Spelrum
Giraffen | 16 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 2 |
Inloggade | 18 |
Mobilspel
Pågående | 20 033 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
sa fröken - Ej medlem längre | 2007-10-07 21:58 | |
![]() | varför inte? jag har ingen aning om var i de där knutarna det aktuella stället finns men visst, vi kan väl ta samma buss om vi kommer överens om när vi står och väntar, och var. | |
auranita | 2007-10-07 22:33 | |
![]() | Torget, halvsex-tiden. Kanske vi borde gardera oss med karta och kompass? Nä, skämt åsido (sa frukthandlaren) vi kan väl höras via mobilen. Dan, Du är också välkommen (och alla andra Åbo-scrabblare, förståss!) | |
auranita | 2007-10-07 22:56 | |
![]() | Sorry Dan, missade Ditt senaste inlägg! | |
Pialina | 2007-10-08 13:18 | |
![]() | Åh, är du i Helsingfors på onsdag, Dan, vad kul! Då spelar vi absolut på onsdag. Halv sju-tiden blir Tove ledig. Var ska vi vara? Ni är mycket välkomna hit, där ni alla tre varit, men kortare speltid blir det ju än om vi hittar något ställe i stan. Kanske finns det något ställe på Toves hotell, kan kolla med henne. Men vi bokar onsdag 18.30 då! Och vi kan ju komma lite tidigare vi andra förstås om vi vill. | |
betaklok | 2007-10-08 22:33 | |
![]() | Javisst! Jag kan komma med tre-tåget från Karis, alltså är jag i Hfors redan kl. 4! Säg bara till om vi kan träffas redan efter 4! | |
betaklok | 2007-10-08 22:52 | |
![]() | Oj, sorry, jag spelade visst med en alias som ni inte känner! Gerd | |
Pialina | 2007-10-08 23:55 | |
![]() | Aha :) Efter fyra tycker jag blir onödigt tidigt. Tove blir ledig vid halv sju, så hon är på plats ungefär sju och att då redan ha spelat nästan tre timmar är för mycket för mig åtmisntone. Ser att det går ett InterCity som är 16.57 i stan och ett Y-tåg som är 17.27. Någondera av dem tycker jag låter lämpligt. Jag har inte något riktigt bra förslag på var vi kan vara, kanske måste vi gå till ngåra ställen innan vi hittar något ställe där vi kan vara på, så det tar ju lite tid. Tar du med dig en uppsättning så tar jag med mig en? Jag kan ta med SAOL eftersom jag som har närmare väg och täta bussförbindelser kanske stannar längre. | |
FIN Börje | 2007-10-09 09:53 | |
![]() | Jag skall vara 15.15 på X3M å de lär ska ta några timmar.. men efter det kommer jag direkt till.. ja, va vi nu sen ska vara :) Ska ja ta med mig nåt? | |
Pialina | 2007-10-09 10:19 | |
![]() | Betyder det att du fick jobbet?! Gerd och jag får söka upp något ställe så får vi ha telefonkontakt sedan så Tove och du hittar oss. Glöm inte telefonen hemma alltså :) | |
FIN Börje | 2007-10-09 12:14 | |
![]() | Nää.. de e int säkert ännu.. ska göra ett inslag/intervjgrejj ännu.. så får vi se hur duktig ja e.. :P Låter som en plan!! Nåt bibliotek nånstans kanske? | |
Pialina | 2007-10-09 21:28 | |
![]() | Biblioteken stänger för tidigt, så får nog bli något café. Strindbergs brukar vara rätt tomt i delen längre bort, men har för mig att där kanske är lite mörkt. Annars är de caféer jag brukar besöka sådana att det är helt klart att man inte kan sitta där och spela några timmar. Förresten stod det i tidningen idag att Rendez-vous i Forum är rätt tomt nuförtiden pga rökförbudet. Oberoende var vi är krävs det ju nog att vi köper något, men behöver säkert inte vara mer än öl/kaffe om man inte vill. | |
FrökenSvåår - Ej medlem längre | 2007-10-10 06:52 | |
![]() | 17.27 eller 17.57 i Helsingfors. Jag ringer. | |
Beto - Ej medlem längre | 2007-10-10 09:19 | |
![]() | Hejhej, vad kul att vi blir flera! Jag sitter på möte nu och har svårt att komma ifrån, men slår på mobilen vid sextiden och avvaktar instruktioner. Vi ses! :-) /Tove | |
sa fröken - Ej medlem längre | 2007-10-10 11:48 | |
![]() | visst måste man säga om Karis att det är en av de centralaste orterna i Finland... =D lyckat till med spelandet ni som har möjlighet idag och var inte alltför oartiga mot en långväga gäst! =) dan: låter spännande det där, hoppas man får höra mer sen!! =) | |
FrökenSvåår - Ej medlem längre | 2007-10-11 19:45 | |
![]() | Rapport från IRL-spelandet på Rendez Vouz i Hesa. Det var en mysig hörna vi hade hittat, med god mat och till hälften faktiskt svensk service. Och det är inte illa det! Av spelandet minns jag inte så mycket annat än att Pia och jag, som spelade ihop en riktig soppa under sista spelet (mot Tove), kunde ha fått 94 p på KRYDDos(T). Men vi kunde inte enas och lät därför bli att lägga det. Så Tove vann, som var ensam kock på sin sida. Dan hade försvunnit redan efter sin första match, men han var glad i alla fall, för han kommer att få vara X3m-pratare i sex&sånt. Kom ihåg att lyssna då! Tiderna får du själv meddela, Dan, för dem har jag saligen glömt. Det var väl 16.03 på onsdag, eller? Härefter citerar jag Maria som säger: "Karis att det är en av de centralaste orterna i Finland... =D". Så ta er hit då, allihopa! Jag kan spela onsdag, torsdag nästa vecka och troligen onsdag, torsdag också därpå följande. Gerd | |
FIN Börje | 2007-10-12 15:28 | |
![]() | Tjoo!! Yepp.. det var ett mysigt ställe.. och med till "hälften svensk sevice" menade Gerd säkert det att vi pratade svenska :P Å jag var glad eftersom jag förlorade mot Gerd med endast ca 40 poäng :) *stolt* Om X3M grejjen: Alltså joo.. jag kommer under e närmaste veckorna att vara en av de som pratar i X3Ms sex å sånt på tisdagkvällar kl 18.03. Om jag är duktig d.v.s... annars släpper dom väl mig inte dit mer efter första gången :P Sen får vi se vart det leder :P Jag kommer i nuläget inte alltså att ersätta någon där, utan kommer väl att va som en extra krydda antar jag :P | |
auranita | 2007-10-12 23:31 | |
![]() | Det blir spel igen i södra Finlands central-scrabbleort (åtminstone geografiskt sett) d.v.s. Karis, nästa onsdag, 18.10. Gerd har lovat ställa upp på en sista träningskväll före Mälarpiraterna. Jag anländer väl vid 16-tiden, som vanligt. Alla som kan och har lust är naturligtvis välkomna! | |
Pialina | 2007-10-13 17:38 | |
![]() | (Jag kan inte komma.) | |
FrökenSvåår - Ej medlem längre | 2007-10-14 21:01 | |
![]() | Anders, Dan, Maria! Snälla, kom! Min son har lovat ställa upp om vi blir tre, så att det blir jämnt 4! | |
sa fröken - Ej medlem längre | 2007-10-14 22:58 | |
![]() | att karis är centralt hjälper för mig i scrabblesammanhang bara måndagar eller tisdagar, när jag i regel har ledigt. enstaka gånger kan det finnas chans att jag kan komma mig iväg en söndageftermiddag; hur gärna jag än skulle styra kosan mot karis så går det varken onsdag-, torsdag- eller fredagkvällar... =( anders: om du hellre reser till karis på onsdag än sitter på Skolan på tisdagkväll så åk du iväg isf, om alternativen tar ut varann! | |