Spelrum
Giraffen | 32 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 31 |
Inloggade | 64 |
Mobilspel
Pågående | 19 693 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Lågintensiv | 2015-12-21 19:16 | |
![]() | "Hade det varit svennar hade det kanske varit hatbrott." Jag vill isolera den kommentaren för att liminal själv skall få chans att se det tveksamma med den. | |
janne121212 | 2015-12-21 19:27 | |
![]() | Visst är kommentaren underbar. Hjärntvätten fullbordad. Massmedia gnuggar händerna. | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-21 20:08 | |
![]() | Fokusera på det jag skrev före det så förstår du vad jag vill ha sagt i alla fall. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2015-12-21 21:30 | |
![]() | Rhotheta: Tänk att man kunde ana en sån kommentar. :) Du påminner mig lite om Sheldon. Lika lönlös att diskutera med.... | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-21 23:30 | |
![]() | "Etnicitet spelar inte så stor roll. Däremot motiv. Hade det varit svennar kanske det hade varit hatbrott och det är mer anmärkningsvärt, tycker i alla fall jag." Vad är det du vill ha sagt? | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-21 23:34 | |
![]() | Att hat mest finns hos svenskar...? | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-21 23:37 | |
![]() | Att det inte är någon nyhet att en del asylansökare är farliga för omvärlden? | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-22 02:03 | |
![]() | Att etnicitet inte spelar så stor roll. Däremot motiv. | |
Bisonbox | 2015-12-22 08:59 | |
![]() | Män är statistiskt farligare.... Socialbidragstagare eller personer utan gymnasieexamen är avsevärt farligare. Vill vi minska kriminalitet så ska vi förstås jobba på orsak och inte utgå från etnicitet. I pressen står det mer om små bråk på förläggningar där människor bor trångt och från alla världen hörn än vad som har stått om 43 nedbrända asylboenden. Ert tjafs om att pressen mörkar är bara så tröttsamt och man barra undra vem som är hjärntvättad. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-22 09:01 | |
![]() | Du har en gissning på motiv om det är svenskar som utför ett dåd - och en annan om det inte är det. Hur kommer det sig? | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-22 09:15 | |
![]() | "Män är statistiskt farligare.... Socialbidragstagare eller personer utan gymnasieexamen är avsevärt farligare. Vill vi minska kriminalitet så ska vi förstås jobba på orsak och inte utgå från etnicitet." Då är det ju ur den synvinkeln lite lustigt att majoriteten av de som kommer befinner sig i nämnda kategorier - återigen, jag påstår inte att det har med etnicitet att göra - det blir mycket med att jobba på orsak när det hela tiden blir fler i de här kategorierna. Inga samhällen är fria från individer som klarar sig sämre än andra av olika orsaker - och de individer som klarar sig sämre och hänfaller åt kriminalitet är inte onda eller "dåliga människor" enligt mig. Men de kostar samhället mycket resurser - därför bör man hushålla med de resurser som ska användas till att hjälpa de som hamnar snett. Vi har så det räcker nu - det enda vettiga är att inte ta in fler är absolut minimum. Vill vi minska kriminalitet bör vi först och främst sluta att fylla på med fler fattiga och låg/outbildade människor. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2015-12-22 09:23 | |
![]() | Låt oss bara se på sannolikheten Är det mer sannolikt att flyktingar som kommer hit och behöver boende letar upp framtida (ännu ej öppna flyktingboenden) och eldar upp de än att motståndare till flyktingar (föreslagsvis SDare) eldar upp dessa boenden för att slippa att flyktingar flyttar in i förövarens förmodade närhet? Vad finner ni mest sannolikt även utan att någon haffats? | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-22 09:26 | |
![]() | mest sannolikt med flyktingmotståndare - självklart :) | |
mz_lzrd | 2015-12-22 09:30 | |
![]() | liminal, vill påpeka att med profitörerna menar jag Jan Emanuel (3600:-/dag per ensamkommande!) och Bert Karlsson och många fler. De sk asylbaronerna. Det är vår regering som möjliggör deras rofferi. loco, jag tror att en hel del tilltänkta asylboenden eldas upp för att folk är riktigt arga på asylbaronerna. Men jag kan givetvis inte veta, bara spekulera. Liksom du spekulerar om att det skulle vara "SDare" som eldar. | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-22 09:41 | |
![]() | carlmartin, Vad loco sa. Efter allt tal om överrepresentation torde det vara uppenbart vad jag menade. | |
Rhotheta | 2015-12-22 09:59 | |
![]() | Liminal. Är din tes att asylinvandringen inte ökar på brottsligheten i samhället? Annars förstår jag inte resonemanget. Tycker du att den är för låg i dag? | |
Rhotheta | 2015-12-22 10:15 | |
![]() | Vidare: En petitess men som ni argumenterar ser det ut som om ni försöker ge sken av att 43 tilltänkta boenden bränts ned, eftersom ingen av er rättar den andre. (Liminal och locomondo, så klart.) | |
micro113 | 2015-12-22 10:17 | |
![]() | Locomondo En tredjedel av bränderna har startat inne på boendena .. så det är väl inte helt osökt att anta att en hel del av bränderna inte startats vare sig av SD:are eller andra flyktingmotståndare utan av flyktingarna själva. Kanske i missnöje över det tilldelade boendet t ex. sverigesradio.se/sid...el =6321955 | |
micro113 | 2015-12-22 10:19 | |
![]() | Ur Artikeln "– När man förtätar och tar in fler boende, asylsökanden, in på de här boendena, så är det stort tryck. Många har ingen sysselsättning, de får ingen utbildning, och det skapar lätt konflikt, stök och bråk. I vissa fall har det tyvärr lett till att man sätter eld på filtar och så vidare. Säpo uppger för Ekot att de ännu inte vill dra några slutsatser, men att det inte finns något som just nu talar för att den så kallade vit makt-miljön eller brottsaktiva aktörer som Säpo följer ligger bakom attackerna" sverigesradio.se/sid...el =6321955 | |
mz_lzrd | 2015-12-22 10:35 | |
![]() | Att bränna tilltänkta asylboenden är i princip det som återstår om man vill protestera mot den förda flyktingpolitiken. Demokratiska vägar är stängda, SD får inget inflytande. Att gå ut under eget namn och protestera leder till yrkesförbud (Susanne Resmark, fam Carling). Förhoppningen är ju att folk bara ska resignera och foga sig. Men så gör de inte det! Oj! Regeringen återigen himla liksom förbluffad! | |