Spelrum
| Giraffen | 53 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 92 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2012-08-06 22:27 | |
![]() | "det är väldigt basic människokännedom och grundläggande social psykologi i samspel och signaler och vad de betyder, underliggande önskan etc. " Que? Sedan när har du koll på det tänker jag? För absolut inget av det du skrivit i den här tråden tyder på att du ens tagit en gymnasiekurs i psykologi. Din förklaring om stimuli här ovan bekräftar min tes, corlini "han stimulerade en tanke hos mig :) :) " Förklara gärna mer! Hm..fast egentligen snälla du, varför pratar du om saker du har absolut noll koll på, det fattar jag inget av ? Förstår du inte själv att du gör bort dig när du sitter och dribblar begrepp som du inte kan nåt av? Det är som att jag skulle sitta och pladdra bilmotorer och slänga mig med ord som jag inte ens förstår innebörden av. Du har inte ens hälften rätt i det du skriver och nu ska vi komma i håg att det inte är en åsikt, utan fakta. | |
| le-lou | 2012-08-06 22:32 | |
![]() | men corlini, du är en driftig individ och värd all respekt. tror ingen klarar av att göra det du gör, att hålla din takt och jag förstår också att du bara dig själv att tacka för allt du har, ingen har minsann serverat dig nåt. Du har minsann lärt dig att inte gnälla, utan att agera och tänka rätt. Du offrar utan att blinka, och vågar minsann misslyckas. Spotan fråga: Har du några fel och brister, alls? Har du någon att tacka i livet förutom dig själv? Trots allt detta...så sitter du liksom vi andra dödliga, i trådar här på betapet och gnäller på det ena och det andra. | |
| xMatrix | 2012-08-06 22:50 | |
![]() | Corlini, det är härligt att läsa om hur du vågar vara ' kärringen mot strömmen ' så att säga. Jag känner igen mycket av det du skriver i mig själv....bla att folk blir fascinerade av hur du lyckas... Jag fattar inte att le-lou verkar besitta ensamrätt till vilka böcker mamma ska läsa för att vara trovärdig? Att kalla något för blaj och hokuspokus ser jag som en rädsla för att 'hokuspokuset ' faktiskt har en sanning isig. Att kalla kskribenter för okunniga för att de inte stavar korrekt är ett skämt. Vad spelar det för roll egentligen? Att 'hokuspokus' utvecklas i takt med att nya tankar och idéer föds och följer kvantumfysikens utveckling kallar man modernt hokuspokus? Varför ska inte spiritualiteten utvecklas i takt med att man lär sig nya saker? Så föråldrat tänk.... Ungefär som psykologin också ansågs för inte alltför länge sedan. För vissa människor anses att ha rätt som det ultimata.....jag ställer mig frågan om dessa människor hellre har rätt än att vara lyckliga. ? Tyder verkligen på hybris att ro att det man själv skriver är rätt och alla andra har fel | |
| corlini | 2012-08-06 22:50 | |
![]() | ja lite måste man få gnälla av sig :) ja, jag har massa brister. kanske lider jag inte själv av dem direkt men visst belastar de mitt samvete ibland. jag är dålig på att höra av mig till vänner och familj, jag är dålig på empatigrejen, jag är dålig på att förstå att folk kan vara trötta eller tröttna, jag är dålig på att förstå att folk inte orkar jämt, jag är riktigt dålig på att acceptera att folk är lediga-reser-sover länge-slappar-har inget att göra osv får panik på folk och fattar inte vad de gör då??!! osv. och ja, ibland gnäller man lite men jag är inte den gnälliga typen. bröt två revben idag nedanför vänster skuldra när jag blev avkastad av en häst och föll illa. men sånt bekommer mig inte nämnvärt. hem och käka morfintabletter och upp på nästa häst, har ett mission och ett mål med dagens träningar. nu, sen middag klar. återkommer med det andra. Limpan, jag bemödar mig inte att besvara detdär. du vet faktiskt inte ett dyft om mig. ja, jag är ganska extrem och ja jag ställer höga krav på mig själv och andra, gränser skall passeras och man är inte trött föränn man spyr eller hostar blod. när fysiken säger ifrån då är man trött innan dess är det bara den mentala latmasken som säger "soffa - hem - lipa" kallar du det för att ha en exeptionell syn på sig själv så får du göra det men jag är jag och jag är en rastlös arbetsmyra med höga krav och mål. och jag klarar inte halvmessyrer. med undantaget min egna stavning. | |
| xMatrix | 2012-08-06 22:51 | |
![]() | Man ska läsa...skulle det stå på 6: e raden, inte mamma :-) | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-08-06 22:51 | |
![]() | Ibland är ett tuggummi bara ett tuggummi. | |
| ingson | 2012-08-06 23:02 | |
![]() | Väldans vad diskussionen handlar om personen bakom nicket corlini. Alla är nog inte ledsna för det. Men nog vore det intressantare att diskutera hennes argument. Vilket inte är lätt enär corlini har en egen hemmasnickrad terminologi som avviker från gängse betydelse. | |
| limpan__2 | 2012-08-06 23:18 | |
![]() | "Limpan, jag bemödar mig inte att besvara detdär" Men det var ju just det du gjorde... | |
| le-lou | 2012-08-06 23:21 | |
![]() | hur kunde jag veta att det skulle komma ett till inlägg av corlini som förklarar lite ytterligare vem corlini är och hur hon/han är? jag bara visste, ren slump. corlini, skitkul att snacka med dig - men du får börja hänga på mina frågor nån gång. Det blir lätt så supertradigt när man aldrig får svar på det man frågar. | |
| limpan__2 | 2012-08-06 23:28 | |
![]() | "Men nog vore det intressantare att diskutera hennes argument" Håller med om det ingson men det är som du säger rätt svårt att diskutera med en person som har en egen betydelse på ord så fort hennes argument synas i sömmarna. Men är man exceptionellt högpresterande kan man kanske unna sig detta. Att hon när hon jobbar tills hon spottar blod samtidigt hänger på betapets forum lite då och då under dagen tyder dock mer på dålig fysik än särskilt hårt arbete. Men återigen, vem vet vad hon menar med arbete. Allt detta känns lite som en dålig övning i Orwellskt nyspråk. "Universiella lagar gäller bara för vissa vid vissa tidpunkter" och "logik är svammel" så varför inte även "arbete är vila". | |
| Sote | 2012-08-06 23:43 | |
![]() | Corlini- att köpa det du har är ju precis det du har gjort. Om din man inte hade varit tät utan en vanlig knegare från förorten så hade du inte haft din hästgårdidag det är jag tämligen övertygad om. Men eftersom du är den du framställer dig att vara så hade du naturligtvis aldrig gift dig med honom då- det kanske du vågar erkänna ändå. Vad gäller om jag skulle orka med ditt sk hårda arbete så får du ursäkta men det blir bara löjligt. Du imponerar inte et dugg, en ensamstående trebarnsmorsa med heltidsarbete i förorten är någon som verkligen imponerar. Inte en som har gift sig till pengar och tycker att det är att lyckas och som dessutom tror att hon framstår som påläst och intelligent när det är sorgligt ofta motsatsen bevisas av de egna inläggen. | |
| xMatrix | 2012-08-06 23:49 | |
![]() | Det finns fler sätt att förverkliga sina drömmar Sote....Om Corlini är så 'driven' som hon utger sig för att vara hade hon säkert fixat sin dröm utan en rik man. Kanske hade hon fått ett oväntat arv.... Eller kanske hittat en säck med pengar i skogen.. Eller rånat en bank.. Ja sätten är oändliga....har man den inre driven och strävar mot sin dröm uppfylls den via Loa | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-08-06 23:58 | |
![]() | Jaha, så om inga andra medel står till buds kan man alltså stjäla pengar för att uppnå sina mål? Kreativt... Är du lycklig xMatrix? | |
| xMatrix | 2012-08-07 00:07 | |
![]() | Ja, ofta iallafall...hundbiten Kreativiteten har inga begränsningar...:-) | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-08-07 00:18 | |
![]() | Jag missunnar ingen att vara lycklig, så länge inte lyckan består i att orsaka ofrivilligt lidande för andra och så ska man naturligtvis inte vara kriminell. Men ni får nog räkna med att inte inge respekt så länge ni påstår att man kan tänka bort handikapp och krig. | |
| le-lou | 2012-08-07 00:24 | |
![]() | " Kanske hade hon fått ett oväntat arv.... Eller kanske hittat en säck med pengar i skogen.. Eller rånat en bank.. Ja sätten är oändliga....har man den inre driven och strävar mot sin dröm uppfylls den via Loa" Visste inte att ovanstående var LOA:s verk, haha. det börjar bli rejält löjligt detta. "rånat en bank". tsssss | |
| uffew | 2012-08-07 00:55 | |
![]() | Råna en bank och komma undan med det =LOA Åka fast = inte tänkt positivt nog :D | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2012-08-07 01:15 | |
![]() | Hur kommer det sig att samma personer lägger en galen mängd tid här bara för att påpeka att någon är galen? | |
| corlini | 2012-08-07 07:16 | |
![]() | ja, att min man hade god ekonomi bidrog till att jag ansåg honom vara ett kap. jag hade ingen vetskap om det när vi började talas vid och flörta men allt eftersom flörtandet övergick i något annat så var det ju inte direkt en nackdel. jag hade däremot fortsatt mitt påbörjade dejtande även om inte så var fallet. trodde vi talade om lagen om attraktion? :) jag kan inte bevisa att det jag tänker och mitt sätt att tänka formar mig som person. jag kan inte bevisa att mina undermedvetna tankar är snarlika mina "vanliga" tankar och därför har snarlika värderingar och infallsvinklar. jag kan inte bevisa att våra personligheter förändras allt eftersom våra tankebanor ändras, att det är vi själva som skapar oss genom vårt sätt att tänka. jag kan inte bevisa att en glad, avslappnad person med bra känslomässig balans oftare möter positiva, mera utagerande, glada människor i sina dagliga möten och samtal än vad en negativ, tillbakadragen, skeptisk eller introvert person gör. jag kan inte heller bevisa att denna negativa, tillbakadragna, skeptiska eller introverta personen med största säkerhet har lättare för att bli ensam, deprimerad och får lägre vardaglig livskvalitet. inte heller att han-hon löper större risk att bli deprimerad eller att det inte händer så mycket i livet och att det ena året efter det andra ser likadant ut. jag kan inte bevisa att mina tankar och mitt sätt att tänka ligger till grund för hur mitt liv kommer att bli och min vardag idag kommer att vara. jag kan inte bevisa att det är personens sätt att tänka som gör ett enda skit men jag tror på detta och jag tror att det är i vår tanke allt ligger. jag tror vi attraheras av andra beroende på deras utstrålning, den energi de visar upp, den positiva framåt personligheten de ger intryck av att ha osv och jag tror det hänger helt på hur den personen tänker eftersom det är vårt sätt att tänka som formar oss. jag tror vi genom att vara dem vi är attraherar likasinnade och kompletterande personer till vårt liv. jag tror tanken har en enorm om inte den enda kraften att påverka oss själva och våra liv (undantaget allvarlig sjukdom eller skada tex) och att det är vi själva som väljer infallsvinkel och till stor del även om vi ska lyckas eller inte. iaf förbättrar vi förutsättningarna nämnvärt. vi attraherar, förskjuter, blir dragna till, äcklas, älskar, tar avstånd, agerar, avvaktar osv dagligen och det enbart pga vilka vi är som personer. och vi är det vi format oss själva till genom vårt sätt att tänka och våra tankar. | |
| corlini | 2012-08-07 07:23 | |
![]() | så för mig är det banalt att tycka att tanken saknar kraft. jag vill hävda motsatsen. | |