Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 33 |
Inloggade | 63 |
Mobilspel
Pågående | 19 693 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-12-22 13:34 | |
![]() | micro. Jag följer tråden i mitt eget inlägg och du kan inte bara kasta dig in utan att förstå vad som är den röda tråden för mig. (Det här är ett ofta återkommande fel som du gör och som trasslar till mycket . Min åsikt förstås). | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-12-22 13:36 | |
![]() | Janne. Mitt liv består av annat än att reta mig på flyktingar så jag överlåter och rättsväsendet att sköta den detaljen. | |
micro113 | 2015-12-22 13:38 | |
![]() | Nora1 Tillåt mig garva. Du sitter alltså och pratar med dig själv i tråden - och på ett sådant sätt så att ingen kan följa din tankegång? Sånt har man väl dagböcker och bloggar till - inte debattforum. | |
micro113 | 2015-12-22 13:39 | |
![]() | Dessutom är ju ett förslag att du inte adresserar mig om du pratar med dig själv .... Du skrev "micro. Om någon eldar upp andras egendom så är det rättsväsendet som utreder och delar ut straff. Ingen ska ta lagen i egna händer. Varför ens tänka den tanken? Nästa gång tycker de kanske att det är ok att elda upp ditt hus om du retar dem på något sätt. Brottsliga handlingar ska alltid starkt beivras oavsett vem som utför dem." | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-12-22 13:43 | |
![]() | micro. Ok. Jag kan ha fel. Men jag orkar inte börja om och diskutera ifrån början de åsikter jag redan framfört. Så jag ger dig rätt. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-12-22 13:56 | |
![]() | micro. Jag ber om ursäkt. Det är inte ditt fel om jag inte lyckas göra mig förstådd. | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-22 14:06 | |
![]() | Rhotheta, 1) Nej. 2) Trams. 3) Också trams. På 100 invandrare får du möjligen 12 brottslingar; 7 fler än på 100 pursvenskar. Det är negativt. Men det gör det inte rimligt att tala om att vi importerar kriminalitet. | |
micro113 | 2015-12-22 14:15 | |
![]() | Nora1 Det är okej. Ber om ursäkt för att jag var sarkastisk i ena inlägget. | |
micro113 | 2015-12-22 14:17 | |
![]() | liminal Om man få in 7 fler brottslingar för varje 100 som kommer - är det då inte "importerad/mottagen" brottslighet? | |
micro113 | 2015-12-22 14:18 | |
![]() | Dessutom borde ju 12 fler per hundra - ge just 12 fler brottslingar i samhället - och antalet brottsaktiva invandrare/flyktingar i förhållande till antalet brottsaktiva svenskar lär ju öka i den takten. | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-22 14:39 | |
![]() | Tycker ni att vi föder brottslighet när föräldrar med försörjningsstöd föder söner som aldrig går ut gymnasiet? | |
janne121212 | 2015-12-22 14:48 | |
![]() | Liminal kanske lite väl tufft att påstå, men du vet väl att invandrare är kraftigt överrepresenterade både som försörjningsstödstagare och elever som aldrig går ut gymnasiet. Framtidens statistik lär ju inte förbättra situationen nämnvärt. | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-22 15:08 | |
![]() | Varför talas det då på det sättet? Varför talar man om att importera våldtäktsmän när de (misstänkta) är 0,22 % av invandrarna? | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2015-12-22 15:30 | |
![]() | Handikappade och utvecklingsstörda är också överrepresenterade som bidragstagare och extra kostsamma i praktiken livet ut. Vad vill Janne göra med dessa? | |
Rhotheta | 2015-12-22 15:38 | |
![]() | Innan vi går vidare med siffror är det kanske läge att stanna upp och fundera på skillnaden mellan: "Vi tar inte emot. Resor hit avrådes för allas bästa." och "Jaha, då blir det gaskammaren för dig. Vi håller på och rensar i genpoolen, ser du". | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2015-12-22 15:46 | |
![]() | Vi talade om överrepresentation och kostnader. Vill du göra skillnad på etnicitet där Rhotheta? | |
mz_lzrd | 2015-12-22 15:54 | |
![]() | Locomondo, det där om utvecklingsstörda och handikappade var verkligen extra vedervärdigt. Att begå våldsbrott som våldtäkt är något man gör av fri vilja. Ja - tänka sig, även flyktingar och invandrare har fri vilja! Det är inte så att kulturella påbud från hemlandet TVINGAR någon att åka till Sverige och våldta. Det är ett val som våldtäktsmannen gör. Ingen väljer att vara utvecklingsstörd eller handikappad. | |
micro113 | 2015-12-22 15:54 | |
![]() | Locomondo 1) Det gäller väl också de handikappade, krigsskadade och utvecklingsstörda som kommer hit? 2) Handikappade och utvecklingsstörda är bland svenskar underrepresenterade i brott .. Och invandrare med handikapp överrepresenterade -- inte bara gällande våldsbrott utan också gällande bedrägerier och bidragsbrott. 3) Anser du att infödda handikappade och utvecklingsstörda är ett importerat/inflyttat problem? 4) Det är skillnad på brottsbenägenhet också i de grupperna - ja. | |
micro113 | 2015-12-22 15:57 | |
![]() | mz_lzrd När det gäller handikappade så har vi assistenthärvorna - bedrägerier och självförvållade handikapp som uppkommit i samband med brott .. t ex den terroristdömde som skadade sig i Syrien men skall vårdas och bekostas av Sverige. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2015-12-22 15:59 | |
![]() | Mz_lzrd: Ursäkta men vad svarar du på? Läste du mitt inlägg samt det inlägget jag svarade på? | |