Spelrum
Giraffen41
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
49
Inloggade92
Mobilspel
Pågående22 449

Forumkategorier

Användare Inlägg  
asvanteson2012-01-31 11:09
Antal inlägg: 249

ABC Göteborg (nybörjarturnering)
Välkomna att anmäla er till ABC. Det är en turnering för personer som inte har tävlingsspelat förut och för de som har mindre än 1000 i förbundsrejting (obs: inte samma som betapets rejting).

ABC är en turnering som är väl lämpad för nybörjare då den omfattar sex ronder (alla får alltså spela fem matcher). Den inleds dessutom med en genomgång av hur man tävlingsspelar på bräde. Icke-spelande arrangör finns på plats för frågor som kan tänkas uppstå under spelandets gång.

Vi kommer att hålla till i en kvarterslokal i Sävedalen. För mer information och anmälan besök: www.scrabbleforbunde...av ling=439

Välkomna!
 
asvanteson2012-02-01 09:32
Antal inlägg: 249

Hmm, ett litet feltänk: sex ronder blir ju sex matcher för alla - inte fem. Alltså ännu större skäl att anmäla sig :)
 
asvanteson2012-02-16 11:25
Antal inlägg: 249

Det behövs fortfarande mer deltagare till ABC. Våga anmäla er och testa att spela "live". Om ni är nyfikna men inte riktigt vet om ni vågar, så kom till träningen på Café Cello på Andra Långgatan på torsdagar innan och känn på det hela.
 
Ordnära2012-02-16 12:33
Antal inlägg: 26

Hej Alexandra!
Jag antar att ni startar kl 18.00, som jag har läst någonstans tidigare.
Å andra sidan har jag också läst att det ibland spelas även på dagtid.
Så ange gärna klockslag och exakt adress när du vill locka nya deltagare. Jag har förstått att ni numera mest kommunicerar om dagar och tider via Facebook-grupp, men för oss nytillkomna intresserade är det ju snarare här på Betapet vi får vår information. Det är alltid bättre att ge för mycket än för lite info om t.ex. dagar och klockslag, så att folk slipper leta kors och tvärs i gamla trådar. Ofta kan det vara tillfälligheter som avgör om man nappar på en sån här sak och ju klarare och tydligare info desto större chans att man verkligen nappar.
Detta skrivet i all välmening.
P.S. Jag tänker dyka upp idag.
Hälsningar
Åke
 
asvanteson2012-02-16 13:08
Antal inlägg: 249

Hej Åke.

ABC-turnering - som just denna tråden egentligen handlar om - är lördagen den 10 mars och börjar kl. 9:00. Detta och mer detaljerad information får man om man följer länken i det första inlägget. Givetvis borde jag även i inlägget ha angivit grundfakta som datum och klockslag. Det var en miss av mig.

Träningarna på Café Cello äger rum varje torsdag från kl. 18, men oftast är det folk där även innan. Idag är vi där från kl. 15. Träningarna har en egen tråd och där har jag skrivit att vi är där från kl. 15 idag.

Hoppas det blev lite klarare och inte minst: Välkommen idag!
 
asvanteson2012-02-27 12:16
Antal inlägg: 249

Nu närmar sig ABC-turneringen den 10 mars. Det går fortfarande väldigt bra att anmäla sig.

ABC börjar med en liten genomgång hur man tävlingsspelar på bräde för alla de som inte spelat IRL förut. Vana scrabblare som inte är med och tävlar kommer att finnas på plats under hela dagen om det är några frågor, så om ni har funderat på att spela live så är det här ett ypperligt tillfälle.

ABC-turnering alltså den 10/3 kl. 9:00 i en kvarterslokal i Sävedalen (Göteborg).

Välkomna!
 
asvanteson2012-03-03 11:55
Antal inlägg: 249

Kom fler!
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?