Spelrum
| Giraffen | 51 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 37 |
| Inloggade | 91 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nora1 - Ej medlem längre | 2012-08-02 08:31 | |
![]() | nja. om man nu till varje pris vill bevisa att LOA-folket har fel, kanske det inte är så smart att ta idrotten som ett bra exempel. Inom idrotten är det ju just precis det dom ska göra, visualisera vinst alltså. | |
| jellyflower | 2012-08-02 08:35 | |
![]() | För en del människor är det av största vikt att lära sig att man inte ska anklaga sig själv för allt som blivit fel i ens liv. Man kan ha kommit ut i vuxenlivet så tragiskt illa rustad att man inte reder ut det. Ja, jag menar t ex jag själv. Jag har inte begått några brott eller nidingsdåd men jag gjorde mitt liv till ett sammelsurium för jag var ensam och panikslagen. Det har tagit mig MÅNGA ÅR och en hel del hjälp att börja sluta anklaga mig för det. Att ta ansvar för sitt liv kan också handla om att man lyckas sluta se sig själv som ful, äcklig, ond, i grunden dålig och misslyckad. Men det är ingenting som är självklart alls för den som stenhårt i nästan 20 år uppfostrats att uppfatta sig själv som en waste of space. Självutlämnande detta, kanske. Men vad fan. Tycker det är viktigt att påpeka. Det är inte alla som får förmånen att börja sina vuxenliv som starka, fria, kapabla människor. Många av oss börjar på minus och måste kämpa för att komma upp ens till nollpunkten om man säger så. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-08-02 08:35 | |
![]() | ja, träning är ju helt onödigt.... | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-08-02 08:38 | |
![]() | nora så det är bara en tävlare per tävling som verkligen kan det här med loa? annars hade ju alla delat förstaplatsen jämt? | |
| jellyflower | 2012-08-02 08:40 | |
![]() | Och det är INTE samma sak som att tycka synd om sig själv. Man får tycka synd om det barn man en gång var, för man var ett barn då och hade ingenting att säga till om. Att ha överseende med sig själv och förstå varför man gjort som man gjort ger en bättre förutsättningar att blicka framåt istället för att förtvivla. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-08-02 09:11 | |
![]() | Corlini>> jag har inte en enda gång motsatt mig det du just skrev. | |
| mishizaki | 2012-08-02 09:16 | |
![]() | "jag sorterar bort att det finns byar i afghanska bergen som far illa av talibanernas framfart för det rör mig inte i röven medans jag verkligen registrerar att sverige tog os silver i en hässportgren osv. vi sorterar inte lika det har du rätt i. men vi väljer faktiskt visst vad och hur vi sorterar eftersom vi själva format våra personligheter till vad de är idag." corlini- inte ens i skrift undgår du att avslöja dina känslor, känslor som styr vad du tycker och uppmärksammar. Jag anar, med tanke på ditt sätt att skriva, att du verkar vara känslomässigt expressiv, inte alls så rationell och reflekterande som du utger dig för. Heder åt dig för det i så fall. Det är väl därför du får igång folk på det här sättet. | |
| le-lou | 2012-08-02 09:59 | |
![]() | corlini - "le-lou ang det där med genuin. bevis??" Snälla. Håll dig till det vi diskuterar för 17. Vad har att springa fort och att inte springa fort på riktigt med detta att göra?? | |
| jellyflower | 2012-08-02 11:17 | |
![]() | Corlini, någonstans har de där byarna i Afghanistans ju lyckats ta sig fram till ditt medvetande. Att du tror attdu har sorterat bort dem är ju bara tragiskt. Det som finns i vårt huvud finns där, någonstans. Bara för att du inte tänker på det hela tiden så finns det där och du kan inte välja bort det. Man kan inte o-minnas. | |
| kajfrid - Ej medlem längre | 2012-08-02 14:19 | |
![]() | Jag har nu läst hälften av Rhonda Brynes bok The Secret. Köpte boken efter att ha läst detta tråd. Jag har även tidigare läst om "Lagen av attraktion" i Deepak Chopras böcker. Jag bemöter detta med positiva tankar. Om fler i världen börjar tänka positiva och vackra tankar och därmed skicka positiv budskap ut i Universum, så kommer vår värld bli bättre att leva i FÖR ALLA. Egentligen, även innan jag läste om "lagen om attraktion", så har jag nog levt i enlighet med den. Jag har alltid satt mina händer kring ratten på en fin bil och alltid vetat att jag är en smal, vacker och god människa mm. Jag har alltid fått mycket från livet utan någon speciell prestation från min sida - alltså har jag fått enorma gåvor från Universum/livet. Fast just i Sverige får man inte säga sådant högt. Här råder JANTELAGEN och här är stora delar av folk (just därför) missnöjda, avundsjuka och gnälliga trots relativt god materiell levnadsstandard. Ge godheten en chans! Var tacksam! Älska och uppskatta dig själv! Avundas inte utan unna lycka för alla! | |
| corlini | 2012-08-02 14:19 | |
![]() | le-lou. jag håller mig till det vi diskuterar, det var ett lysande exempel på att det inte funkar om man bara inbillar sig det eller inte tror på det eller då inte är "genuin" fejk funkar inte. jämförelsen med din löpning beskriver detta väldigt väl. jelly, japp. det har du rätt i. att det finns registrerat i medvetandet sorterar vi in under "kunskap/allmänbildning" och sorterar bort från "känslor" och vardagslivet alltså påverkas inte min person eller personlighet, mina tankar, prioriteringar, min empati eller mitt omdöme och mitt beslutsfattande av det. därför kan alla människor selektera och prioritera hur det vi registrerar skall och inte skall påverka våra liv och våra beslut. | |
| corlini | 2012-08-02 14:25 | |
![]() | michizaki, ja självklart är jag utagerande i mina känslor. det tycker jag är bra att vara, lämnar inte mycket att undra över eller spekulera kring för min omvärld och underlättar dialog gällande överenskommelser, beslut, relationer etc. och att inte hålla inne gör det lättare att kontrollera, styra över och behärska dvs vara i god självkännedom med sina känslor och sin egen person vilket gör att man lättare tex kan sätta sig in i en konkret eller objektiv roll som inte tar hänsyn till känslor eller personlig åsikt när man tex måste fatta viktiga beslut. det är en konst att bortse från sådant som man privat sätter värde på när man träder in i en roll som har en uppgift. och det är raka motsatsen till vad en skribent här påstod vara att inte ha kontakt med sina känslor. | |
| kajfrid - Ej medlem längre | 2012-08-02 15:19 | |
![]() | Hmm! Jag undrar om föregående tråddeltagare har läst något om ämnet. DET fungerar ju inte om man börjar analysera DET. Man skall, enligt "ideologin" lita på att Universum ger oss allt vi ber om. Om man vi är tveksamma, så ger Universum oss mer och mer tveksamhet, för det är ju den efterfrågan vi då har skickat till Universum. "Be och du får!" (Källa: boken The Secret) | |
| kajfrid - Ej medlem längre | 2012-08-02 15:20 | |
![]() | - "man" | |
| le-lou | 2012-08-02 15:28 | |
![]() | "le-lou. jag håller mig till det vi diskuterar, det var ett lysande exempel på att det inte funkar om man bara inbillar sig det eller inte tror på det eller då inte är "genuin" fejk funkar inte. jämförelsen med din löpning beskriver detta väldigt väl." Nej det är ren smörja du kommer med. Skärp dig. Jag frågade varför det bara fungerar om man är genuint glad. Svara på det tack. | |
| le-lou | 2012-08-02 15:30 | |
![]() | kajfrid verkar vara en av de få här som förstår vad LOA -principen faktiskt går ut på, och håller sig till ämnet. | |
| Mattouka | 2012-08-02 16:39 | |
![]() | @ corlini Hur gör man för att få dessa genuina känslor som ska ge en det man vill ha då? | |
| corlini | 2012-08-02 18:01 | |
![]() | kom inte och säg att det inte är skillnad på att faktiskt vara genuint glad och att bara hålla masken och låtsas. är det ingen skillnad i er värld på att vara positiv och bara försöka vara det och ge sken av att vara det? osv... hur fan ska man förklara skillnaden för någon som bara vill djupdyka i analyser och ordval? känner du dig genuint positiv om du ändå hyser tvivel innerst inne? är du genuint glad om du ändå känner en viss skeptis eller reservation inombords? tycker du själv att du är glad och positiv just då och att det märks eller blir det bara halvhjärtat för att hålla skenet och masken uppe? tycker du inte att det känns äkta för att det är något som gnager inombords så funkar ju inte din inställning eller din positiva känsla fullt ut just då eller hur? jo jag håller mig till ämnet. att du tycker eller tror eller inbillar dig själv att du springer fort är inte samma sak som att du faktiskt springer fort. så exakt hur kan en så enkel sak vara smörja? jag förutsätter att du inte har diagnoser vilket borde vara samma sak som att du faktiskt visst vet men hellre är lite ordhitler eller obstinat om du tvingas läsa mellan raderna. har du däremot diagnoser som gör det svårt att förstå helheten om inte allt är beskrivet i exakta korrekta ord satta i diagram i rätt följd så ber jag om ursäkt för det. | |
| corlini | 2012-08-02 18:02 | |
![]() | matturka, enkelt. man ändrar inställning | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-08-02 18:16 | |
![]() | men om man ändrar på sig är man ju inte genuin, då vet man ju ändå nånstans längst inne att man gör sig till för att få ut den positiva effekten av loa i slutändan? | |