Spelrum
| Giraffen | 51 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 89 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| xMatrix | 2012-08-01 19:46 | |
![]() | Ja och det doftar underbart | |
| le-lou | 2012-08-01 20:06 | |
![]() | carl-martin - ta och koppla själva begreppet verkligheten till det vi diskuterar. Nej, verkligheten är inte särskilt komplex för människan, det vi inte förstår söker vi en menuing till och förståelse för, alltid och ständigt. Rättare sagt, hjärnan gör det. Vad exakt och på vilket sätt menar du att verkligheten är så komplex för oss? På vilket sätt yttrar det sig? Förstår vi inte vad vi ser och hör eller vad? Vad gäller uppmärksamheten så är det både rätt och fel det du skriver. Vi selekterar den till viss mån, långt i från allt däremot. Och välja att rikta? Hur menar du med att välja då? Det är def inget medvetet val vi gör. Är du ute och cyklar och ser en olycka så är det inte något DU väljer att uppmärksamma. Att du ens ser den är i sig att du uppmärksammar den och det är inget medvetet "val" i sig. Sen kan du klart välja om du vill stanna och fortsätta glo men det är en annan femma. Vår hjärna klarar för övrigt alldeles utmärkt av att uppmärksamma flera stimuli på en gång, det är när den ska behandla dessa som det kan bli kaos. Det där du skriver om magnetism nu, menar du att det är en given lag att man faktiskt 100% igt kommer göra det? Träffa andra glada människor? Eller menar du att om jag är glad hela dagen så kommer glada människor komma till mig? Fungerar det med spelad glädje eller måste den vara genuin? Vad innebär positivitet? Tänka utanför lådan? Kan det vara positivt? Det var nån här i tråden som rekomenderade en bok av en amerikanska i just det här ämnet. Ska vi? förresten : "människor fungerar på vissa plan nästan exakt likadant. " Vilka plan menar du? | |
| le-lou | 2012-08-01 20:08 | |
![]() | Xmatrix . Nej allt är magiskt, håller med. Såg en älva i går. | |
| corlini | 2012-08-01 20:13 | |
![]() | ja, är den inte genuin finns den faktiskt inte. man kan inte utstråla något man inte är, det lyser igenom och funkar inte. just därför är det i tankebana, tankemönster, val, prioriteringar och inställning det börjar varför man säger att tanken har en kraft. men den funkar negativt om den inte är genuin. negativt i den bemärkelsen att man uppfattar det som att den inte funkar eller att det inte funkar för att du attraherar inte det du hade som avsikt och mål. då var det inte genuint. mao ditt eget fel. du var halvhjärtad eller hade ursäkter, mjäkade, var inte ärlig osv | |
| xMatrix | 2012-08-01 20:48 | |
![]() | Måste vara genuint rakt igenom....ganska svårt då det är lätt att lura sig själv | |
| le-lou | 2012-08-01 21:20 | |
![]() | " men den funkar negativt om den inte är genuin." Says who? Vem är det som påstår det? Har du nåt bevis för att det är så? | |
| Caligatia | 2012-08-01 21:27 | |
![]() | Jag vill tvärtom minnas att man genom att "spela" glad och positiv inte bara lurar sin omgivning utan också sig själv. Genom att le trots att man inte är glad skickar hjärnan ut signaler om att man faktiskt ÄR glad. Utan att det ligger det minsta LOA över det... -.- | |
| xMatrix | 2012-08-01 21:55 | |
![]() | Jo Caligatia man lurar alla inklusive sig själv så därför är det så viktigt att vara genuin. Le-lou med sina bevis.....vi människor är inte där än och kommer nog aldrig dit då ALLT går att bevisa. Vi kan och vet bara en liten bråkdel av allt och forskarna tror.....inte heller de vet hur allt ligger till. Vetenskapen är bara ett medel till att söka reda i kaos....och det är människor som uppfunnit vetenskapen till att passa oss för det ändamål vi söker....men fullkomlig sanning, nej. Där räcker inte vetenskapen till. | |
| Gelatinös | 2012-08-01 21:58 | |
![]() | Hur går "lura" och "genuin" ihop?? | |
| xMatrix | 2012-08-01 22:05 | |
![]() | Det gör det inte, läs ovanstående trådar igen | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-08-01 22:27 | |
![]() | vi kan inte bevisa eller motbevisa guds existens heller, så därför finns hen då. (haha kul att få hen:a gud) | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-08-01 23:00 | |
![]() | Jag accepterar att jag är ansvarig för det mesta som händer i mitt liv, det gör mig dock inte särskilt modig. Normal, snarare. | |
| le-lou | 2012-08-01 23:02 | |
![]() | Caligatia har helt rätt för övrigt. Och Xmatrix -- corlini servererar mig att nåt inte funkar om man inte är "genuin"... vad det nu betyder. Då får hon ju ge prov på det som nu inte funkar, förklara VARFÖR det inte funkar, eller hur? Eller ska jag säga att grisar kan flyga och alla tror mig bara sådär? | |
| xMatrix | 2012-08-02 00:22 | |
![]() | Ja le-lou om du verkligen försöker förstå corlinis resonemang på ett genuint sätt så har hon faktiskt förklarat många ggr om.. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-08-02 00:22 | |
![]() | jag attraherade carlmartin tillbaka till tråden btw. | |
| le-lou | 2012-08-02 00:44 | |
![]() | xMatrix, du går från klarhet till klarhet. Ska försöka tänka på att förstå på ett genuint sätt i fortsättning. | |
| Måns_E | 2012-08-02 00:50 | |
![]() | Hur får man in en sådan sak som PTSD i LOA-tänket? De som lider av det brukar ju verkligen undvika att tänka på just det som i deras tankar "attraherar dom". | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-08-02 00:59 | |
![]() | " jag attraherade carlmartin tillbaka till tråden btw." Precis så loa funkar; efterkonstruktioner & önsketänkande? ;) | |
| corlini | 2012-08-02 07:00 | |
![]() | le-lou ang det där med genuin. bevis??!! ok du tror du springer fort, du försöker få folk att få uppfattningen att du springer fort. är det samma sak som att faktiskt springa fort? nä för att antingen är man något eller så är man det inte man kan inte fejka en äkta glädje, kärlek, positiv inställning. jonisk, om jag har en äkta positiv inställning nu när jag åker ett ärende och skall träffa lite folk så kommer jag antagligen hamna i andra samtal, med andra personer och på så sätt attrahera andra saker till mitt liv än om jag åker iväg negativ och skeptisk eftersom jag då inte utstrålar samma sak/signal och samtalsämnen, personer etc då inte blir detsamma kring mig. så ja min tankebana attraherar mer av det jag vill ha i mitt liv till mitt liv beroende på min egen tankegång. det är ingen efterkonstruktion eller något önsketänkande. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-08-02 08:11 | |
![]() | oavsett om le lou springer fort eller inte så kan hon väl bara visualisera en os-medalj och ställa upp? | |