Spelrum
Giraffen | 7 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 8 |
Mobilspel
Pågående | 19 905 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
sa fröken - Ej medlem längre | 2008-05-09 22:40 | |
![]() | Enligt Saol kan SVENSK faktiskt kompareras men som med så mycket annat som den försöker erbjuda som korrekt språkbruk är det väl tvivelaktigt om det alltid låter så himla bra för det... Medan ni nu gnabbas om den mest snofsiga formuleringen där vill jag istället inflika en kommentar till ortsnamnet HammarlUnd som Anders försöker lansera; det måste ju vara HammarlAnd han behagar åsyfta, när vi talar om åländsk geografi..? Att peta i detaljer är roligt ibland. Och jo, jag torde ha möjlighet att infinna mig för ett parti eller två på tisdag. Det var visst tal om en resebiljett..? | |
auranita | 2008-05-09 23:25 | |
![]() | Jag vet inte var Anders fått tag på uppgiften, det kan hända att han citerar en felskriven notis. HammarlAnd heter det i alla fall. Då är det väl bara att bestämma en tid då, som sagt kan jag komma när som helst efter kl. 15. | |
ANDERStG | 2008-05-10 10:50 | |
![]() | Antingen var det felstavat i HS Nyt-liite eller så glömde jag bort ortsnamnet mellan kafferummet och skrivbordet (~20m). :) | |
FrökenSvåår - Ej medlem längre | 2008-05-12 19:43 | |
![]() | Den svenskaste kommunen tycker jag inte alls kan ligga i Finland, däremot den som har högst svenskspråkiga andel. Ser ni, det där med svensk och svenskspråkig är ett känsligt tema i språk/kulturdebatten. Och att jag inte är svensk, det förstår ju vem som helst på den här sidan Bottenviken, däremot kan jag räkna mig som både vikingaättling, östsvensk, svenskspråkig, finländare med svenska som modersmål och finlandssvensk. Jag komer till Koulu så fort jag kan i morgon tisdag. Trodde inte först jag skulle ha tid, men vad tusan ...! Det behövs träning både nu och on-the-sea/on-the-hotel! | |
ANDERStG | 2008-05-12 21:13 | |
![]() | jag dyker upp efter kl 16. | |
Pialina | 2008-05-13 10:30 | |
![]() | Nu är Sommarviken godkänd och öppen för anmälningar! Jag öppnar en egen tråd om turneringen, men först när ni anmält er, så folk som eventuellt tittar in ser att det säkert blir en trevlig turnering, med en anmäld ser det lite fattigt och olockande ut :) | |
auranita | 2008-05-14 14:48 | |
![]() | Nu är vi fem anmälda, så det är fritt fram att öppna en lockande tråd på förbundssidan | |
Pialina | 2008-05-14 19:17 | |
![]() | Nä, sex pers och jag vet fyra personer som funderar på att delta. Tråd startad. | |
Pialina | 2008-05-14 19:19 | |
![]() | Ah, på förbundssidan såg jag nu att du skrev. Där finns det redan tråd, även om det inte skrivits om den tillräckligt nyligen för att den ska synas på första sidan. Den startade jag genast jag lade upp turneringen, men tyckte det var bra med några anmälda innan jag startade en tråd här. | |
auranita | 2008-05-21 23:13 | |
![]() | Så har man genomlevt ett Stockholm Open igen. Gunhild är visserligen fortfarande på vift, men jag har på känn att hon hittar hem till mamma igen. Nästa vecka kan jag spela tisdag, förmodligen kan Maria också. Skolan eller Karis spelar inte mig någon roll, vad tycker ni andra? | |
Pialina | 2008-05-22 00:02 | |
![]() | Jag är spelsugen! Men, jag har glömt min kalender efter mig och återfår den först på fredag och jag har en obehaglig känsla av att jag på tisdag är upptagen till ca fem i stan. | |
Pialina | 2008-05-23 12:34 | |
![]() | Japp, var som jag misstänkte, kan inte spela på tisdag. | |
ANDERStG | 2008-05-24 11:05 | |
![]() | Karis är okej om vi blir fyra eller fler, annars Skolan. | |
ANDERStG | 2008-05-26 14:54 | |
![]() | Hur blir det imorgon? Skolan? | |
sa fröken - Ej medlem längre | 2008-05-26 21:31 | |
![]() | föreslår Skolan, om det ska bli spel för migl... | |
ANDERStG | 2008-05-26 21:39 | |
![]() | Och vilken tid då? Jag är gående och vill kanske hem efter jobbet. | |
sa fröken - Ej medlem längre | 2008-05-26 22:07 | |
![]() | vad betyder det? vi kan väl köra klockan fem, som vi ofta gjort på sistone? om vi spelar bara två matcher per skaft så kanske sex också kan räcka. | |
auranita | 2008-05-27 01:19 | |
![]() | Bestäm ni, jag kommer när det passar er, och har heeela kvällen på mig att spela! | |
ANDERStG | 2008-05-27 07:08 | |
![]() | Ok, jag kommer kl 18. | |
ANDERStG | 2008-06-01 19:03 | |
![]() | När blir det spel inkommande vecka? Imorgon, måndag, är jag på "friluftsdag" så åtminstone bör ni skicka sms åt mig o ta med utrustning om det blir då. | |