Spelrum
Giraffen | 27 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 29 |
Inloggade | 57 |
Mobilspel
Pågående | 19 693 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
mz_lzrd | 2015-12-30 16:38 | |
![]() | Man kan inte styra ett land med utgångspunkten att man "hoppas" att att andra länder ska göra som man tycker att de borde göra. Detta är på sin höjd ett moraliskt missklyckande för Europa - även om jag inte förstår varför Europa har ansvar för politiken i Mellanöstern - men de som ska betala för Sveriges gigantiska invandringsmisslyckande är svenskarna. Inte Stefan Löven, inte Malena Ernman eller Henrik Schyffert, utan de vanliga svenskarna. Och det är långt ifrån bara i pengar som vi ska betala. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-30 17:01 | |
![]() | mz_lzrd, Du är medveten om Europas maktpolitiska historia i Levanten, va? | |
limpan__2 | 2015-12-30 17:36 | |
![]() | När är man "vanlig svensk"? Jag känner mig inte direkt ovanlig, och jag tycker mig umgås med andra rätt genomsnittliga svenskar med ursprung från hela riket (och för all del utanför) och väldigt få ser en generös flyktingpolitik som ett problem. Vi inser alla att det finns en kapacitetsbrist här och nu, och att en ny ordning måste till men jag och många med mig ser "flyktingkrisen" som en kris för flyktingarna mer än en kris för Sverige. Så tro inte att du kan göra dig till talesman för "vanliga svenskar", vi är väldigt många som inte håller med dig! | |
mz_lzrd | 2015-12-30 17:39 | |
![]() | Storbrittannien och Frankrike var väldigt involverade just i de trakterna, men det är a) inte Europa som bär någon kollektiv skuld för det utan de enskilda imperierna b) så länge sedan nu som de olika länderna blev helt självständiga från sina resp ockupationsmakter att de har haft god tid på sig att bygga upp välfungerande samhällen. | |
Bisonbox | 2015-12-30 17:57 | |
![]() | Lite tröttsamt med folk som efteråt vet precis vad som skulle hända. Majoriteten har grundinställningen att man litar och tror gott om sina medmänniskor. Det är kanske den avgörande faktorn om man anser det vara en flyktingkris eller en svennekris. För att var mitt i en systemkollaps så funkar det precis som vanligt i vardagen. Nu pendlar man förstås inte över sundet.... | |
Rhotheta | 2015-12-30 18:15 | |
![]() | Långt efter att katastrofen var ett oåterkalleligt faktum gick det utmärkt att avnjuta en god champagne och trevlig musik i baren på Titanic. Det är inte alltid en bra metod att utgå från sin egen lilla horisont. | |
mz_lzrd | 2015-12-30 18:28 | |
![]() | Jag hoppas du får vara med och betala limpan, jag tror inte att man är undantagen från att vara med och betala för att man är positiv till invandringen. Det är möjligt att du är en genomförmögen kändis under ett alias (limpan_2), du kanske rentav ÄR Schyffert eller Malena E - men här framstår du som en vanlig svensk, vars barn ska gå i vanlig svensk skola, vars föräldrar skall undfå vanlig svensk äldreomsorg. Själv kommer du förr eller senare att behöva vanlig svensk sjukvård. Du kommer mer än troligen att behöva hjälp av svensk polis. Förlåt om jag förolämpade dig genom att kalla dig vanlig. Du förstår förmodligen egentligen. Men råkade i hastigheten blanda ihop mitt påstående om att alla svenska lönearbetare och pensionärer ska betala för immigrationen med tanken att jag gjorde mig till någon slags talesman för dig. Förmögna svenskar kommer att fortsätta flyta ovanpå det och fortsätta vara generösa med vanliga (hemska ord!) svenskars (fan, ännu hemskare ord!) surt ihopskrapade skattepengar. | |
Måns_E | 2015-12-30 19:28 | |
![]() | Som höginkomsttagare så bidrar man väl rimligen med mer skattepengar mz_lzrd? Jag förstår inte riktigt vart du vill komma med ditt senaste inlägg. | |
Lågintensiv | 2015-12-30 19:37 | |
![]() | www.dn.se/ledare/huv...am paign=dn | |
Lågintensiv | 2015-12-30 19:39 | |
![]() | Förundras över kappvändandet på DN. De senaste veckorna har det blivit möjligt att publicera texter som den jag just länkade till. Inte innan. Well, bättre sent än aldrig. | |
janne121212 | 2015-12-30 19:47 | |
![]() | Jag gissar på att det är personer som Gonno och Bisonbox som om några är kommer och skrika högst och klaga, när förmånerna som vi kunnat njuta av i den svenska välfärden är ett minne blott. Men inte heller då tror jag att dom kommer att fatta vari orsaken till kollapsen av det svenska välfärdssystemet består. | |
janne121212 | 2015-12-30 19:56 | |
![]() | Kan det vara så att Wolodarski är sjukskriven eller på semester? | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-30 19:56 | |
![]() | Lågintensiv, Den artikeln är kanske inte den mest radikala och om den är att anse som kappvändande eller inte kan man diskutera. Jag tycker att den innehåller ett mycket bra förslag. Vi har för en gångs skulle en fungerande ambassad i ett område som också anses vara förenat med många människor som flyr. Jag har tidigare nämnt att det skulle vara en bra idé att prova asylskälen för människor från Afghanistan på den svenska ambassaden. Det här med arbetskraftsinvandring är kanske ett bättre förslag. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-30 19:57 | |
![]() | *pröva | |
Lågintensiv | 2015-12-30 19:57 | |
![]() | Troligen. Låt oss hoppas att han återkommer vid god hälsa. | |
Lågintensiv | 2015-12-30 19:58 | |
![]() | Det är iögonfallande för mig som följer DN dagligen att se hur tongångarna förändrats radikalt på kort tid. | |
janne121212 | 2015-12-30 20:02 | |
![]() | Inte så konstigt egentligen, tongångarna har ju förändrats drastiskt även ute i samhället. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-30 20:05 | |
![]() | Lågintensiv, Det är fördelen med att vara oberoende liberal. | |
janne121212 | 2015-12-30 20:05 | |
![]() | Skillnaden är väl snarast att alla kommer att fundera igenom varför man tyckte si eller så och sen dra några slutsatser ur detta. Det behöver inte massmedia göra, dom bara vänder på kappan och låtsas som om dom alltid tyckt så. Givetvis kommer dom att lägga all skuld på våra inkompetenta politiker, utan att rannsaka sig själva. Men det är ju faktiskt dom som drivit politikerna mot stupet. | |
Lågintensiv | 2015-12-30 20:06 | |
![]() | Men DN gjorde länge det aktiva valet att styra undan allt som problematiserade kring invandringen. Så upplevde jag det iallafall. | |