Spelrum
Giraffen | 27 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 29 |
Inloggade | 57 |
Mobilspel
Pågående | 19 693 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Måns_E | 2015-12-31 16:47 | |
![]() | Dessutom om man skall se det rent statistiskt så skall man snarare låta bli att vara ute och spankulera på Vasagatan eller runt Medborgarplatsen mitt i natten. Det är väl därför också polisnärvaron just där är betydligt högre, för att det faktiskt händer betydligt mycket mer skit just där. Men man hör sällan folk vara oroliga över att bo runt just de platserna. Det verkar snarare vara någon form av att det okända skrämmer. Det är i alla fall vad jag tror. | |
Å de så - Ej medlem längre | 2015-12-31 17:02 | |
![]() | Det är väl ingen kris på flyktingar, finns ju massor. | |
limpan__2 | 2015-12-31 17:06 | |
![]() | Carlmartin och Rhotheta, självklart får ni föra fram era åsikter och självklart får man ha en åsikt om utvecklingen även i områden man själv inte finns i (i vid bemärkelse). Debatten skulle snabbt ebba ut annars. Men man får vara lite ödmjuk när man påstår sig tala för andra grupper som i varje val visat sig stå för något annat än vad man tycker att de borde stå för. Dina exempel Carlmartin är väl fullt legitima skäl för varför få i utsatta områden röstar på nationalister och jag förstår inte varför de borde tolkas som att de inte förstår sitt bästa? Eller feltolkar jag dig? Att du har andra preferenser är en helt annan sak. | |
Salka1 | 2015-12-31 17:10 | |
![]() | Å de så, vi har nog lite kris för vi har väldigt få flyktingar jämfört med tex Libanon | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-31 17:18 | |
![]() | "Dina exempel Carlmartin är väl fullt legitima skäl för varför få i utsatta områden röstar på nationalister och jag förstår inte varför de borde tolkas som att de inte förstår sitt bästa? Eller feltolkar jag dig? Att du har andra preferenser är en helt annan sak." Jag förstår inte vad du menar? Jag hänger inte med i resonemanget - bena ut - så ska jag försöka svara. | |
limpan__2 | 2015-12-31 17:31 | |
![]() | Det var om ditt svar 15.27. Vi kan ta det en annan gång, nu är det dags för annat här hos mig. Fira lugnt! | |
micro113 | 2015-12-31 17:37 | |
![]() | liminal Ja, det begås långt fler brott och av allvarligare art i invandrartäta områden .. Är det verkligen en nyhet för dig? | |
micro113 | 2015-12-31 17:39 | |
![]() | Måns_E Du har inte bott i något "no go område" - vare sig Rågsved eller Norsborg tillhör de mest utsatta områdena.. Du är dessutom man och troligen inte en av dem som spenderade dina kvällar ute i Rågsved - givet att du inte gillade utbudet .. | |
micro113 | 2015-12-31 17:40 | |
![]() | Å de så :D :D :D | |
micro113 | 2015-12-31 17:41 | |
![]() | limpan__2 Sanningen är väl att rätt många i utsatta områden inte ens får rösta.. Bland invandrarna på min ort har SD starkare stöd än hos svenskarna... | |
micro113 | 2015-12-31 17:42 | |
![]() | Bisonbox Vad är det för frivillig extra skatt du betalar? | |
micro113 | 2015-12-31 18:02 | |
![]() | I Belgien ställer man in fyrverkerierna efter gripanden av människor som planerat nyårsattentat ... Dessa belgare alltså.... för det kan ju inte vara hotet från invandrare/nybelgare som föranleder det ... | |
Bisonbox | 2015-12-31 18:08 | |
![]() | Ursprunget var ett korkat förslag tidigare | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-31 18:23 | |
![]() | Micro, "Ja, det begås långt fler brott och av allvarligare art i invandrartäta områden .. Är det verkligen en nyhet för dig?" Ge ett exempel. | |
janne121212 | 2015-12-31 18:37 | |
![]() | Säger Biskopsgården dig något liminal? | |
micro113 | 2015-12-31 18:57 | |
![]() | janne121212 Troligen inte .. blundar man hårt så ser man ju inte så mycket... | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-31 18:59 | |
![]() | ""Ja, det begås långt fler brott och av allvarligare art i invandrartäta områden .. Är det verkligen en nyhet för dig?" "Ge ett exempel." Du har väl läst rapporten som det länkades till tidigare i den här tråden? Där står det svart på vitt att det är så. Brå har gjort den - samma Brå som säger att brottsligheten i Sverige inte har ökat. Exempel är engångsföreteelser - statistik är inte det. Så jag föreslår att du tittar på rapporten. | |
Bisonbox | 2015-12-31 19:12 | |
![]() | Biskopsgården har haft dåligt rykte sedan åtminstone 60-talet. Blev personligen hotad i området av en man med revolver 1980. Undantaget som bekräftar regel antagligen för han såg ut som en korpulent kalles kaviar. Man blir inte kriminell för att man är invandrare, man blir kriminell av arbetslöshet och låg utbildning. | |
micro113 | 2015-12-31 19:25 | |
![]() | Bisonbox Till antalet finns det fler arbetslösa och lågutbildade svenskar än invandrare .. ändå är det invandrare vi ser kasta sten på räddningstjänsten, skjut raketer mot räddningstjänsten, skjuta rivaler mitt bland vanligt folk, slänga handgranater i bostadsområden, ge sig på tjejer/kvinnor i gäng osv osv.. Förklaringen håller inte helt enkelt. | |
micro113 | 2015-12-31 19:27 | |
![]() | Bisonbox Jag undrar fortfarande vilken frivillig extraskatt det är du betalar - du har inte svarat. | |