Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade45
Mobilspel
Pågående19 588

Forumkategorier

Användare Inlägg  
_Knevert_ - Ej medlem längre2007-09-28 00:44
Antal inlägg: 82

:D

Äppelkatten - Ej medlem längre2007-10-01 11:39
Antal inlägg: 1290

Förresten, när man anmäler sig, visst ska man få ett mejl sen? Jag har nämligen inte fått nåt mejl från arrangören här, har ni fått det?

Måns_E2007-10-01 12:13
Antal inlägg: 12023

På SM så hade jag tänkt att sova under sovperioden, det brukar jag försöka med under SM, så för min skull behöver i a f ingen oroa sig för skrål :)

Senast har jag förresten för mig att en viss Knevert var den som höll sig vaken näst längst.

_Knevert_ - Ej medlem längre2007-10-01 12:18
Antal inlägg: 82

Ja men då var det inte spel dagen efter ;).

Pottränad - Ej medlem längre2007-10-01 16:29
Antal inlägg: 4315

*host*

Om jag inte alldeles missminner mig, så spelades det visst dagen efter.
Två olagda herrar satt bestämt och lirade scrabble vid 08-snåret på morgonen.
*pekar uppåt*

stefanf2007-10-01 17:26
Antal inlägg: 1744

Nja, vi spelade bara en dag men festade i två..
Dvs. de som dök upp på fredagen fick tjuvträna lite på uppesittandet/liggandet..

Måns_E2007-10-01 18:02
Antal inlägg: 12023

Ja men då förstår jag inte varför du drar in mig i skrålandet, kvällen innan tuneringsdagen så var jag ju tyst som en mus innan jag sov som ett barn. ;)

skåldå - Ej medlem längre2007-10-01 18:55
Antal inlägg: 521

*packar sina öronproppar o varnar för högljudda snarkningar och knarrande madrass*

stefanf2007-10-01 23:13

Med ett sånt nick räknar jag med att du ska vara "festhare" och dra upp tempot ordentligt.. ;)

Ruhrgebit - Ej medlem längre2007-10-01 23:34
Antal inlägg: 339

Hur ska vi renlevnadsmänniskor bete oss under SM, undrar jag. Helst skulle jag vilja se en bänkpress och några hantlar inom rimligt avstånd från spelborden för att bibehålla den rätta pumpen i bicepsen.

Doctor H2007-10-02 00:01
Antal inlägg: 2

Var det någon som sade disco? *stuffar*

skåldå - Ej medlem längre2007-10-02 11:24

stefanf låt dig inte luras av ett namn :p (pekar diskret på efternamnet även om det inte bara slinker ner juice;))

eloffe2007-10-02 11:30
Antal inlägg: 335

Äppelkatten: Mejl från arrangören kommer nog i sinom tid. Det brukar oftast komma några dagar innan själva tävlingen.

satsuma - Ej medlem längre2007-10-02 15:58
Antal inlägg: 340

I SM-fallet kan det dock bli fråga om tidigare än ett par dagar.
Något bekräftelsemail på att man anmält sig brukar inte skickas ut.

Disco.

stefanf2007-10-02 18:14

Oj, först nu såg jag din fråga fruktkissen.

Självklart kommer det mail, faktist borde det redan kommit ett nyss men det hanns inte med. Som din avlägsne kusin satsuma säger så kommer inget automatiskt bekräftelsemail utan man får kolla själv att man dykt upp på anmälningslistan.

I mailen (ja, det blir säkert flera och rent av många..) så kommer vi att presentera mer detaljer om allt möjligt. Kommer säkert också att dubbelkolla och fråga om vissa saker, övernattning och bankett mm.

Vad gäller "renlevnadsmänniskor" så är det bra att frågan kommer upp eftersom man kanske kan tro att det krävs en partylejonexamen för att få delta eftersom vi försöker lyfta fram det sociala inslaget.
Man behöver alls inte känna att man måste festa loss, självklart inte.
Jag/vi är väldigt glada ju fler som vill vara med och umgås. Av erfarenhet så är det ganska ojämnt hur mycket folk dricker och hur länge man håller på. Alla är dock lika välkomna och jag tror inte någon behöver känna sig utanför oavsett vad man har för "ambitionsnivå" (medvetet tvetydigt.. ;)).

Helt klart är att vi kommer att sätta en slags rekommenderad "tidsgräns" för festandet på lördagskvällen så att det blir tyst/lugnt för dom som ändå vill/behöver sova några timmar för att orka. Vi kommer att behöva grovstäda och röja undan lite redan innan vi lägger oss.. (alternativet är att jaga upp alla nån timme tidigare på söndagen och jag misstänker att det är större sannolikhet att ÖSK vinner allsvenskan än att detta blir av..).

Förslag på klockslag? 01? 02?

Förresten, Ruhrgebit, så finns det ett gym på Café 019, pingis, gympasal etc. för dom som vill röra på dököttet mellan maratonsittningarna..

skåldå - Ej medlem längre2007-10-03 00:05

01?? 12 please...

stefanf2007-10-03 13:02

Om du tror/hoppas att det ska vara tyst/lugnt vid 12.00 (och det är viktigt för dig) så bör du nog fundera över ett annat sovalternativ än Café 019..

Visserligen finns det lite små skrymslen och vrår men det är ändå rätt lyhört och jag tror faktiskt att tillräckligt många är sociala och glada någon/några timmar längre än så.

Låt säga att vi äter vid 20-tiden, sedan lite underhållning och lekar.. Klockan har knappt hunnit bli 12 innan det blir "fritt" (så att säga..).

Jag kommer att _rekommendera_ att folk lugnar ner sig vid en viss tid och även stänga av musik och liknade men vill inte ha några extremt strikta gränser/regler - utan räknar med att man kan jämka ihop olika behov/intressen ändå.

Lite ovetenskapligt så gissar jag att, av 80 deltagare, säkert ett 20, 30-tal är väldigt sociala och sugna på att umgås (hyggligt) länge. Lika många är sugna på att sova väldigt mycket och resten mittemellan eller så..

nicke_bagare2007-10-03 13:27
Antal inlägg: 324

att inte fler e anmälda,det låter ju skitkul detta.
nästan så man skulle vilja vara med å få sig en lektion irl scrabble.

skåldå - Ej medlem längre2007-10-03 13:46

jaha, vet ändå inte om jag faktiskt har råd så festa på ni. ha så kul.

stefanf2007-10-03 15:10

Klart du ska hänga på och få lite smisk Nicke! =)
Finns ju lite goa gubbar (och gummor) som lirar regelbundet i gbg så du kan säkert både hinna träna och få ihop lite resekompisar..

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?