Spelrum
| Giraffen | 54 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 87 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nora1 - Ej medlem längre | 2012-08-03 15:53 | |
![]() | Jag återkommer med mitt omdöme när jag läst boken. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-08-03 15:54 | |
![]() | Jag recenserar inte boken. Jag diskuterar idén om LOA, om hur det inte kan anses vara en naturlag, hur man inte kan säga att något är fakta som morgondagens forskare säkert kommer komma på. Återigen, det är inte jag som behöver vara trovärdig. Jag har inte kommit med något otroligt påstående som behöver förklaras eller bevisas. Vad är det i mina frågor till LOA-anhängarna som behöver trovärdighet? Det är frågor. SVAREN behöver trovärdighet. | |
| Mattouka | 2012-08-03 16:07 | |
![]() | @ Nora1 Så du måste läsa boken för att kunna svara på om du tror att rymden kan ta emot tankar och skicka mat till svältande och pennställ till de som tänker "pennställ"? Det är inget som du kan svara på alls innan du läst boken? | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2012-08-03 16:08 | |
![]() | Så här öppnades tråden och det är väl det vi diskuterar? Någon här som läst boken "the secret" och använder er av LOA i er vardag? hur har det påverkat ert liv isf. | |
| Mattouka | 2012-08-03 16:14 | |
![]() | Och sen frågar man de som använder LOA om hur det fungerar. Till exempel hur man gör för att tänka äkta/genuina tankar så att man slipper svälta om man är ett svältande barn i Indien eller Afrika. Det vore väldigt bra om vi fick veta det så att vi kan informera svältande barn och även svältande vuxna så att de kan få mat att äta. Det vore väl bra? | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2012-08-03 16:23 | |
![]() | Min fråga till dig Mattouka: Har du läst boken? | |
| jellyflower | 2012-08-03 16:31 | |
![]() | Jo, det har besvarats i tråden, mattouka. De svältande i Afrika ska tänka: "Mat, mat, måste hitta mat" istället för "hungrig, hungrig". Då kommer de nämligen att känna sig mindre hungriga och öka sina chanser att hitta mat. Och om de inte gör det så har de ju bara sig själv att skylla, de har tänkt fel. Det tolkar jag som att det ligger en massa mat och dräller i svältkatastrofområdena, men att de lata offerkoftebärande dumskallarna som bor där sitter och funderar över sin hunger istället för att ta sig i kragen och mha tankens egen inneboende kraft plocka åt sig all denna tillgängliga mat. Vanligen tolkar man ju begreppet svältkatastrof som att det råder ett underskott på mat, så att den inte räcker åt alla som behöver den. Men det är alltså fel, svältkatastrof är bara ett slags feltänk, en fråga om inställning. | |
| jellyflower | 2012-08-03 16:32 | |
![]() | Nora1, jag har inte läst Mein Kampf men Hitlers idéer är jag någorlunda bekant med och anser dem inte vara mycket att hänga i julgranen. | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2012-08-03 16:41 | |
![]() | Om jag säger så här då: Om det står i LOA det som ni beskriver. Typ att fattiga och sjuka på något sätt har sig själva att skylla . Då kommer även jag att tyckka att boken är skit. Men jag vet inte om de som marknadsför den här har läst/förstått rätt och därför kan jag inte säga att boken är skit innan jag läst den. Jag har läst utvalda delar av Mein Kampf och det är en vidrig läsning. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-08-03 16:52 | |
![]() | Nora. Ja så öppnades tråden, men det ser du väl själv när du läser tråden att diskussionen är mer inriktad på LOA's påvisbara eller icke påvisbara existens eller ens möjligheten av densamma. Hade det varit en bokrecension hade tråden mer handlat om hur boken stod i förhållande till andra böcker i ämnet. Detsamma om hur folk använder sig av LOA i sin vardag, det har väl besvarats lite men det är ju helt klart inte det tråden handlar om ifall man tar sig tid att läsa den. Så vad är det du vill göra? Ska bara folk som håller med varandra om LOA diskutera? Jag kan iofs respektera det, det kan säkert vara jobbigt att bli ifrågasatt hela tiden. Men då skulle jag hellre höra det från trådstartaren. Den personen har dock livligt deltagit i diskussionen som löpt under de här sidorna, så om den personen skulle göra det nu helt plötsligt så skulle jag fortfarande respektera det, MEN jag skulle gjort det med en liten liten aning om att personen nu griper efter halmstrån för att slippa erkänna att diskussionen är förlorad. | |
| uffew | 2012-08-03 18:58 | |
![]() | Kan någon av LOA förespråkarna förklara hur man blir av med negativa tankar? Är det bara att tänka positivt? | |
| corlini | 2012-08-03 19:22 | |
![]() | uffew, ställ dig själv frågan kring dina negativa tankar är väl det första steget. och sedan fortsätta ställa sig själv frågor varje gång man börjar vackla. det skulle vara mitt råd. saknar personlig erfarenhet av det eftersom jag aldrig tyckt negativa tankar vart särskilt meningsfulla att fylla mitt inre med. vad får du ut av det, på vilket sätt ger det dig bra feedback, på vilket sätt gör det din vardag bättre, vad hjälper det, på vilket sätt utvecklar det dig, är det dethär du vill, osv. sedan funderar du lite... finns det andra infallsvinklar, kan jag se det på ett annat sätt, hur bryter jag mönstret, vad vill jag egentligen, är jag glad och lycklig osv. du som gillar psygologi och kbt etc. hur svårt är det? faktiskt inte ett skit svårare än man gör det till. däremot en mental tröskel eftersom det negativa, offerrollen, den nedtryckta etc känslan är den man är bekant med, trygg med, känner igen sig i och har blivit. man vet vad man har men inte vad man får och många vågar inte ta steget eller börja tro de varken kan eller är värda. men som sagt, hur svårt är det. själv är värsta fienden. handlar bara om att lära sig att släppa taget. vågar man inte blicka framåt eller sätta sig in i hur det skulle vara måste man lära sig att släppa taget kring det invanda. | |
| xMatrix | 2012-08-03 19:25 | |
![]() | Det räcker inte att bara tänka positivt. Först måste man acceptera de negativa tankarna. Våga titta noga på dessa och typ äga dem. Sen kan man ändra på dessa och först tvinga sig själv att tänka om i positiva banor. Denna process tar tid och kräver att man är mycket medvetenom vilka tankar man tänker... Mycket förenklat men hoppas du fattar galoppen uffew | |
| corlini | 2012-08-03 19:28 | |
![]() | jag tycker det är ganska skrämmande att det är så många som undrar hur blir man genuin, hur är man äkta, hur vet man att känslan och tanken är äkta osv??? skämtar ni? om man inte tvivlar ett dyft, inte har baktanke, inte känner tveksamhet, inte har en plan B, inte överväger alternativ osv är det väl äkta och genuint? | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-08-03 19:35 | |
![]() | corlini med tanke på vad LOA ger i utbyte om man är genuin så är det väl klart att folk inte känner igen sig. Helt plötsligt kan man styra världen med sina tankar, man kan hoppa ut genom fönstret och flyga oskadd ner till marken från 10:e våningen. Bara man tror riktigt genuint. Jag känner definitivt inte igen mig i det där. Har aldrig upplevt den känslan. Jag har naturligtvis varit helt säker på min sak många gånger i mitt liv, men då har det varit av erfarenhet och kunskap och inte blind tro till något som inte kan bevisas. | |
| corlini | 2012-08-03 19:48 | |
![]() | jaha, det var ett ganska orealistiskt sätt att tolka sin egen tankes kraft på. överdriver du alltid eller är det bara när du vill göra dig omöjlig? din tanke formar dig och din vardag och ditt liv, det du tänker blir ditt agerande. du attraherar det du söker och vill i allt större utsträckning. resultatet är att din tanke attraherar saker, personer, händelser till ditt liv. och det gör den varesig det är i negativ eller positiv bemärkelse. blir en negativ och reserverad person glad och utagerande av att inte bryta sitt tankemönster? hur orealistiskt är det att föra debatten på den nivån istället för att tala om att flyga ut genom fönster på höga hus? | |
| Mattouka | 2012-08-03 19:50 | |
![]() | Det är väl mer konstigt corlini att du inte kan beskriva hur man gör när man ska ha äkta/genuina känslor. Det är ju du som propagerar för det och säger att det fungerar. Hur gör man? Hur ska svältande barn i Indien göra för att vara nog äkta för att få mat? | |
| xMatrix | 2012-08-03 19:54 | |
![]() | Hur får man in något nytt i sitt liv om allt baseras på erfarenheter och kunskap Jesus? Har du aldrig varit helt övertygad om något som du aldrig provat eller visste något om? Upprepar man då inte samma sak om och om igen om det baseras på gamla meriter? | |
| xMatrix | 2012-08-03 19:56 | |
![]() | Det är ofta när man är ute på okänd mark som man verkligen kan hitta sig själv... Sitt sanna jag | |
| BornAgain - Ej medlem längre | 2012-08-03 20:03 | |
![]() | Det är när man känner lukten av sin egen avföring man börjar undra vem man verkligen är. - Arne Anka | |