Spelrum
| Giraffen | 51 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 90 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mattouka | 2012-08-03 09:40 | |
![]() | Man ska alltså ha äkta känslor. Och inte fejka dem. Hur får man då äkta känslor? Genom att trycka bort en känsla och trycka in en annan känsla som man anser passar bättre? Har man skaffat sig en äkta känsla då när man bestämmer att man inte får ha vissa känslor men man SKA ha andra som man har valt ut? Hur är det äkta? Hur gör ni som skaffar er äkta känslor på det här sättet? Jag vill lära mig. Beskriv hur ni gör så att jag förstår. | |
| le-lou | 2012-08-03 09:40 | |
![]() | corlini, det är fortfarande inget svar på min fråga. Svara nån gång på varför det inte funkar? och hur blir man genuin? jiddret om genuinitet här är helt malplacerat i tråden, en massa tjafs om ingenting.... vem ska avgöra vad som är genuint? "Wow, hon är äkta glad"? är det universum det? | |
| Mattouka | 2012-08-03 09:50 | |
![]() | Ja HUR gör corlini och andra för att få äkta känslor? Hur får man äkta/genuina känslor? Vad innebär det att skaffa sig äkta/genuina känslor? | |
| Triss - Ej medlem längre | 2012-08-03 10:01 | |
![]() | Enl jellyflower 3/8 09:32 ska man ägna sig åt något som liknar fobiträning. Jag betackar mej. | |
| jellyflower | 2012-08-03 10:08 | |
![]() | Triss, jag har inte föreslagit ett skit. Jag har bara påstått att man är fullt förmögen att förändra sina egna känslor med hjälp av sitt beteende utan att för den skull byta personlighet. Men man gör det inte på en kafferast. Det är ju inget man behöver göra om man är fullt nöjd med sin tillvaro. | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2012-08-03 10:19 | |
![]() | Nu har jag läst igenom några fler inlägg av Corlini, Vad jag läser/tolkar är att hon på olika sätt försöker förklara för er vad ORDET genuin innebär genom att ge olika exempel. | |
| Mattouka | 2012-08-03 10:24 | |
![]() | @ Nora1 Hur gör man för att känna äkta/genuina känslor? För det är väl det man ska ha för att lyckas? | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2012-08-03 10:30 | |
![]() | Vet du inte det, så har du ett problem :) :) Lyckas med vaddå? Jag ger inga synpunkter på LOA eftersom jag inte är insatt i fenomenet. Jag själv måste läsa mycket. diskutera mycket och tänka mycket innan jag tar ställning för eller emot vad det än månde vara. | |
| Mattouka | 2012-08-03 10:32 | |
![]() | @ Nora1- Du kan alltså inte beskriva hur man gör när man skaffar sig äkta/genuina känslor men påstår gärna att man ska skaffa genuina/äkta känsor? Jag förstår inte vad det är du påstår? | |
| Mattouka | 2012-08-03 10:34 | |
![]() | Varför kan inte vcorlina svara på hur hon gör när hon skaffar sig genuina/äkta känslor? Vet hon inte hur man gör? | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2012-08-03 10:38 | |
![]() | Ingen kan tala om för någon annan vad dom ska känna. Jag kan inte heller tala om för dig när du är mätt. | |
| Mattouka | 2012-08-03 10:47 | |
![]() | Jag har inte frågat vad jag ska känna. Jag undrar hur jag ska göra för att känna äkta/genuina känslor. Som corlini påstår att man ska skaffa sig. Om man påstår att man själv klarar av att förändra sina känslor och att man medvetet skaffar sig genuina/äkta känslor och säger att det är bra så borde man kunna beskriva hur man gör? Eller är det corlini säger bara trams? Vad tror du Nora1? | |
| jellyflower | 2012-08-03 10:49 | |
![]() | Nora1, C försöker inte förklara vad ordet genuin betyder. Hon påstår att man måste vara genuin för att lyckas. Och eftersom hon också hävdar att det är helt upp till en själv om man lyckas eller ej, så måste det ju betyda att man själv kan styra över huruvida man är genuin eller ej Vi frågar henne hur man gör det. Personligen skulle jag verkligen gärna vilja veta hur, så det är ingen retorisk fråga från min sida iaf. | |
| Mattouka | 2012-08-03 10:56 | |
![]() | Jag vill också verkligen veta. Uppriktigt, hur gör man för att vara äkta/genuin? Hur vet jag när jag gör rätt? Eller kan man inte veta det? | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2012-08-03 11:16 | |
![]() | Jag vet inte hur man gör för att tro. För det är väl tro det handlar om? Om man tror fungerar det menar hon förmodligen, (det är ju det dom säger i filmen). Samma sak som att vara religiös. Det är väl ingen mening att be till Gud om man inte tror på honom. Varför väljer så många att vara religiösa? | |
| slånbär | 2012-08-03 11:32 | |
![]() | Det LOAHävdar är att detta inte är en tro utan en naturlag som fungerar så att våra tankar skickas ut i universum och attraherar andra genom någonsorts magnetisk kraft så att vi endast genom att tänka kan få det vi vill ha och det handlar mestadels om pengar och framgång men även att man kan tänka sig frisk från tex cancer. Dom anser alltså att det verkligen fungerar på precis samma sätt som tex tyngdlagen, släpp en sten och den faller oavsett om du tror på det ellerej. Sitt och tänk att du ska bli frisk från din cancer och du blir det - blir du inte frisk då har du inte varit tillräckligt positiv. Känns det som något rimligt tycker du Nora. Läs gärna igenom tråden innan du börjar argumentera för det blir bara fel annars. Corlini menar att hon lyckades fixa bra sponsorer till sid ridverksamhet genom att använda LOA tänket. Det hon säger är alltså att hon började med att tänka att nu ska jag försöka fixa detta och så agerade hon därefter, kontaktade rätt personer osv och till slut satt hon där med sponsorer. Hon tolkar detta så att det var LOA tänket som hjälpte henne men det är ju helt fel. Hade det varit enligt LOA då skulle det ha räckt med att endast tänka tanken utan att behöva göra något mer. Lyckas du i livet så har du tänkt rätt misslyckas du så är det enbart ditt eget fel. | |
| Mattouka | 2012-08-03 11:35 | |
![]() | Det finns alltså en bok "the secret" som handlar om att tro men ingen vet hur man gör? Den säger bara att om man tror på rätt sätt och har äkta/genuina känslor kommer man att må bra och få framgång. Och om man mår bra och får framgång så har man gjort rätt, annars har man gjort fel? Alltså man vet först när man lyckas om man gjort rätt. Alla svältande barn gör alltså fel. Och föds man i Sverige och dessutom är frisk och har god ekonomi så har man gjort rätt. Fast man vet inte vad de svältande gör för fel och vad de andra gör som gör att de får rätt? Är det så man ska tolka det? | |
| xMatrix | 2012-08-03 11:42 | |
![]() | När man är genuin och medveten så bara VET man inom sig.....hur man kommer dit är en annan femma. Men att medvetet vilja uppnå genuinitet för en en bit åt det hållet | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2012-08-03 11:50 | |
![]() | Mattouka. Jag antar att din fråga är riktad till Corlini, eftersom jag inte kan tolka nåt som jag inte har djupare kunskap om. | |
| Mattouka | 2012-08-03 12:00 | |
![]() | @ xMatrix Man bara VET alltså. De som är sjuka och fattiga vet ju att de gör fel också för annars skulle ju allt vara bra. Men du anser alltså inte att det går att beskriva hur man gör när man gör rätt? Det bara blir liksom? Eller hur menar du? | |