Spelrum
Giraffen | 33 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 33 |
Inloggade | 67 |
Mobilspel
Pågående | 19 693 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-22 17:57 | |
![]() | Micro, Du får sista ordet. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-22 19:25 | |
![]() | ""Är det mer sannolikt att flyktingar som kommer hit och behöver boende letar upp framtida (ännu ej öppna flyktingboenden) och eldar upp de än att motståndare till flyktingar (föreslagsvis SDare) eldar upp dessa boenden för att slippa att flyktingar flyttar in i förövarens förmodade närhet?" Jag ser det som självklart fel att elda upp byggnader oavsett vem som gör det. De som gör det är fel ute. Är det mer att säga om den saken? Vad är poängen med inlägget? Vad är det jag missar när jag inte förstår varför det är viktigt att framhäva detta? | |
Lågintensiv | 2015-12-22 19:41 | |
![]() | Skuldfrågan ältas här också. Oavsett vem som tänder på, bränderna är en indikation på hur landet mår. Nån som säger emot? | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-22 19:44 | |
![]() | Jag håller med dig | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-22 19:58 | |
![]() | Loco - Har jag missat det, eller har du svarat på vad du får ut av BRÅ´s rapport? www.bra.se/bra/publi...nd et.html# | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-22 19:58 | |
![]() | Vad jag minns är det flera som har varit intresserade av en kommentar | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2015-12-22 20:08 | |
![]() | Janne: "Flyktingmotständare kan givetvis stå för en del, men problemet är ju att vi inte vet och då kan man inte peka ut vare sig gärningsman eller motiv." Men i fråga om inkommande flyktingar så "vet" du att vi importerar kriminella? | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2015-12-22 20:10 | |
![]() | CarlMartin: Jag återkommer när jag läst den. Har en del att leva irl (som kidsen säger). | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2015-12-22 20:17 | |
![]() | Jag ser direkt två saker. Majoriteten av alla brott begås av svenskar med svenska föräldrar. En stor del av brotten som begås av utlänningar begås av andra nordbor ( Danskar, Finnar och Norrmän). Bara så vi är klara över detta. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2015-12-22 20:19 | |
![]() | "BILDEN I HUVUDSAK DENSAMMA SOM I BRÅ:S FÖRRA STUDIE Invandrares risk att vara registrerade för brott har inte förändrats på något markant sätt sedan Brå:s förra studie som avsåg förhållandena under slutet av 1980-talet. Det innebär följande: • De allra flesta invandrare är inte registrerade för brott, vare sig i den förra studien eller i den nya." | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2015-12-22 20:21 | |
![]() | "Mönstret att ”invandrarnas barn” i Sverige i mindre utsträckning är registrerade för brott än de som själva invandrat, vilket är inter- nationellt ovanligt, står sig även i den nya studien." | |
micro113 | 2015-12-22 20:36 | |
![]() | Locomondo Och invandrare och invandrares barn är överrepresenterade avseende brott .. i synnerhet våldsbrott -- det står sig också i nya studien. Precis som den kraftiga överrepresentationen när det gäller våldtäkt. | |
janne121212 | 2015-12-22 21:30 | |
![]() | www.expressen.se/nyh...al dtakten/ Sverige är f-n i mig illa ute. Nu kan man inte döma ut straff för att förövarna ljuger om sin ålder. En av våldtäktsmännen angav 13 år som sin ålder, men en läkare bedömde honom till 18 år, han fick 6 mån., en annan slapp undan helt. Man kan heller inte utvisa dom eftersom man inte vet varifrån dom kommer. 6-9 mån. sluten ungdomsvård blir ju rena lyxlivet för någon som bor på gatan. Hur ska man kunna hindra dessa från att fortsätta med våldtäkter, rån, överfall och mord? Dom har ju ingenting att förlora. Det är bara det svenska samhället som står där som dom stora förlorarna. | |
janne121212 | 2015-12-22 21:33 | |
![]() | Det är mycket nu! www.expressen.se/nyh...yl boenden/ "Polisen ber nu om ökad bemanning på plats i form av väktare och ordningsvakter. – Varje vecka har vi någon allvarlig händelse. Det är mycket konfliktärenden, personer från olika sidor av konflikter och krig som hamnar mitt bland varandra. Det förstår man, att det kan bli problem. Det man också slås av är att det, inte dagligen men någon gång i veckan, är knivar inblandade. Vi har haft ett par incidenter med knivskärningar, säger Öhman vidare." | |
janne121212 | 2015-12-22 22:01 | |
![]() | Jag vet inte vad som oroar mig mest. Utveckling i sig eller det faktum att människor inte förstår vad som håller på att hända i vårt samhälle. Hur kan man leva med skygglappar och vägra se. Att hela tiden komma med ursäkter och påstå att det är inte så farligt, allt kommer att ordna sig, vi behöver bara "fixa till" integrationen, sen kan vi fortsätta i samma spår. När ska folk på allvar ta till sig att vi egentligen redan har passerat "the point of no return". Den våldtagna kvinnans berättelse, de efterföljande domarna och maktlösheten inför dessa killars framtid skakar i alla fall om mig rejält. | |
Lågintensiv | 2015-12-22 22:19 | |
![]() | Ja, hemskt hur laglösheten breder ut sig i den fria rörlighetens spår. | |
limpan__2 | 2015-12-22 22:43 | |
![]() | Instämmer, det är inte till fördel för någon som förespråkar just öppenhet att det saknas ordning och reda. Det öppna samhället klarar sig bara när det är ordning och reda och vi ser ju alltför tydligt vad som sker med öppenheten när man fallerar. | |
Lågintensiv | 2015-12-22 23:12 | |
![]() | Lagstiftningen måste uppdateras mot verkligheten. | |
vulcan | 2015-12-22 23:13 | |
![]() | Jag gillar inte diskussionen som varit idag kring bränder på tilltänkta flyktingboenden. Genom åren har jag många gånger irriterat mig på vissa debattörer på vänsterkanten när de kommer med standardfrasen "Ja visst är det fel med våld och skadegörelse, MEN..." ... och så kommer det mer eller mindre "förståelse" för folk som bränt lastbilar från slakterier, krossat skyltfönster under demonstrationer eller kastat sten mot poliser. Det är inte okej att bränna ner hus. Det är mordbrand, det är förstörelse av annans egendom. Hade det varit så att omkringboende människor blev misshandlade, rånade och våldtagna stup i ett runt flyktingförläggningar hade man väl möjligen - säger möjligen - kunnat tala om självförsvar. Men så är det ju inte. Lämna den där acceptansen åt vänstern. Nu är det viktigare än någonsin att vi som är kritiska mot den politik som förts och förs runt asyl, migration och integration utan att vara Sverigedemokrater markerar tydligt vad gränsen går. Vi ska varken acceptera eller visa "förståelse" för våld eller rasism. Inte minsta legitimitet ska vi ge åt nationalister som tycker det är okej att bränna ner andras hus eller sitta på nätet och hota och hata. | |
Lågintensiv | 2015-12-22 23:18 | |
![]() | Eller åt flyktingar som gör detsamma. Men det kanske var dem du avsåg?:) Jag kräks också på vålds- och upploppsvänstern. Icke-demokrati är alltid unket. | |