Spelrum
| Giraffen | 51 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 89 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nyckelpigan_ | 2012-08-04 00:29 | |
![]() | Carl Martin - visst är den delen av Loa tilltalande. För mig logiskt då vi har ett mål eller ett tankesätt medvetet eller ej. Det är resten av Loa som är typ skrämmande! | |
| nyckelpigan_ | 2012-08-04 00:30 | |
![]() | Precis som alla andra (enligt mig) farliga sätt som finns i sekter och liknande. Kanske du förstår varför en del personer här är upprörda nu? | |
| nyckelpigan_ | 2012-08-04 00:33 | |
![]() | Det är alltså en stor skillnad mellan att vara Loa anhängare och att vara någon som är målmedveten. Väljer att tänka positivt och ta tag i saker och ting. Kontra Loa-kärnan som här så mycket diskuterats. Kanske du tycker att Loa kärnan är okej - och visst alla får tycka och tro vad de vill. Då får man också ta kommentarerna. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2012-08-04 00:39 | |
![]() | de är till viss del upprörda för att de önskar att vara det. de använder mycket tid på saker som upprör dem. egentligen är det inte särskilt viktigt om någon tror på något annat än du gör. det viktiga är vad du själv tror på. och vad du använder din tid till. jag håller med om att det kan vara farligt med "tilldragande" sekter som lovar runt och håller tunt och mest är ute efter att tjäna pengar. det är lite sorgligt. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2012-08-04 00:41 | |
![]() | man behöver inte ta kommentarerna. man väljer själv vad man vill ägna sig åt. själv tänkte jag gå och lägga mig. och det alldeles oavsett om du kommenterar eller ej. | |
| nyckelpigan_ | 2012-08-04 01:38 | |
![]() | Carl Martin - för mig så är det en varningssignal när någon talar om vad andra känner och tänker. Själv har jag en helt annan uppfattning om varför de är upprörda. Ja, det är viktigt vad man tror på och använder sin tid till. Tex att motverka negativa och farliga tankesätt som kärnan i LOA gör. Det farliga är som sagt att det är lite lull-lull innan som är logiskt och tilldragande. Precis som allt annat som är destruktivt - sekter, droger osv. Det är min åsikt. Hoppas du sussar sött. | |
| le-lou | 2012-08-04 01:58 | |
![]() | carl-martin, tyvärr lyckades du inte riktigt med kopplingen. Jag undrar om du själv förstår riktigt vad du skrivit för jag läser en massa mumbo jumbo tyvärr. Det håller inte. Åter igen: vad är kopplingen med LOA? Försök ta det med en mening den här gången. "Verkligheten är komplex - människan förstår den till en viss gräns." Det är typ det jag förstått att du menar. Resten har jag inte en susning om. Och man omedvetet drar till sig saker för att man önskar - det som LOA poängterar, carlmartin: Du skriver att du håller med om det. Varför håller du med om det? Fungerar det så? Alltså, känns som en klockren tankevurpa :D: Såhär: Om man drar till sig saker som man önskar omedvetet (enligt dig och LOA)- hur kan vi då dra den slutsatsen.... att vi faktiskt har önskat oss det? Det var ju omedvetet? | |
| marmeladov22 | 2012-08-04 07:06 | |
![]() | lelou: du vet väl inte vad de gick och tänkte eller kände. Barnsliga argument från dig. Varför är du så rädd för andlighet`? Jag tror att du såg saker som barn och helt enkelt är skiträdd för det man inte kan se. | |
| corlini | 2012-08-04 07:38 | |
![]() | le-lou, jag har ett svar på din sista fråga till carl-martin. - för att ditt undermedvetna, ditt omedvetna är en del av dig och dina tankar. det du tänker och det sätt du tänker på utgör dig och utformar din personlighet. dina medvetna tankar, dina medvetna prioriteringar, dina medvetna tankebanor och ditt tankesätt är du och ju stabilare och säkrare du är desto större likhet formas mellan dina medvetna tankar och dina undermedvetna. låtet flummigt men är logiskt. tex hitler, undermedvetet älskade han nog inte judar och färgade. reinfeldt har nog inte en marxistisk filosofi omedvetet eller en undermedveten önskan om att sverige ska bli ett nytt cccp. mao ditt undermedvetna går stick i stäv med ditt vanliga tankesätt. gör det inte det är du nog ett fall för kraftig personlighetsstörning. alltså attraherar även ditt undermedvetna. drar du till dig saker du inte önskar så behöver det nödvändigtvis inte vara du som drog till dig det utan faktiskt någon eller något annat som drog dig till "det". men sannorlikast är ju att du faktiskt drog till dig det (indirekt orsakade det) själv genom ditt sätt att vara, tänka osv. ni talade om att jag skulle behöva uppleva livskriser och då få ett psykiskt sammanbrott??!! det var både roligt och patetiskt av er. ni har ingen aning om min historik eller vad jag gått igenom så det där var högst hypotetiskt och vilt gissat av er. sammanbrott är inte min grej, sammanbrott drabbar den som inte står i kontakt med sig själv till 100%. känner du dig själv, har järnkoll på dina känslor, hur du funkar, dina tankar och vet hur du reagerar på olika saker så påverkas du inte lika allvarligt psykologiskt av omvälvande tragik. det som för andra kan vara ett raserande av tillvaron blir ist ett kraftig bakslag men man går vidare. det finns en inre överlevnadsinstinkt, vilja och en drivmotor som för en framåt och ett tankesätt som format den egna styrkan hos alla personer, hos de som bryter samman, ger upp, går under, blir knäppa, tappar greppet etc är dessa egenskaper inte särskilt starka. de har antingen alltid varit svaga eller försvagats av personen själv. detta genom personens sätt att tänka, genom personens inställning, självkännedom, självförtroende osv. kort sagt, sammanbrott är inte min grej. det har tyvärr hänt saker som skulle motiverat det men nej, jag ser ingen poäng med det. det gynnar ingen i min närhet och det är inte bra för mig, inte bra för barnen så varför skulle jag. | |
| Mouche - Administratör | 2012-08-04 10:41 | |
![]() | Le-lou: Nu är det dags att du tar din morgonpromenad på en timme eller så. Sånt här är onödigt. Och Marmeladov: Sköt ditt och ge tusan i att leka amatör-sierska/psykolog! Och till den det berör: Det är inte upp till gängse spelare/skribent här att uppmana andra att lämna trådar. Mouche PS: stänger tråden en stund. | |
| Mouche - Administratör | 2012-08-04 10:58 | |
![]() | Då kör vi igen. Men ta nu och hoppa över storgrälen. En mängd inlägg raderade. Mouche | |
| xMatrix | 2012-08-04 12:03 | |
![]() | Deepak Chopra säger bla: " egenskaper vi ser starkt i andra existerar starkt inom oss själva, När vi vågat acceptera ALLA aspekter av oss själva inklusive de som vi skäms över, eller inte vill kännas vid. Vi behöver inse att vi är fullständiga människor med alla våra egenskaper oavsett vad vi eller andra anser om dessa egenskaper. Vi tendetar att förneka våra mörka sidor inom oss bara för att projicera dessa kvalitéer på vår omgivning och då attrahera dessa mörka sidor. Sen förstår vi inte varför man drar till sig dessa mörkheter. När man ''äger' alla sina sidor har man chansen att bli fri från dessa. Fördömandet sker när vi ömer våra kvalitéer som bra -dåliga, rätt -fel. " Min poäng med detta är att noga fundera på varför man blir så upprörd tex över Corlinis åsikter när det enda hon vill är attfförklara sin syn på Loa genom olika exempel | |
| Mattouka | 2012-08-04 12:24 | |
![]() | xMatrix När man säger att svältande människor i katastrofområden tänker fel så är det väl klart att man får kritik. När man säger att sjuka människor väljer det för att de har omedvetna tankar och vill dö i cancer är det väl klart att man får kritik. Varför får corlini kritik, vill hon omedvetet ha kritik och därför häver ur sig en massa psyksjukt snack för att hon vill tycka synd om sig själv? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-08-04 12:29 | |
![]() | Jag tycker hela grejen är trams men jag har inte sett något psyksjukt snack från corlinis sida. Varför är det så hotfullt med främmande åsikter? Det är skrämmande på gränsen till osunt när folk är så kategoriska och fördömande. | |
| xMatrix | 2012-08-04 12:40 | |
![]() | Håller med dig Sylvia om ditt sista och respekterar det första | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-08-04 12:42 | |
![]() | Tack, låt oss hoppas att det smittar. :) | |
| xMatrix | 2012-08-04 12:48 | |
![]() | :-) | |
| Mattouka | 2012-08-04 12:53 | |
![]() | Visst är man psyksjuk om man tror att rymden skicka pennställ. Det tror jag varje frisk människa tycker. Det är inte normala tankar. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-08-04 12:58 | |
![]() | Jag tycker att det är sunt att reagera på rappakalja om hur hjärnan, nervsystemet och psykologi fungerar. Detta blandat med en häpnadsväckande cynism och egoism. | |
| Sote | 2012-08-04 13:16 | |
![]() | Corlini du har i någon tråd skrivit lite om dina svårigheter du gick igenom innan du på alldeles egen hand tog dig dit du är idag. Jättebra att du fixade det men det är rätt stor skillnad på att leva i ett destruktivt förhållande och att tex förlora ett barn. Att se det som en svaghet att bryta ihop när något svårt drabbar en tyder mer på att du har svårigheter att våga känna än att du är en stark person. Det är faktiskt mer hälsosamt att först bryta ihop innan man går vidare. En person som förlorar sitt barn och fortsätter som om ingenting har hänt måste ha stora psykiska bakomliggande problem. Det är inte friskt och det är definitivt inte ett tecken på styrka. Och det där med att du på egen maskin tog dig dit du är idag är väl inte heller hela sanningen, vägen dit har ju gått via en rik man. Hade han inte haft pengar så skulle du nog inte suttit på en hästgård idag utan kanske i en trea i förorten eller är depås attdu inte hade gift dig med honom då? | |