tvungen att rusa till tåget mitt i den spännande sista matchen.

Synat blev åtminstone (L)ANDSATT och FeMT. Resten skyller jag på bristfälliga anteckningar och dåligt korttidsminne.

sa fröken - Ej medlem längre2007-12-13 12:05

tack för senast, det blev förresten en rejäl dos irl-träning... det var trevligt att få lira en match mot dig igen, frökensvåår, visst är det är synd att vi finlandssvenska irl-scrabblare bor så utspridda som vi gör!

komplettering till din rapport: i andra matchen mellan anders och mig blev slutställningen A:334 - M:356, av vilket mitt är rent sunkigt lågt med tanke på att jag klämde in både TREDSKA och APEkATT i den. ett tiotal poäng gick förlorade pga att jag missade den opimala hakningen åt TREDSKA. det kan också tilläggas att jag i första matchen mellan anders och mig förgäves synade anders AVIGA medan han fick böta för att han försökte få mig att plocka upp SKITbRA... =)

lycka till i uppsala, håller tummarna för de finländska ordmonstren!! =)

auranita2007-12-17 01:28

Näää, nu får det vara slut på galenskaperna! En något så när anständig medelålders moster borde ha fullt upp med att julstäda, baka pepparkakor, stöpa ljus, skriva julkort, o.s.v.... INTE slösa bort halva ledigheten och en hel massa pengar på att resa utomlands och vända och vrida på små sketna plastbickor och konstatera att hon inte behärskar sitt modersmål så bra som hon borde.

Gunhild skall förpassas till skamvrån, SAOL brännas på bål och..

Nåja, jag kommer till Skolan imorgon, samma tid och bord som vanligt, det behövs väl en orddomare.

Försök få mig påbättre tankar, den som kan!

sa fröken - Ej medlem längre2007-12-17 08:54

hahahaha =D

jag sitter tyvärr (=tråååkigt..) på husbolagets höstmöte ikväll, dessvärre kommer jag därför inte att kunna vara med och leverera något arbete åt orddomare... jag har inte heller gjort dylika centrala julförberedelser som tant moster beskriver här ovan så jag är rätt osäker även på morgondagen... dock, som vanligt kliar det alltid minst lite så vi får se hur det artar sig!

HjärterDaam2007-12-18 08:46
Antal inlägg: 2

Anita, Maria, Anders!
Blev det inget spel i går kväll? Här är en som aldrig får nog. Kan vi ses i kväll/eftermiddag? I Åbo eller i Karis? Här bakas det minsann inga pepparkakor, julgranen står på plats liksom julljusen i fönstren. Ska kanske hänga upp tron hoppet och kärleken, men det lär gå på nolltid.

HjärterDaam2007-12-18 08:49
Antal inlägg: 2

Ojojoj!
Jag kallade mig visst HjärterDaam i dag!
Men både Fröken Svår och Hjärter Dam är flickor ur Lars Winnerbäcks låtar, så det är nog Gerd här, hehe.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?