Spelrum
Giraffen | 16 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 5 |
Inloggade | 22 |
Mobilspel
Pågående | 20 145 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
FIN Börje | 2007-07-11 09:43 | |
![]() | kommer vi att använda 12an eller 13? | |
auranita | 2007-07-11 10:56 | |
![]() | Värdinnan får bestämma vilken SAOL vi spelar med! Förresten så var det inte min avsikt att stjäla ditt bräde (egentligen Scrabbleförbundets bräde), det bara slank ner i väskan när jag rensade bordet....;) Bra om du kan ta med klockan och tävlingsbrickorna, då har vi minst tre kompletta uppsättningar (utgår från att Anders tar med sig full utrustning), antagligen gör Pia det också. Vi är nu alltså 6 spelare, kanske det dyker upp någon till! | |
auranita | 2007-07-11 11:30 | |
![]() | Snackade just med Gerd; vi spelar med SAOL 13 (tolvan kan man ju fortfarande harva på med på beta, det är än så länge bara IRL man kan träna "trettonan", som ju kommer förr eller senare.) Så får vi hoppas att scrabble-solen skiner över Karis imorgon, Knäppis ligger bara ett par kvarter från järnvägs-stationen, så då behöver vi ingen skjuts. Ögor meddelade att han är på sommarstugan, så han kommer inte. | |
sa fröken - Ej medlem längre | 2007-07-11 17:56 | |
![]() | fattade jag det rätt att jag _inte_ behöver ta med mig mitt bräde..? om vi blir sex stycken så blir går det väl jämnt ut med två uppsättningar härifrån (anita, dan) och en i pias väska från esbo? gerd, du hade ju också ett, eller hur? jag kan ta med mig mitt pocketscrabble, som kuriositet =) | |
auranita | 2007-07-11 19:30 | |
![]() | Rätt uppfattat! Var har Du fått tag på pocketscrabble? (Knappast på "stora-fina-varuhuset")? Fick-varianten är jag väldigt nyfiknen på, ta med det! | |
auranita | 2007-07-13 17:47 | |
![]() | Som vanligt när aboensarna skall scrabbla, så vart det lite småstökigt (vi köpte biljetter till fel tåg, men kom lyckligt fram ändå, bräd-spelare var inte välkomna på Knäppens, men Socis visade sig vara ett perfekt ställe!) Den tjänstvilliga servitrisen stod för kvällens bästa kommentar; "Oj, spelar ni ABC, eller vad det nu heter?" Vi kommer gärna till Karis igen, tack, Gerd för en lyckad kväll! Om någon annan hinner och orkar, så skulle jag gladeligen dra ett par matcher måndag (16.7.) kväll, gärna Skolans trädgård om vädret tillåter (annars Hunters) | |
sa fröken - Ej medlem längre | 2007-07-13 20:47 | |
![]() | tack till gerd för värdskapet i karis!! även om inte alla hann möta alla så var det iaf skoj att också vår "urscrabblare" pia denna gång kunde ansluta sig till sällskapet! det var ju kul att få ut några ord från tretton (böjningar, uschja, men dock) och fast det annars inte riktigt tog fyr i mitt spelande (lite grann oflyt och onödigt slarv i kombination med en ganska osäker känsla för om man numer ger en perfekt hakning när man lägger ett ord som förr inte gick att haka) så var jag lite road av reaktionerna på MANNAAs(K), hehe, och förstås också nöjd att ha fått till den. servitrisen, ja... hon fick plus i kanten! få se när hon dyker upp här??! =) vi siktar på spel på måndag. | |
auranita | 2007-07-16 12:38 | |
![]() | Spel ikväll kl 17 på Skolan, kommer om jag hinner..... | |
sa fröken - Ej medlem längre | 2007-07-17 23:14 | |
![]() | anita: du hade rätt angående vårt spel i måndags att jag i matchen mot anders hade kunnat lägga även SnORKLA; vid närmare eftertanke ägde detta påstående sin fulla riktighet och jag tror att jag försökte förtränga det tragiska faktum att jag missade en så elementär rullning... inte ens huvudvärk eller tidsbrist kan riktigt ursäkta det!! (fy bubblan för felvänt bräde i kombination med allt ur saol13 som ligger och lurpassar på en där man minst kommer ihåg att det kan göra det...) hörde att anders vann ert inressanta parti med knapp marginal. du hämtade upp dig fint efter en inledning som såg minst sagt katastrofal ut; där var det ju verkligen trevligt att ha tillgång till de nya saol13-möjligheterna! =) | |
FrökenSvåår - Ej medlem längre | 2007-07-20 10:50 | |
![]() | Vad kul (eller så inte, eftersom jag inte kunde vara med) att ni spelat igen! Kunde man få lite statistik också, kanske? Nu är jag verkligen taggad på att få spela igen! Säg till bara om/när ni vill komma till Karis igen, så kan vi ta några omgångar. Eller så hoppar jag på tåget till Åbo. Själv har jag bilat runt i Sverige en vecka och kom hem med Amorella i morse. Anita, jag var två gånger till parfymen men du hade säkert en kombinerad rök/Saol-paus just då. F.ö. har jag sökt med ljus och lykta efter en pocket-version både innan och under semestern. Karis-bokhandeln hade en, men tyvärr var den finsk! Det välförsedda varuhuset Åhlens kunde däremot på hemvägen tillfredsställa mina behov. Känns inte lika genuint som vanligt bräde men fungerar bra i bilen, dock. Gerd | |
auranita | 2007-07-20 23:36 | |
![]() | Jag var ledig i går kväll, Du skulle ha messat så kunde vi ha tagit en drink och en match, har brädet med ombord, annars kunde vi ha invigt ditt resescrabble! Spelade med Catrin i förrgår, hon börjar bli varm i käderna, hon ledde ett tag, men jag vann till slut. Har inte några protokoll med mig just nu, men publicerar gärna statistik senare om någon är intresserad! Catrin hade annars varit på pub Alvar (f.d. Dublin, hörnet av Humlegårds- och Trädgårdsgatan) häromkvällen, där har de spel som de lånar ut åt kunderna. Catrin och hennes kompis hade lånat ett FINSKT scrabble, men spelat på SVENSKA!! Snacka om självplågeri.... eller kanske det t.o.m. är kul? Eftersom de inte hade SAOL med sig, hade de haft en lång diskussion om jojo stavas JOJO eller YOYO. Jo, jo, det finns gott om Y:n i finskan. När det är slut på utomhussäsongen måste vi fara till Alvar och testa den finska brickuppsättningen! | |
ANDERStG | 2007-07-23 10:52 | |
![]() | Fanns det intresse för koulu ikväll? | |
ANDERStG | 2007-07-23 11:18 | |
![]() | M och A är inte i stan så det skulle bli högst tre om G tog tåget. Vi får ta det nån annan gång. Jag far norrut till obygden mot slutet av veckan och blir där ett par veckor. Förhoppningsvis hinner jag träna nån gång i augusti. | |
FrökenSvåår - Ej medlem längre | 2007-07-23 11:28 | |
![]() | Jag kommer gärna i kväll. Är där 5-tiden! Hur är det med Anne, Dan och Ögor? | |
ANDERStG | 2007-07-23 11:44 | |
![]() | Okej, jag är med. | |
FrökenSvåår - Ej medlem längre | 2007-07-23 22:19 | |
![]() | Så har vi träningsspelat på skolan igen. Den här gången vare det bara Anders, Dan och Gerd. Vi spelade inomhus, eftersom vädret var behagligare där. Här kommer statistik från omgångarna: Anders-Gerd 320-292 Anders-Dan 270-317 Gerd-Dan 378-283 Anders-Gerd 343-326 (snabbis på 20 min vardera - skyll på VR) Alltså Anders 2 vinster/3 Gerd 1 vinst/3 Dan 1 vinst/2 En enda rullning lades ut, vilken dessutom visade sig vara feeel. *bEHORNA finns alltså inte, men däremot BEHORNAD, vilket skulle ha varit omöjligt eftersom det var första lägget. Ord som synades var OSTA, ROR och *FETTA Grattis Anders, kvällens Scrabblare! | |
FrökenSvåår - Ej medlem längre | 2007-07-29 20:13 | |
![]() | Någon som har lust att komma till Karis och ta några träningsmatcher inkommande vecka? Spel på Socis uteservering eller hemma hos mej. Från 16.00 framåt. Ge förslag! Gerd | |
Pialina | 2007-07-30 16:38 | |
![]() | Ja, jag har lust! Ska åka till landet någon dag, på onsdag eller torsdag troligen, och då åker jag automatiskt förbi Karis så det vore perfekt. Imorgon vet jag vilken dag jag åker. Hur länge jag stannar på landet vet jag inte. | |
FrökenSvåår - Ej medlem längre | 2007-07-30 18:52 | |
![]() | Fint! Vi ska se hur många andra som nappar! | |
auranita | 2007-07-30 19:49 | |
![]() | Kan tyvärr inte den här veckan. Kommer på ledigt 8.8. , men har min bästa kompis på besök ett par dagar. Ev. om två veckor. | |