Spelrum
| Giraffen | 55 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 34 |
| Inloggade | 92 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| greatdane | 2012-05-13 11:53 | |
![]() | Shit, är det negativa timmen här eller? Ha ha! Skummade bara igenom länken TS lade upp, så jag kan inte säga så mycket om det. Men så mycket förstod jag, att det handlade om att tänka positivt och att om man gör det så genererar det i andra positiva tankar osv. Trots det så fick det motsatt effekt i just den här tråden, vad synd. | |
| jellyflower | 2012-05-13 16:37 | |
![]() | Oprah Winfrey har talat en del om detta. Hon hävdar ett det funkar. Det bevisas nämligen av att hon önskade sig ett exklusivt pennställ från Cartier och gissa om det inte plötsligt bara dagar senare stod ett exklusivt pennställ från - just det, Cartier!!! på hennes skrivbord som hör till hennes tv-studio. Hon hade inte själv köpt det. Hon hade utövat mystisk dragningkraft genom sin önskan och kabom, där var pennstället, en present från någon som hon inte ens berättat om pennstället för. Detta torde ju övertyga även den mest skeptiske. | |
| jellyflower | 2012-05-13 16:41 | |
![]() | Det handlar alltså inte om att tänka påositivt, man ska tänka på konkreta ting man vill ha och klistra upp bilder på fina bilar osv i köket i sitt hem, på så vis kommer någonslags mystisk önskegenererad våglängd att sammanfalla med föremålets våglängd och sen vips, så är man ägare till en sån bil. Laws of attraction my azz. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-14 10:09 | |
![]() | Haha. Ja, någon optimistisk opportunist har ju lyckats tjäna lite pengar på sin Dan Brownska konspirationsteori, så ja, det måste ju funka. Vilket trams. Tänka positivt, ja, men det är ingen nyhet. Tänka sig till en ny bil genom någon konstig metafysisk lag som inte är logisk? Öhhh. Finns kanske en anledning till tarotomgivningen och de lite småskumma hemsidorna (med stavfel). | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-05-14 13:40 | |
![]() | Det finns ett bra ord för den här sortens verksamhet, humbug. | |
| corlini | 2012-05-14 17:52 | |
![]() | jag vill inte påstå att varken filmen eller boken är bra eller att allt i dem är korrekt, min poäng är att tanken bakom faktiskt till stor del är rätt och att folk glömmer det enkla i livet. man kommer mycket längre än de flesta verkar tro bara genom att se möjligheter i allt och inte tänka negativt. det finns möjligheter i allt. varenda liten misär, nederlag, motgång som är trist, jobbig, sorglig kan faktiskt ganska snart nyttjas att öppna nya dörrar och möjligheter istället för att självömka och se hinder. Le-lou var inne på rätt spår. dvs att vårt enkla tänk påverkar oss och påverkar vår framtid. jag menar att vi själva formar våra öden och väldigt få av oss faktiskt hamnat där vi sitter pga yttre omständigheter och historik allena. idag är ett resultat av egna val och inställning. 99% av alla andra påståenden är ursäkter och undanflykter, bortförklarningar och svepskäl | |
| y not | 2012-05-14 17:53 | |
![]() | Jo ungefär som bilhandel | |
| Minta | 2012-05-14 17:55 | |
![]() | corlini, hade du varit där du är idag om du fötts på gatan i Nepal utrustad med ditt positiva tänkande? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-14 18:08 | |
![]() | >> jag vill inte påstå att varken filmen eller boken är bra eller att allt i dem är korrekt, min poäng är att tanken bakom faktiskt till stor del är rätt och att folk glömmer det enkla i livet. man kommer mycket längre än de flesta verkar tro bara genom att se möjligheter i allt och inte tänka negativt. det finns möjligheter i allt. varenda liten misär, nederlag, motgång som är trist, jobbig, sorglig kan faktiskt ganska snart nyttjas att öppna nya dörrar och möjligheter istället för att självömka och se hinder. Men det är knappast någon nyhet. Eller behöver göras lökig film om. | |
| corlini | 2012-05-14 18:25 | |
![]() | Minta, det vet man fan inte :) men jag tror mig veta att jag suttit kvar på nepals gator och tiggt om jag tyckte synd om mig själv och inte såg möjligheter. Jonisk, filmen som film och mycket i den är skit. men som media är den grymt bra. debatten hade inte väckts utan den eller hur? och då väcks inte tanken heller, många slumrar in i sin vardag och väljer att finna sig istället för att tänka possetivt och försöka förändra. se bara på den stackare som lade ett av de första inläggen här och bara dröp av självömkan, ursäkter och negativa tankebanor om ta mig fan precis allting. handen på hjärtat, tror du den personen blir lycklig eller får det liv den innerst inne ville ha med den inställningen? första steget till att förbättra oddsen bör vara vad? | |
| Minta | 2012-05-14 18:29 | |
![]() | Vad jag menar är att ens omgivning spelar stor roll för hur ens liv blir. Det finns väldigt starka individer som kan ta sig ur svåra förhållanden, medan andra inte kan det. Tänk på den fattige lågkastige killen som cyklade från Indien till sin kärlek i Borås i Sverige och fann lyckan. | |
| Zetax - Ej medlem längre | 2012-05-14 18:31 | |
![]() | Om hon fötts i Nepal hade hon haft andra referenser än hon har nu och förmodligen varit postitiv till något som hon behövt där. Det tror jag är vad hon menar. Varför tror du att lyckan just finns i Sverige? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-14 18:33 | |
![]() | corlini>> ? Har jag sagt att det inte hjälper (i många lägen om inte alla) att ha en positiv inställning? | |
| Saldina | 2012-05-14 18:39 | |
![]() | Jag har läst boken och sett filmen och tycker att det ibland är skrämmande amerikanskt! Men att det också finns korn i det som hjälper människor och som också hjälpt mig. Och det handlar ju just om att ha en positiv inställning. Mycket i boken handlar om att man genom att tänka på det man vill ha i livet lättare hittar vägar till att man faktiskt kan uppnå det. Alltså om jag uppriktigt tror på att jag en dag kommer finna kärleken, kommer jag vara mer öppen för att faktiskt göra det, än om jag utgår ifrån att jag alltid kommer vara ensam. Och det är ju väldigt enkla sanningar, men i boken finns en del övningar som kan hjälpa en att visualisera vad man vill uppnå och därmed få en mer positiv inställning. Och det kan ju vara trevligt. Men när jag läser i den väljer jag bort partierna om att vi drar till oss sjukdomar och olyckor genom att tänka negativt. Snarare vill jag se det som att det blir svårare att uppnå det positiva om man tänker negativt. Alltså, vi blir inte straffade för negativa tankar, det blir bara mycket enklare att uppnå vad vi längtar efter genom positiva tankar. | |
| corlini | 2012-05-14 18:42 | |
![]() | nej jonisk, det var inte så jag menade. men tyvärr ser väldigt många positivt tänk som en omöjlighet och ursäkter för att bara finna sig i att gilla läget som en självklarhet. Minta, killen på cykeln måste väl ha världsrekordet i positivt tänk? och hur gick det för honom i jämförelse med hans lågkastiga polare som såg hinder? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-14 19:01 | |
![]() | Ja, det må så vara. Jag tyckte dock till om filmen och dess innehåll. | |
| Triss - Ej medlem längre | 2012-05-14 19:02 | |
![]() | Då är det ju bara att tänka positivt så löser sig säkert den livligt debatterade invandrarfrågan (som debatteras i andra trådar). Om du ler mot världen, ler världen mot dej. | |
| Dyslekso | 2012-05-14 21:24 | |
![]() | Förutom att den teoretiska underbyggnaden till lagen om attraktion är svag, för att uttrycka det milt om man säger att man uttrycker det milt, så är det en tankesätt för latmaskar. Det är ju de konkreta handlingarna som leder till att du får drömjobbet (oxymoron iofs) eller den där bilen, inte att du sitter och hoppas. Rekommenderar filmen till alla dock, ofta sitter man och flinar stort åt alla tosigheter. | |
| Minta | 2012-05-14 21:27 | |
![]() | Zetax, varför skulle jag tro att lyckan finns just i Sverige? Min poäng var att omgivningen spelar roll för hur man har det. | |
| corlini | 2012-05-15 06:38 | |
![]() | Dyslesko, du har missat en ganska avgörande detalj. att tänka posetivt leder till konstruktiva konkreta handlingar i större utsträckning än negativt tänkande. att vara nöjd, se hinder, finna sig i situationer, hitta ursäkter osv leder sällan till utveckling eller givande konkret handling. | |