Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 89 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mattouka | 2012-08-03 12:01 | |
![]() | @ Nora1 Ok. Då får jag vänta in corlini då så kanske hon kan utveckla hur det fungerar. För något måste det väl stå i boken om hur man gör? Och hur man vet att man gör rätt? | |
| Mattouka | 2012-08-03 12:14 | |
![]() | "man kommer mycket längre än de flesta verkar tro bara genom att se möjligheter i allt och inte tänka negativt. det finns möjligheter i allt. varenda liten misär, nederlag, motgång som är trist, jobbig, sorglig kan faktiskt ganska snart nyttjas att öppna nya dörrar och möjligheter istället för att självömka och se hinder. 99% av alla andra påståenden är ursäkter och undanflykter, bortförklarningar och svepskäl" Corlini skriver ovan att det finns möjligheter i allt. De som dör gör alltså bort sig? | |
| Triss - Ej medlem längre | 2012-08-03 12:21 | |
![]() | Japp :) | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-08-03 12:31 | |
![]() | sen kommer ju nästa fråga vad som egentligen är positivt och negativt, det behöver ju inte vara lika för alla. jag har en bekants bekant som applåderade Breivik. Han hade själv oroat sig för islamiseringen i norden så Breiviks dåd kom som ett svar på hans böner. positivt för honom, men det finns nog ett par norrmän som inte riktigt håller med. var hans övertygelse mer genuin än medlemmarnas i de politiska ungdomsförbunden på utöya? | |
| Mattouka | 2012-08-03 12:52 | |
![]() | Varför väljer Oprah att gå upp i vikt och vara tjock ibland om hon är så bra på LOA och LOA är så bra? Varför misslyckas de insatta och varför dör folk? Jag förstår inte alls detta. | |
| Mattouka | 2012-08-03 12:53 | |
![]() | Varför vinner inte alla i OS? Varför kan inte ALLA använda LOA? Bara vissa utvalda som vägar säga hur man gör? | |
| Mattouka | 2012-08-03 12:55 | |
![]() | Hur kan det finnas en bok som säger hur man gör och corlini förstår detta men hon kan inte förklara för oss hur man gör? | |
| kajfrid - Ej medlem längre | 2012-08-03 13:20 | |
![]() | Svar på alla dessa frågor, som framgår av de senaste inläggen, finns i boken. Så sluta diskutera ett ämne, som ni inte begriper. Läs boken först - börja diskutera sedan! | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-08-03 13:47 | |
![]() | Måste man ha läst bibeln för att inte tro på gud? Alla svar finns i den boken med. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-08-03 13:47 | |
![]() | för de som tror. Genuint. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-08-03 13:50 | |
![]() | the burden of proof: om varför det är den som kommer med ett otroligt påstående som måste förklara sig och inte de som ifrågasätter. den är 11 minuter och på engelska, men det räcker med att se typ den första eller första två minuterna för att förstå. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-08-03 13:50 | |
![]() | oj sorry, glömde länken. (har länkat den en gång tidigare i tråden) www.youtube.com/watc...ay Bys8gaJY | |
| le-lou | 2012-08-03 13:51 | |
![]() | Tyvärr har jag läst eländet och det är trevlig söndagsunderhållninh (fast filmen är roligare). Jag har svårt att förstå att det finns folk som tar det på allvar bara. Har lika svårt att förstå en väninna till mig som betalar pengar för att se Terry Evans stå på en scen och lura människor. | |
| Mattouka | 2012-08-03 13:53 | |
![]() | @ kajfrid Kan du inte förklara för jag förstår faktiskt inte? | |
| uffew | 2012-08-03 14:02 | |
![]() | Boken och filmen tar alltså upp VAD man ska göra. Tänka positiva genuina tankar som genererar positiva känslor. På så vis undviker man negativa tankar och känslor Okej, HUR gör man det då? HUR ser rationalen ut? | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2012-08-03 14:05 | |
![]() | JesusGudsson. Det är inte jämförbart. Här finns det en bok som facit och den diskuteras. Den finns uppenbarligen fysiskt. Den som försvarar den har läst den, men det finns inget som säger att den personen tolkar den rätt. Därför kan du inte skrota boken. Du måste läsa den för att kunna argumentera mot. På samma sätt som jag inte röstar på eller inte röstar på ett parti för att två personer beskriver vad partiet står för. | |
| Mattouka | 2012-08-03 14:23 | |
![]() | @ Nora1 Tror du själv att rymden kan ta emot tankar och skicka mat till svältande eller pennställ till människor? | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-08-03 15:03 | |
![]() | Nora: Nej. Jag behöver inte ha läst en bok som påstår något som inte går att bevisa, för att säga att jag inte tror på det som inte kan bevisas. På samma sätt som jag inte behöver ha läst bibeln för att säga att jag inte tror på någon gud. Om jag skriver en bok på tusen sidor om hur man kan bli yngre istället för äldre genom att tänka på ett speciellt sätt, måste du då läsa den för att kunna avfärda hela idén som löjlig? | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2012-08-03 15:21 | |
![]() | JesusGudsson. Nej, du behöver inte. Men det vore klokt. Du skulle bli mer trovärdig då. Om det går att bevisa vet du ju inte förrän du läst boken så att du vet om det dom skriver går eller inte går att bevisa. Det finns väl ingen som recencerar en bok som dom inte läst? Om du skriver en sån bok kommer i alla fall jag att läsa den innan jag går in i en debatt, även om jag misstänker att den är löjlig redan innan. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-08-03 15:29 | |
![]() | Nora1: har du något svar till Mattouka här ovan? Jag har läst The Secret och mitt omdöme är: Skit. | |