Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade35
Mobilspel
Pågående19 699

Forumkategorier

Användare Inlägg  
sa fröken - Ej medlem längre2007-09-11 23:08
Antal inlägg: 353

jahapp! vet inte hur exakt ni andra tänkte men om vi inte kan luska ut ifall kvällen såg ut som normalt på Vesihiisi eller om det möjligen var stökigare än vanligt en tidig kväll i början av veckan, så återgår vi till Skolan eller hittar nåt annat... man vill ju inte riskera såra "pratglada fabbor" mer än nödvändigt... =P

angående RISVASE så googlade jag på det och kom fram till att det har något med fiskafänge att göra; det torde helt enkelt vara nån typ av fångstedskap.

saknad: dan...

auranita2007-09-11 23:55
Antal inlägg: 652

Tja; mer okoncentrerat spel har jag aldrig varit med om!

Kl.18.05 var allt helt OK, billig öl, trevlig personal, diskret musik, frid & fröjd!
Sedan utlystes frågesport, den vänliga servitrisen och de övriga gästerna hade full förståelse för att vi var mer intresserade av scrabble än av var Finlands första eskalator var belägen. Men kära söta, när den pratglade farbrodern (som antagligen inte duschat den senaste veckan) parkerade sig vid vårt bord!

Anders dök upp vid åtta-tiden efter sitt möte, som jag trodde, som en räddande ängel, men det avskräckte inte ordbajsaren!

Det hela slutade med att Maria först blev halv- och sedan helförbannad, gubben hade till slut vett att fara hem, men då var vi redan ganska trötta och okoncentrerade allihop.

Nog om kvällens vedermödor; Ingen större ide att presentera exakta siffror, vi drog väl rejält med övertid i alla matcher - av förekommen anledning, men:

Maria - Anita : 2 - 0
Anders _ Maria : 1 - 0

Rullningar;Maria: INrIKTA 61 ,RISVASe 78
Anita : BaSUNERA 73

Synade ord: Maria: TALLÖS
Anita: DIKTAT, *SACHEr (fanns ingen tårta att förlänga med)

Vi synade nog något annat också, men det blev inte protokollfört.

Så summa summarum; Som lokal var Vesihiisi okej, men klientelet... Skolan är ett mycket dyrare ställe, men betydligt mer civiliserat. Men det finns ju en hel del ställen i Åbo vi inte testat än!

auranita2007-09-12 12:52

Missade en rullning (igen...)

Maria rullade wALESIS(K) mot Anders, 65 p.

sa fröken - Ej medlem längre2007-09-12 21:53

ord på W borde ge minst 20p extra, fast man måste använda jokern till att lägga dem... =) känns verkligen fattigt att få bara femton ordpoäng för ett dylikt ord! inget under att jag igen förlorade matchen mot Anders... =/

FrökenSvåår - Ej medlem längre2007-09-12 23:05
Antal inlägg: 191

Hej på er!
Ni tycks ha spelat en del i min frånvaro, men jag får ju skylla mig själv som flydde fältet. De brickpåsar jag hade med till Pia hade jag faktiskt för avsikt att lämna där, så det var inte nåt misstag i brådskan.
Min tidtabell ser ut så här: Måndag och tisdag kan jag inte spela, däremot går resten av veckans eftermiddagar/kvällar bra, så härmed inbjuder jag er till Karis att träna inför SM och Gåskuppen! (Tusen tack, Pia, att du hann anmäla mig!!!) Passar alltså on efter 3, to efter 12, fr efter 3, lö och sö när som helst, så kom med förslag!

FIN Börje2007-09-13 17:14
Antal inlägg: 83

Hejj!

Jag ber tusen tusen gånger om ursäkt för att jag inte kom på tisdag.. En impulsresa till Helsingfors ställde till det.. skall försöka skärpa mig i framtiden :S

Pialina2007-09-14 20:42
Antal inlägg: 665

Gerd, du får tacka min mamma som jag väckte på söndag morgon eftersom min uppkoppling var stendöd... :) Mitt i allt sjabblet höll jag på att glömma bort att anmäla dig också (alltså ta reda på dina uppgifter som jag inte fått per mail ännu och guida mamma), men lyckligtvis gick det inte riktigt så snabbt som jag trodde innan turneringen blev full.

Ska kanske på teater tisdag eller onsdag, måste kolla om det finns biljetter kvar och när jag får sällskap. Torsdag är inte så bra, men torde gå, fredag går inte, lördag går när som helst, söndag går inte.

auranita2007-09-15 13:15

För mig passar torsdag, fredag, lördag och söndag. Även måndag efter 17.30.

johanan2007-09-16 10:02
Antal inlägg: 2

efter första-minuten-inspiratio nen för min nya hobby i augusti började jobbet rulla på så alla försök till nya hobbyn glömdes - likaså mitt lösenord... Jag skäms, jag vet. Men nu har jag fixat in mig på forumet igen. Kanske jag snart börjar spela också:)

FrökenSvåår - Ej medlem längre2007-09-16 17:46

Kan vi sikta på träningsspel på torsdag kväll i Karis? Alltså 20 sept?
Anita tycks kunna, och Pia tyck halv-kunna. Hur är det med er andra då?
Gerd

Pialina2007-09-17 11:34

Förr nyss bort en sak från torsdag eftermiddag, så det borde gå nu.

ANDERStG2007-09-17 11:52
Antal inlägg: 7560

Fick just fribilett till TPS-Tappara på torsdag. Följer inte med finska ligan men en match vart femte år går väl att se. Alltså, hellre scrabble nån annan dag.

auranita2007-09-17 20:02

Det ena utesluter väl inte det andra! Jag åker åtminstone till Karis på torsdag, vi blir ju minst tre. Skall höra med Catrin om hon hämger med.

Vi kan väl ta den vanliga måndagsträningen nästa vecka, om det passar!
(Men INTE på Vesihiisi!)

sa fröken - Ej medlem längre2007-09-18 08:11

torsdag går inte för mig! mina enda lediga kvällar, förutom helgerna nu och då, är måndag/tisdag. så ni får fajtas sinsemellan i karis, tyvärr, och måndag nästa vecka är jag troligen också bortrest (om inte denhär förkylningen däckar mig först men i så fall blir det hursomhelst inget spel...) vi ses alltså senare och ja, gärna nån annanstans än på Vesihiisi...

FIN Börje2007-09-18 16:04

Tjaba.. jag kan inte va me på torsdag :( .. tänkte dock besöka ekenäsmarknaden på fredag, så då e ja ju nära karis :)

auranita2007-09-18 23:23

Vilken tid skall vi spela på torsdag? Måste passa in det med tåget, men tågen går ju nästan varje timme.

Blir vi bara tre, så passar jag på och äter medan jag har frirond, annars kommer jag lite tidigare.(Vi spelar väl på Socis?)

Maria, nu fick jag dåligt samvete, gissar att det är jag som smittat ner Dig, jag borde ha vett att hålla mig borta från folk när jag är förkyld, men eftersom jag inte spelar på beta före de går över till SAOL 13, så har IRL-kvällarna varit jätteviktiga just nu. Krya på Dig!

Dan, tror Du att Du kan spela på måndag?

FIN Börje2007-09-19 09:39

Det kanske jag kan göra jo.. skall till karis på förmiddagen men borde vara hemma i god tid till kvällen.

FrökenSvåår - Ej medlem längre2007-09-19 14:29

OK, då blir det väl Pia, Anita och Catrin(?) som kommer till Karis. Om ni hinner, så kom kl. 4, annars 5. Meddela vilket som passar bäst. Socis är alltså adressen.

Gerd

Pialina2007-09-19 21:15

16.01 är ett tåg i Karis, sedan 16.39 och 17.01. Tror det blir det mellersta tåget som blir bäst efter jobbet för mig, eventuellt kan jag hinna med det första. Hem måste jag åka senast med 21.00-tåget.
Jag sms:ar när jag ser vilket tåg jag hinner med.

Pialina2007-09-19 21:18

Ah, förresten, hur är det med material? Verkar som vi blir bara tre och då räcker ju Gerds saker. Har du SAOL? Kanske Anita kan ta med om inte? Jag måste nämligen veta ännu ikväll för att veta om jag ska släpa med en till jobbet.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?