Spelrum
| Giraffen | 51 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 90 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| limpan__2 | 2012-08-07 22:05 | |
![]() | Det är väl stor skillnad på att tro på att det i alla grupper finns genier och att säga att alla har samma möjligheter i livet, bara de själva tänker rätt. Ser du inte skillnaden själv? | |
| xMatrix | 2012-08-07 22:10 | |
![]() | Fast jag ser det som att i varje människa bor det ett geni som du kallar det limpan :-) Alla har just 'sin ' potential som de ofta inte vet om eller rättare sagt inte vågar tro att just jag kan.... | |
| xMatrix | 2012-08-07 22:11 | |
![]() | Men som sagt detta är vad jag ser människan som.. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-08-07 22:25 | |
![]() | Tack för svaret. Dock håller jag med limpan, undantagsfall är en sak, lika möjligheter en annan. | |
| xMatrix | 2012-08-07 22:45 | |
![]() | Varsågod :-) | |
| mishizaki | 2012-08-08 08:28 | |
![]() | xMatrix. Kan det vara så att det i de flesta människor INTE bor ett geni. Räcker det inte med att vara......... vanlig? | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-08-08 09:08 | |
![]() | om alla är genier så är det ju det som är vanligt, och alla är vanliga. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-08-08 09:15 | |
![]() | Om mycket styrs av kontexten (men såklart inte allt) har vi ju per definition olika förutsättningar. Stor tilltro till den egna individen har jag också, ens egen drivkraft och målmedvetenhet är nog det viktigaste för att lyckas, och med en stark vilja kan man (bildligt talat) förflytta berg. Men alla har inte samma utgångsläge. Och tankens kraft kan inte bokstavligen rubba sten. | |
| mishizaki | 2012-08-08 09:17 | |
![]() | just det... tänkte inte på det.... Vad jag vill säga är att nyandlighet och självhjälpslitteratur har sitt försäljarknep i att smickra "det ofödda och missförstådda geniet" inom var och en, vare sig man har "ett ofött och missförstått geni " inom sig eller ej. | |
| boffertomte | 2012-08-08 09:33 | |
![]() | Ja, mishizaki, t ex är jag ju en väldigt speciell person, inte alls som de andra grå mössen, jag är innerst inne en stjärna, om än pga något olyckligt missförstånd fortfarande inte riktigt erkänd. Vanliga regler och lagar kan inte appliceras på mig eftersom jag helt enkelt står över sånt: Jag utgör ett undantag. Jag blir deppig av betongförorter och att äta kräftor en gång om året, vilket gör mig väldigt speciell. För jag vill ha mer, jag vill ha det nu och jag är förtjänt av det. Jag är helt enkelt berättigad till mer. För jag är inte vanlig. | |
| mishizaki | 2012-08-08 09:43 | |
![]() | Ja gå en kurs som bekräftar detta. Och om den inte gör det, gå en till. Och om den inte gör det...... 20000 kr fattigare efter ett tag gör ingenting. Du har ju fortfarande ett ofött geni inom dig. | |
| le-lou | 2012-08-08 10:02 | |
![]() | :) du satte huvudet på spiken, mishizaki. | |
| xMatrix | 2012-08-08 10:42 | |
![]() | Mishizaki, visst räcker det att vara 'vanlig' men jag tycker ändå det är häftigt när en människa demaskerar sig och törs visa sin inneboende potential :-) | |
| mishizaki | 2012-08-08 11:07 | |
![]() | Absolut. Jag har sett det. Jag har också stått ut med kråmanden av människor som lurats att tro att de är fantastiska. | |
| xMatrix | 2012-08-08 11:12 | |
![]() | Jo, men jag menar bara det inre, det äkta, det gömda....inte att folk tror utan de vet..den vetskapen ger ödmjukhet.... Har själv upplevt min inneboende potential men blev skiträdd....så jag la på locket och är 'vanlig '.....funderar ff vad som skrämde mig så.... Därför blir jag så imponerad av de som vågar.... | |
| xMatrix | 2012-08-08 11:19 | |
![]() | Mishizaki, jag vet vad du menar med sekter och människor som lurats....gränsen är tyvärr hårfin.... | |
| Gelatinös | 2012-08-08 11:20 | |
![]() | skiträdd för din egen inre potential?? Snälla, berätta! | |
| le-lou | 2012-08-08 12:13 | |
![]() | sekter och människor som luras. :) | |
| uFuFuo - Ej medlem längre | 2012-08-08 14:00 | |
![]() | Varför blir jag inte förvånad att xMatrix blev skraj för sin egen potential. Men beror det på att hen är 1) lättskrämd, 2) har en snedvriden självbild eller att 3) potentialen var skrämmande låg? | |
| Sote | 2012-08-08 14:28 | |
![]() | ufu fuo- den sista där var fin, det tror jag på;-) dagens skratt! | |