Spelrum
Giraffen | 28 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 28 |
Inloggade | 57 |
Mobilspel
Pågående | 19 693 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
janne121212 | 2015-12-27 20:16 | |
![]() | Jag lade tidigare in en länk till en undersökning om hur många som var för att införa sharialagar i sina respektive länder. Skrämmande läsning för en västerlänning. Därför tror jag också att Daesh tolkning av Koranen har ett större stöd än vad din logiska slutledning förleder dig att tro. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-27 20:18 | |
![]() | janne, Ok. | |
Lågintensiv | 2015-12-27 20:18 | |
![]() | Hur var det nu, totravel. Kom du upp med nån motsvarighet till islams perverterade avrättningar? Jag fick som åskådare en liten känsla av att du slingrade dig just där. | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-27 20:19 | |
![]() | Konstigt att syrier och irakier flyr landet när det önskade och välstödda kalifatet försöker införas ... Nej, det är nog läge att återgå till trådens ämne. | |
micro113 | 2015-12-27 20:19 | |
![]() | totravel Ditt påstående om vad en majoritet tycker. Har du stöd för det? | |
janne121212 | 2015-12-27 20:19 | |
![]() | Många lär nog återvända när dom väl lyckats liminal. | |
micro113 | 2015-12-27 20:20 | |
![]() | Lågintensiv Nej, det kom inga exempel på motsvarighet - utan totravel valde att avsluta den delen av diskussionen. | |
micro113 | 2015-12-27 20:21 | |
![]() | liminal Fast alla flyr inte från vare sig Syrien eller Irak -- dessutom flyr många syrier i första hand från Assad. | |
Lågintensiv | 2015-12-27 20:24 | |
![]() | Otroligt att slå så mycket vakt om sin världsbild att man aktivt blundar för det som utmanar den. Human nature, I guess. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-27 20:26 | |
![]() | Lågintensiv, Nä, inget förutom det där om USA. Den islamska världen behöver verkligen reformera sitt rättsväsende. Vad gäller demokrati, utbildning, kvinnors rättigheter och rättsväsende så är många av dessa samhällen, som jag tidigare skrev, minst 100 år efter. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-27 20:27 | |
![]() | Lågintensiv, Det handlar inte om en världsbild. Det handlar om att kämpa för en mer nyanserad bild som baseras på kunskap och inte fördomar. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-27 20:29 | |
![]() | Lågintensiv, Vissa av oss delar inte den synen på framtiden. Det där om utmaningen. | |
Lågintensiv | 2015-12-27 20:29 | |
![]() | Jag såg en bild på afghanska kvinnor för femtio år sedan och nu. För femtio år sedan var kvinnorna på bilden inte slöjbärande utan helt vanligt klädda, på bilden från 2015 var de täckta från topp till tå. Vad är din förklaring till detta om det nu är moderniteten som är nyckeln, inte graden av religiositet? | |
janne121212 | 2015-12-27 20:30 | |
![]() | Apropå det totravel så ställde jag tidigare en fråga till dig. Du brukar alltid kontra snabbt på mina inlägg så du kanske missade det, här kommer en repris. "I västvärlden är vi hundra år före" Intressant kommentar, närmast rasistisk skulle nog vissa påstå, dock inte jag. Tror du att detta faktum på något sätt kommer att visa sig i det samhälle vi håller på att skapa just nu? | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-27 20:32 | |
![]() | micro, Var har du läst att de flesta syrier flyr från Assad? | |
Rhotheta | 2015-12-27 20:34 | |
![]() | Totravel. Jag håller vagt med dig om att en ansenlig del av levd islam är tolerabel. På senare år har min illusion om den överväldigande majoriteten fridfulla muslimer allvarligt sargats. Kan dock varken säga bu eller bä. Jag har dock talat om muhammeds liv. Kan du peka ut någon annan källa till Islam? Kan du förklara varför de som lever som islams grundare har en perverterad variant av islam? | |
micro113 | 2015-12-27 20:34 | |
![]() | totravel Fast det är ju inte kunskap du serverar när du inte vill låtsas om att en stor del av världens muslimer både är för sharias rättssystem och tillämpar det på olika sätt. Ditt resonemang får mig mest att tänka på krönikan "ALLA FÖDS SVENSKAR" detgodasamhallet.com...nt -page-1/ Trots att undersökningar både i islamistiska länder som t ex Saudi och i Europa visar på motsatsen .. De flesta europeiska muslimer vill ha sharia www.d-intl.com/2013/...ha -sharia/ | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-27 20:36 | |
![]() | Lågintensiv, Hur menar du nu? Menar du att Afghanistan har gått framåt de senaste 50 åren? | |
Lågintensiv | 2015-12-27 20:37 | |
![]() | Tvärtom. | |
micro113 | 2015-12-27 20:38 | |
![]() | liminal Varför förvränger du mina ord? Jag sa "många" - inte "de flesta" .. och det framkommer om du väljer att ta del av de sidor som visar vad som pågår i Syrien. Det är inte en strid mot Daesh som bedrivs där -- det är många grupper och folkets huvudfiende är Assad -- vilket också är grunden till att Daesh kunde få fäste och bli starka i området. "Assads regim beräknas vara ansvarigt för 90 procent av de 240 000 människor som dödats i Syrienkriget, skriver SVT. Men i världspolitiken har de stora länderna svårt att enas i synen på konflikten. Ryssland – som stödjer Assadregimen och skulle kunna påverka presidenten – blockerar istället FN-resolutioner och fokuserar på kriget i Ukraina. Och USA:s mål har skiftat från Assad till hans motståndare: terrorgruppen IS. – Ett av problemen är att USA enbart inriktar sig på IS eftersom man fruktar att om Assads styre faller så tar IS över. Man borde kunna få Assad att sluta döda civila utan att hans förmåga att bekämpa IS på något sätt minskar, säger Kenneth Roth." www.aftonbladet.se/n...13 72571.ab | |