Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
34
Inloggade57
Mobilspel
Pågående22 471

Forumkategorier

Användare Inlägg  
blackrat2011-08-06 11:34
Antal inlägg: 919

ABC Gbg, debutantvänlig turnering
ABC Göteborg är en turnering som är öppen enbart för debutanter och spelare med högst 1000 i förbundsrating (skiljer sig helt från Betapets ratingsystem).

Nya spelare är mycket välkomna till alla tävlingar, men ABC är speciellt lämplig att börja med: lägre antal ronder än vanligt, andra debutanter, man slipper möta toppspelarna och en ganska liten turnering, vilket gör det lätt att lära känna folk. Dagen börjar med rejäl genomgång av hur man spelar med bräde, brickor, klocka och protokoll.

Tid: Lördag 24/9. Plats: Kvarterlokal i Sävedalen, Partille. Samling 9.00 för genomgång av spelandet. Prisutdelningen beräknas vara slut 18.30

För mer information och anmälan gå till www.scrabbleforbunde...av ling=398

Välkomna!
/ Roland, Pia och Alexandra
 
vindsus862011-08-06 20:47
Antal inlägg: 3785

Hoppas många nog anmäler sig i år då.
 
Pink Panther2011-08-06 21:12
Antal inlägg: 31

Härligt Göteborg! Jag tar med mig regnjacka och dålig andedräkt.
 
Pialina2011-08-08 10:47
Antal inlägg: 665

Den som är debutant och tänkt spela SM, spelar denna turnering helt gratis. Debutanter betalar nämligen ingen deltagaravgift i sin första turnering, förutom om det är SM. Alltså blir den här turneringen gratis. Medlemsavgiften på 60kr (30 för omyndiga) tillkommer visserligen, men den skulle man ju annars betala i samband med SM.
 
asvanteson2011-08-20 12:44
Antal inlägg: 249

Det är jättebra att ha provat på att tävlingsspela någon gång innan SM. Det är mycket nog att ta in på ett så stort arrangemang. ABC är litet och lättsamt och där finns även rutinerade spelare som inte tävlar med som stöd. Så jag rekommenderar alla som är nyfikna på tävlingsspel att kolla in ABC-turneringarna. Det spelas en i Göteborg (24/9) och en i Stockholm (1/10).
 
vindsus862011-08-21 20:59
Antal inlägg: 3785

Kan inte någon forumvärd flytta och pinna denna och den andra ABC-tråden i snack istället? Det är en månad kvar och som det ser ut nu så har ju inte Göteborg ens nästan nog med deltagare. :(
 
vindsus862011-08-21 21:00
Antal inlägg: 3785

Och det känns som att folk som aldrig spelat IRL innan knappt ens märker IRL-fliken i forumet...
 
vindsus862011-08-21 21:07
Antal inlägg: 3785

Eller så får vi som redan är anmälda bli lite creepy och bjuda in alla Göteborgsspelare vi stöter på i matcher här på betapet till ABC. Är du på, Alexandra?
 
Pialina2011-08-21 22:51
Antal inlägg: 665

Mm, men SM är ju pinnad och där står också om ABC-turneringarna.

Många fler helst och åtminstone någon till vill vi ha! Med 6 pers kan man redan ha en bra och trevlig turnering. Några specifika deltagare till hoppas jag på att ska komma. Och på nya förstås!

Vi har gjort "affischer" om IRL-spel i Göteborg, som Anders ska skriva ut (vi har inte färgprinter) och sen ska vi försöka sprida dem möjligast mycket. Gymnasier, högskolor, andra studieinrättningar, bibliotek och annat vi kan komma på.
 
asvanteson2011-08-22 20:52
Antal inlägg: 249

Haha, way ahead of you, sus! Det har jag gjort i en vecka nu (iofs bara två-tre stycken och bara en som verkat ens lite intresserad)... En som glömt att det fanns en inforuta och lite förskrämt undrade hur jag kunde veta var han bodde och hur gammal han var :)
 
vindsus862011-08-23 17:15
Antal inlägg: 3785

Åh, jag hoppas du svarade att ni möttes på krogen för fem år sedan och att du har följt honom sedan dess och bara väntat på ett tillfälle att söka kontakt.
 
asvanteson2011-08-24 08:23
Antal inlägg: 249

Jo, så var det ju såklart - men det kan jag ju inte säga rakt ut... ;)
 
asvanteson2011-08-30 10:53
Antal inlägg: 249

Vi vill fortfarande ha fler anmälningar till ABC i Göteborg (Partille).
Alla ni som tvekar: Kom!
 
blackrat2011-09-15 23:41
Antal inlägg: 919

Det skall också förtydligas att ratinggränsen på 1000 _inte_ gäller Betapet-rating utan det är rating hos Svenska Scrabbleförbundet som avses.
 
carinau2011-09-20 23:05
Antal inlägg: 882

Jag har, lite då och då, gjort några halvhjärtade försök att bli vän med både brickor, bräden och klockor, men har ständigt känt mig avvisad av alla tre.

Den eländiga lappen för protokoll och avprickning muckar gräl med mig varje gång vi möts och liknar mest en krigszon efter avslutad match.

Om man även lägger till min böjelse för böjningar som brukar leda till bortsyning av det mesta som lämnar mitt ställ går det väl bara att dra en enda slutsats:

Självklart ska jag vara med och spela på lördag...kanske..!
 
silversprej2011-09-21 21:34
Antal inlägg: 3

Hallå hallå.

Det verkar kul och ska se om tiden passar mitt hektiska schema. Min omgivning tycker att jag ska testa iaf.

//My
 
blackrat2011-09-21 23:51
Antal inlägg: 919

silversprej: Klart du skall komma, följ din omgivnings råd!

Till alla andra som har liknande funderingar, tveka inte att komma till ABC och testa Scrabble IRL!
 
Pialina2011-09-22 00:15
Antal inlägg: 665

Håller helt med blackrat.

Lördagen startar med en rejäl genomgång av hur man spelar IRL. Man kan också förbereda sig genom att läsa www.scrabbleforbunde...;I temid=39 . Blir man osäker på hur man gör med protokoll, klocka eller brickor kan man fråga under matchen. Blackrat och jag är dessutom icke-spelande arrangörer, så det är ännu lättare än vanligt att kolla något.
Det är sex matcher (vid udda deltagarantal spelar några bara fem matcher) så det är tillräckligt för att bli vän med brickor, protokoll och klocka, men blir inte för jobbig och lång dag. Avprickning av spelade brickor kan man strunta i som debutant.

Så carinau, självklart ska du vara med och spela på lördag! Liksom silversprej och andra intresserade!
 
Pialina2011-09-23 00:05
Antal inlägg: 665

Just nu är det sju anmälda till turneringen. Tre av spelarna är debutanter och har aldrig deltagit i en scrabbleturnering förut och inte heller deltagit i någon träning eller så. En har faktiskt spelat enbart wordfeud. Våga alltså språnget ni andra också!
 
asvanteson2011-09-23 11:40
Antal inlägg: 249

Vi hoppas på ytterligare en anmälan så att vi slipper bli ojämna par. Kom igen Silversprej, Carinau eller någon annan! Jag bakar kakor för lördag just nu - varmt välkomna!
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?