Spelrum
Giraffen | 40 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 27 |
Inloggade | 69 |
Mobilspel
Pågående | 19 693 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Tevvelina | 2015-12-30 21:44 | |
![]() | Ja det är ju så, ett långsiktigt tänkande. Ingen orkar, enklare att köra till ett köpcentra och handla. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-12-30 21:45 | |
![]() | jaha. Vad var frågan då? | |
Tevvelina | 2015-12-30 21:46 | |
![]() | Vilken är frågan, Lågintensiv? (Ursäkta mitt svamlande) | |
Lågintensiv | 2015-12-30 21:47 | |
![]() | Nora, jag har inte varit utomlands på tio år så är med andra ord en förebild. (Jag förstår inte riktigt när detta blev en miljödiskussion?) | |
Lågintensiv | 2015-12-30 21:48 | |
![]() | Jag vill veta hur den som får stå längre tid i operationskö eller får ha sitt barn i större klass "mår bra av" att samhället "kunnat avvara" resurser. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-12-30 21:50 | |
![]() | Jag följde Tevelinas tankar som jag uppfattade dem. Varför ska man avvara sjukvård när det finns saker som är onödigare att avvara? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-12-30 21:51 | |
![]() | *som man kan avvara. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-12-30 21:53 | |
![]() | suck. det blev inte bättre, men ni fattar | |
Lågintensiv | 2015-12-30 21:57 | |
![]() | Jag fattade inte alls att hon menade så. Vi ser ju redan att det görs/har gjorts nedskärningar i sjukvården, och det känns symboliskt/moraliskt viktigt, därför tas det som exempel. (Angående miljöfrågan skulle jag gärna se att man ransonerade folks nöjes-flygresor - eventuellt höjde flygskatten drastiskt för varje ny resa. Det är ingen mänsklig rättighet att förstöra planeten.) | |
janne121212 | 2015-12-30 22:01 | |
![]() | Dom onödiga sakerna som man kan avvara bestämmer ni själva över, står er fritt att bosätta er var ni vill och leva under så primitiva former ni vill. Vad ni inte tycks fatta är att staten måste betala vad det kostar och då måste man dra in på annat, som t ex sjukvård, skola, omsorg, försvar eller nu senast biståndet. Men resonerar man som tevvelina, "Märkligt. Alla kommer dragandes med sjukvården." då har man gjort sitt val och det kan ju också vara OK men förvänta dig inte att alla i Sverige skall ställ upp på detta. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-12-30 22:07 | |
![]() | Tänk fördelningspolitik. | |
Tevvelina | 2015-12-30 22:35 | |
![]() | Det är regeringen som gjort ett val. Eller hur? Och vi har valt regering. Så ingen behöver stå i kö till sjukvården om vi inte tar emot flyktingar? | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-31 00:16 | |
![]() | Jag tycker att man borde kunna tillvälja att betala extra skatt till flyktingmottagandet. Och jag tycker att de som vill att vi tar emot fler bör betala frikostigt till den. Då får ju alla som de vill ha det. De som tycker att det är viktigt att hjälpa mer än vi redan gjort får då chansen att göra en verklig skillnad. De som tycker att det är bra att avvara gör det helt enkelt. Vad tycker ni om det tänket? | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-31 00:29 | |
![]() | Nora "carl-martin. Ja, jag inser att jag bara har en röst. Jag inser att du också har bara en röst. Om du tycker det är så meningslöst att påverka något när man bara har en röst kanske du tycker att vi lika gärna kan låta bli att rösta, eller hur tänker du?" Nej - jag tänker att man är så illa tvungen att alliera sig med andra om man vill vara med och påverka den politik som förs i samhället. Eftersom sd tills nyligen har varit de enda som har velat minska så har de ju varit det enda valet för de som önskar mindre invandring. Och min poäng är att man kan rösta på sd utan att skriva under på allt som de står för. du skrev: "Att ta steget ut och att rösta på SD för att man tycker att de är de enda som tar flyktingpolitiken på allvar kan man givetvis göra. Men man kan inte friskriva sig ifrån all annan skit som de står för om man lägger en röst på dem." Alliansen bildades för att de tillsammans vill dra sverige åt det liberala hållet - samarbete om ett gemensamt intresse. På samma sätt kan man rösta taktiskt för att påverka i en bestämd riktning. Personligen tycker jag att det är det viktigaste just nu att se till att vi tar emot markant färre - så om det var val idag skulle jag rösta på sd - även om jag inte gillar deras partiprogram. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-31 00:34 | |
![]() | Genom att rösta på sd skulle jag i praktiken inte ge sd möjlighet att genomföra sitt partiprogram - men förhoppningsvis bidra till att de i deras kärnfråga hade en chans att påverka. | |
Rhotheta | 2015-12-31 07:27 | |
![]() | Bisonbox. Vi har rätt olika sätt att tänka. | |
mz_lzrd | 2015-12-31 07:50 | |
![]() | Måns_E, höginkomsttagare brukar ha väldigt stora möjligheter att skatteplanera. Det handlar ju inte om att de betalar några 30% på sina månadsinkomster som pensionärer gör. Ta t ex Jason Diakité, Timbuktu. Han anklagade de stora företagen för att vara skattesmitare. Det framkom att han själv hade jurister som skötte hans skatteplanering så att han slapp betala särskilt mycket i skatt. "Ja, men det är inte olagligt" svarade han när han blev konfronterad. Men de stora företag som han strax innan hade anklagat för samma sak gjorde ju inte heller något olagligt. Jag är helt övertygad om att du förstår utmärkt väl vart jag ville komma med det inlägg du kommenterade. Du vill bara låta påskina att min tankegång var oklar. Men det är den inte. De som har minst ska betala mest för det här haveriet. | |
Lågintensiv | 2015-12-31 08:08 | |
![]() | Just så. | |
Bitte - Administratör | 2015-12-31 09:27 | |
![]() | Bara en påminnelse om vad tråden handlar om Har du koll på flyktingkrisen? Så låt den återgå till det ämnet ! Bitte | |
janne121212 | 2015-12-31 09:45 | |
![]() | Vad specifikt handlar inte om flyktingkrisen i dom senaste 100+ inläggen Bitte? Eller har du plockat bort en massa inlägg som vi inte längre kan se? | |